Tosti!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tosti!

Hallo allemaal,

De tosti is erg lekker, en is, mits je er niet te veel kaas op doet, niet enorm vet.

Op school leerde je dat bij verbranding licht en warmte ontstaat. Deze energie komt ergens vandaan. Een voorbeeld; 1 kilo benzine bevat 30.000.000 joule, als je een halve kilo benzine verbrandt heb je nog 15.000.000 joule, een halve kilo benzine en een halve kilo restproducten.(Zuurstof voor het gemak vergeten) Je hebt dus nog steeds een kilo zooi maar het bevat minder Kcal.

Zelf denk ik dat dit bij de tosti ook het geval is. Gooi een tosti namelijk maar eens 10 uur in het tosti apparaat er zal niet veel van je voedingsrijke tosti overblijven.

Nu mijn vraag; Zou ik hier rekening mee moeten houden in mijn voedingsschema?

trollll
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Iets in de fik steken is niet dezelfde verbranding als hoe het in je lichaam verbrand wordt
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Hangt er vanaf; doe je er citroen op? Citroen lost vet op, kijk maar naar je afwasmiddel
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik hou mijn tosti's altijd even onder de kraan om de lege calorieën en het koolstof eraf te wassen
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Tosti, moet alleen al kotsen als ik eraan denk, brrrrr.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by daswinkey View Post
              H

Zelf denk ik dat dit bij de tosti ook het geval is. Gooi een tosti namelijk maar eens 10 uur in het tosti apparaat er zal niet veel van je voedingsrijke tosti overblijven.
              als je een bruine tosti wilt pak je toch bruin brood
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zeker nog nooit een goede croque monsieur gegeten noc? Jij woont in den haag toch? Beachclub Blue Lagoon op scheveningen hebben ze geweldig lekkere tosti's

Only in bulk BTW
                'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Whuhahah zal eens kijken, maar nu in de ochtend, moet er niet aan denken. Broodje waar het vet ervan afdruipt.........
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Wat een achterlijk onderwerp zeg. Uiteraard houdt je rekening met wel of niet "bewerkt". Maar meestal alleen in de vorm van gekookt of ongekookt. Als je je kipfilet bakt tel je rauwe kipfilet + bak/braadolie.

Het verlies van vet in een tosti is nihil t.o.v. dezelfde boterham met kaas die deze bewerking niet heeft ondergaan. Toegegeven er zal best een verschil zijn, maar gezien het belang is deze echt niet interessant.
                    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

@ gus
                      Iets in de fik steken is wel degelijk goed te vergelijken met de verbranding in het lichaam. Het is namelijk allebei een oxiderende chemische reactie waarbij energie vrij komt.
                      @ de rest
                      Ik had gehoopt op een iets meer theoretische aanpak. Natuurlijk scheelt het niet enorm veel dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Toch heb ik de indruk dat ik minder vol zit van 4 tosti's dan 4 ongebakken tosti's.

Denken jullie ook dat in een enorm aangebrande tosti evenveel calorieen zitten als de ongebakken tosti?
                      Last edited by daswinkey; 14-08-2013, 16:04.

Comment

Een enorm aangebrande tosti bevat zeker minder kcal, hoeveel weet ik niet. Waarom eigenlijk die vraag, wil je graag los gaan op zwarte tosti's zonder dat je vet aanzet?

Als je in dit belang een theoretische aanpak zoekt moet je denk ik bij een laboratorium zijn.
                        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

aangebrande tosti --> cancer FTW!!

Comment

@ gus
                            Iets in de fik steken is wel degelijk goed te vergelijken met de verbranding in het lichaam. Het is namelijk allebei een oxiderende chemische reactie waarbij energie vrij komt.
                            @ de rest
                            Ik had gehoopt op een iets meer theoretische aanpak. Natuurlijk scheelt het niet enorm veel dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Toch heb ik de indruk dat ik minder vol zit van 4 tosti's dan 4 ongebakken tosti's.

Denken jullie ook dat in een enorm aangebrande tosti evenveel calorieen zitten als de ongebakken tosti?
                            In deze tosti's zitten helemaal geen kcals. Doen dus!

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Hallo allemaal,

De tosti is erg lekker, en is, mits je er niet te veel kaas op doet, niet enorm vet.

Op school leerde je dat bij verbranding licht en warmte ontstaat. Deze energie komt ergens vandaan. Een voorbeeld; 1 kilo benzine bevat 30.000.000 joule, als je een halve kilo benzine verbrandt heb je nog 15.000.000 joule, een halve kilo benzine en een halve kilo restproducten.(Zuurstof voor het gemak vergeten) Je hebt dus nog steeds een kilo zooi maar het bevat minder Kcal.

Nu mijn vraag; Zou ik hier rekening mee moeten houden in mijn voedingsschema?

Mind is everything.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X