voedingschema 1.0, graag jullie mening!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingschema 1.0, graag jullie mening!

Hey,

Ik heb zonet mijn allereerste voedingsschema samengesteld en ik ben benieuwd wat jullie op- of aanmerkingen zijn. Ik ben ondertussen ook nog bezig met wat alternatieven uit te werken voor de verschillende eetmomenten zodat ik wat kan variëren enzo. Maar eerst even een verduidelijking over mijn doel ervan.

Ik heb zo goed als een half jaar niets gedaan, alleen de afgelopen weken ben ik een paar keer geweest om mijn spieren alvast even te terug laten wennen. Voorheen deed ik altijd 3-splitsschema maar zonder aangepaste voeding (ongeveer 1,5j met tussenpauze van 2 mndn).

Aanstaande maandag wil ik effectief van start gaan met UB/LB van Dynobet (te beginnen met 3x per week) + het voedingsschema. Het eerste doel is om mijn vetpercentage te verlagen (nu 17%) maar zonder al teveel spierverlies. Want na een half jaar bijna niets doen schiet daar niet echt denderend veel van over.. Dus daarom heb ik gekozen om 150 Kcal onder mijn onderhoud te gaan zitten. Ook omdat ik heb gelezen dat de onderhoudsberekening maar een indicatie en uiteindelijk toch van persoon tot persoon verschilt. Vandaar dat ik eerst even wil kijken wat dit doet, dan kan ik het daarna nog verlagen of verhogen.

Ik heb gekozen voor EKV 35/45/20. Op de rustdagen zit ik ietsje hoger in de E en V voor zo goed mogelijk spierherstel. De stats vind je terug in het voedingschema (lengte = 178cm).

Wel nog even een vraagje, ik ben uit gegaan van het gewicht voor het bereiden (zoals bv 200g kippenborstfilet,volkoren pasta etc) is dat wel correct?

Anyway, hier is ie dan: voedingschema 1.0.pdf

Gr.

Boh kerel, waarom zo veel supplementen? Probeer het eens uit normale voeding te halen!
    Quaker oats? Zit dat niet vol met suiker? Waarom geen brinta of havermout?

Waarom alleen het eiwit? De dooier zit vol met vitaminen en goede vetten!

Shake voor het slapen vervangen door magere kwark.

Beleg( salami, boterhamworst) vervangen door magere kipfilet of mager rookvlees.

Eet je geen fruit?
    installing muscles....please wait

Comment

Ze hadden geen Brinta bij de Colruyt (woon in België). Nee Quaker Oats = havermout, voedingswaarden op 100g: E = 11g, Kh = 60g waarvan suikers 1.1g, V = 8g waarvan verzadigd 1,5g.

Als ik het hele ei pak dan kom ik te hoog in mijn totale Kcal uit aangezien vet = 9g.
      Dat spendeer ik liever aan eiwitten of koolhydraten.

ik vind kwark gewoon echt niet lekker
      Heeft dat echt zo een geweldige meerwaarde tov een caseïne shake?

Mager rookvlees kan ik me prima in vinden, die ben ik al aan het verwerken in mijn alternatieve schema

Euhm normaalgezien wel maar omdat ik wil cutten dacht ik dat het beter is om snelle suikers te schrappen?

Comment

Originally posted by Run_Slow View Post
        Ze hadden geen Brinta bij de Colruyt (woon in België). Nee Quaker Oats = havermout, voedingswaarden op 100g: E = 11g, Kh = 60g waarvan suikers 1.1g, V = 8g waarvan verzadigd 1,5g.

Als ik het hele ei pak dan kom ik te hoog in mijn totale Kcal uit aangezien vet = 9g.
        Dat spendeer ik liever aan eiwitten of koolhydraten.

ik vind kwark gewoon echt niet lekker
        Heeft dat echt zo een geweldige meerwaarde tov een caseïne shake?

Mager rookvlees kan ik me prima in vinden, die ben ik al aan het verwerken in mijn alternatieve schema

Euhm normaalgezien wel maar omdat ik wil cutten dacht ik dat het beter is om snelle suikers te schrappen?
        Dan kan je naar mijn mening beter ergens anders iets schrappen. Eigeel zit boordevol mineralen en vitaminen.

Zelfde geld voor fruit Fruit in de ochtend of na de training kan geen kwaad ( let er wel op wat voor fruit je pakt) Zo krijg je tenminste voldoende vitaminen op een dag binnen.

Kwark heeft geen meerwaarde behalve een verzadigd gevoel en tot het veel goedkoper is!
        Ik ben sowieso een voorstander van hoe minder supplementen, hoe beter
        Bij alles geld na een keer of 30 lus je het wel
        Ik verheug me nu zelfs altijd op mijn bakje kwark! Je kan in het begin whey, kaneel, cacaopoeder ed toevoegen. Dan proef je de kwarksmaak niet meer.
        Weet niet of je nog thuis woont maar als je op jezelf woont word dat een dure hobby

iig succes met je doelen
        installing muscles....please wait

Comment

Originally posted by Sander1989 View Post
          Dan kan je naar mijn mening beter ergens anders iets schrappen. Eigeel zit boordevol mineralen en vitaminen.

Zelfde geld voor fruit Fruit in de ochtend of na de training kan geen kwaad ( let er wel op wat voor fruit je pakt) Zo krijg je tenminste voldoende vitaminen op een dag binnen.

Kwark heeft geen meerwaarde behalve een verzadigd gevoel en tot het veel goedkoper is!
          Ik ben sowieso een voorstander van hoe minder supplementen, hoe beter
          Bij alles geld na een keer of 30 lus je het wel
          Ik verheug me nu zelfs altijd op mijn bakje kwark! Je kan in het begin whey, kaneel, cacaopoeder ed toevoegen. Dan proef je de kwarksmaak niet meer.
          Weet niet of je nog thuis woont maar als je op jezelf woont word dat een dure hobby

iig succes met je doelen
          Okay dan ga ik nog wa sleutelen aan de eieren en het fruitgedeelte

Whey is inderdaad niet zo goedkoop! De kwark toch nog maar eens een kans geven dan. Goed idee om er in het begin wat whey of kaneel ofzo aan toe te voegen

Thanks!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X