Cutten begint te vervelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten begint te vervelen

BNers,

Ben nu ruim 2 maanden bezig met cutten.
    Cut een 350kcal onder behoefte op trainingsdagen en 430kcal op rustdagen.

Weekend ben ik minder streng, hiermee bedoel ik dat ik niet nauw let op avondeten, en neem hier ook me kwark niet!

Ben van ruim 25% naar nu 17% gegaan.Op de weegschaal betekent dit van 78 naar 72.5kg
    Goede vooruitgang. Ondanks dat ik weet (en zie) dat ik ook spieren ben verloren.
    Toch ben ik kwa kracht iets gestegen met bepaalde oefeningen.

Cutten begint saai te worden! Wil weer bouwen!

Heb als doel om vanaf september me voeding op te schroeven. Elke maand een 300-350kcal toevoegen.

Veel mensen gaan vanuit de cut vol de bulk in en gaan hier met ruim 2000 kcal meer beginnen.
    Je lichaam kan hier niks mee en zet dit om in vet.
    Indien je langzaam (maandelijks) iets verhoogt went je lichaam en zal je op een gelijk vetpercentage blijven (max 2 a 3 % erbij na ruim half jaar)

Merk dat indien ik me buik aanspan de bovenste buikspieren zichtbaar beginnen te worden en bij goede lichtval de rest ook! Toch stokt de motivatie even aangezien ik hard train en niks bouw. Lasig en pijnlijk, maar weet waar ik voor doe..

hoe hielden jullie de motivatie om 4 maanden te cutten?

De reden dat ik 4 maanden doe is omdat ik gewoon zo laag mogelijk vetpercentage wil hebben voordat ik weer een 8 a 9 maanden ga bouwen!!

tips?

Niet lullen maar poetsen...
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

haha!

De zomer laat ik gewoon schieten he:P iedereen traint droog na massa gepakt te hebben. Na het trainen gaan alle shirtjes uit etc.. en dan zeggen ze.. je groeit laatste maanden ook niet meer he? en ik maar uitleggen over me cutproces xD.

Maar, still going strong!

ben trots op mezelf, had begin moeite om me eraan te houden en vooral om vreetbuien af te slaan. Die buien zijn nu zo goed als verdwenen.

Heb elk vrije uurtjes gebruikt voor het lezen over voeding etc. vandaar dat ik weinig hier te vinden was gedurende de laatste 2 maanden.

miste je me gezelligheid niet? haha

Comment

Wat wil je nou weten dan pik
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by flater2 View Post

hoe hielden jullie de motivatie om 4 maanden te cutten?
          Carbcyclen. Lekker simpel, prima te doen en het werkt gewoon. En zonder vage zogenaamd vetverbrandende pilletjes met flitsende namen.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Niet, na dag 3 ging ik IIFYM doen. Gains van mijn leven gemaakt en verantwoord junken.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Pleur toch op met je IIFYM man, je bent er zelf ook niet beter van geworden.

@ts beter zorg je dat je voortaan niet meer boven de 14% komt heb je dit gelul ook niet meer 23% is wel erg hoog.

Comment

Pleur lekker zelf op.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

kerel als je al geen motivatie hebt om in het weekend er ook je best voor te doen vraag ik me eigenlijk nog af waarom je doordeweeks nog wel strict bent ?

Je plaagt jezelf door 2 maanden te cutten maar in het weekend wel weer af te wijken

wat een gezeik tegenwoordig met dat cutten etc...

Comment

Vindt je 4 maanden al lang????

Ik ben al meer dan een jaar bezig.
                    Mij begint het nu ook wel te vervelen, maar zolang ik mijn doel niet heb bereik, zal ik blijven cutten.
                    I'm in transformation mode!!!!

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                      Pleur lekker zelf op.

Wat heeft IIFYM jou dan gebracht nocerino? ik lees er in je topic niks positiefs over behalve dat je jezelf niet in de hand hebt, net als 2 zakken MM's.
                      Dan ga je mensen op dieeet dat adviseren, is toch raar of mis ik wat?

Comment

Iifym is alleen voor googlelogen met zelfdiscipline jongens.. 95% vd mensen gaat beter op een vast schema

P.s. Ook ik cut met een voedingsschema

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                          Niet, na dag 3 ging ik IIFYM doen. Gains van mijn leven gemaakt en verantwoord junken.
                          Het is maar wat jij als "verantwoord junken" beschouwd, als ik lees wat jij de afgelopen tijd allemaal loopt te vreten.

Of je bent weer eens aan het trollen.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by quibus View Post
                            Wat heeft IIFYM jou dan gebracht nocerino? ik lees er in je topic niks positiefs over behalve dat je jezelf niet in de hand hebt, net als 2 zakken MM's.Dan ga je mensen op dieeet dat adviseren, is toch raar of mis ik wat?
                            Ik adviseer het hem helemaal niet, reageerde alleen op zijn vraag. Met andere woorden dus goed bezig..........Maar weer terug naar OP, misschien je calorien verlagen, je bent al goed opweg. Je deed aan stronglifts begonnen? Doe je dat nog steeds?

Comment

Denk maar eens zo.

Als jij in de toekomst je vet niet hoger laat komen dan 10-12% zal je nooit te lang te hoeven cutten om in een fatsoenlijke shape te komen afhankelijk van je doelen. De meeste mensen op dit forum hoeven/willen niet lager komen dan 7-8%.

Mijn ervaring is dat ik cutten gigantisch zwaar vind worden na verloop van tijd. En niet omdat het me gaat "vervelen". Ik stap nooit met die mindset de gym in of uit. Vervelen? Je bent hier wel met je passie bezig, toch? Elke rep, elke set brengt je dichter bij je doel. Elke training boven jezelf uitstijgen of althans die poging wagen om dat te bereiken. Dat moet je niet gaan vervelen, lijkt mij.

Plus, ik vind bouwen ook veel leuker, maar dat is puur omdat het me mentaal minder fuckt dan cutten. Daarentegen vind ik wel dat cutten bij mij veel sneller visuele resultaten biedt dan bulken. Als ik 3 maanden bulk tegenover 3 maanden cut zet, durf ik nu al te zeggen dat mijn fysiek meer verandert is in die 3 maanden cutten. Daarvoor betaal je dan wel een prijs door 3 maanden door een hel te gaan in vergelijking met bulken.

Je moet cutten niet als verveling zien, maar een manier om jouw meesterwerk aan het licht te brengen waar je al die tijd voor hebt gezwoegd. (bedenk immers wel dat ieder meesterwerk ergens moet beginnen ). We trainen er tenslotte voor om er goed uit te zien (bijna) naakt en niet in kleding, ik tenminste wel. Ik denk dat je er goed aan doet om even realistisch naar je eigen visie op jouw doel te kijken en te bepalen wat je er allemaal voor wilt laten? Hoe graag wil je je doel bereiken? Wil je er enkel 5 dagen van de week er mee bezig zijn? Of ben je bereidt 7 dagen per week er alles om heen te bouwen qua studie/werk/familie/ontspanning/uitgaan etc. om jouw doel zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te bereiken? 4 maanden is natuurlijk een lange tijd, maar wat moet er strakker worden qua voeding, training etc om dat bijv. terug te brengen naar bijv. 3-3,5 maand tijd?
                              Last edited by Iron Mind; 11-07-2013, 09:44.
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X