Nieuweling bulkschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuweling bulkschema

Hee bn-ers, ik heb een voedingsschema opgesteld en zou hier graag jullie advies/ mening op willen

Ik ben in de bulk, m'n stats zijn: 83,5kg - ±16%vet - 189cm. Volgens de calorimeter moet ik in de bulk 3600-3700 kcal per dag eten. Ik fitness 4x p/w (in de ochtend), de overige dagen doe ik aan hardlopen en zwemmen.

Hier het voedingsschema:
    Voeding pic.jpg
    De twee schema's wissel ik willekeurig met elkaar af. Avondmaal is wisselend, maar meestal aardappelen, groente en vlees.

Is bulken met 16% vet wel zo handig?
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Comment

Originally posted by Cinix View Post
      Is bulken met 16% vet wel zo handig?
      Waarom zou dat volgens jou niet zo handig zijn?
      Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

16% is al wel redelijk hoog, vind ikzelf, ik weet niet hoe andere daartegenaan kijken en ik weet ok niet wat zijn doelen zijn of iets dergelijks, maar vind jij 16% dan niet aan de wat hoge kant?

Comment

Originally posted by Cinix View Post
          16% is al wel redelijk hoog, vind ikzelf, ik weet niet hoe andere daartegenaan kijken en ik weet ok niet wat zijn doelen zijn of iets dergelijks, maar vind jij 16% dan niet aan de wat hoge kant?
          Misschien is het aan de hoge kant maar als zijn doel is veel spiermassa erbij krijgen en in de zomer er goed bijstaan zou imo het beste zijn om te bulken en voor de zomer flink te cutten.
          Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Dat is waar, het wordt nu toch langzaam winter.

Comment

Ik ben het wel met Cinix eens en wel omdat Iron een beginner is.
              Als beginner kan je best op onderhoud eten(of op trainingsdagen +/- 300 kcal erboven).

Daardoor zal je echt wel spiermassa aankomen en je vetpercentage tegelijk kunnen verlagen.

Ook al komt de winter eraan,als beginner met 16% verpercentage zou ik ook niet extreem gaan bulken,voor je het weet zit je op 20% vetpercentage.

Daarbij komt ook nog dat zijn vetpercentage +/- 16 % is,dus kan het ook zomaar 18/20.% zijn.
              Last edited by rain; 13-10-2013, 12:08.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
                Misschien is het aan de hoge kant maar als zijn doel is veel spiermassa erbij krijgen en in de zomer er goed bijstaan zou imo het beste zijn om te bulken en voor de zomer flink te cutten.
                Daar ben ik het niet mee eens. Als je eerst cut naar 10-12% dan neemt je insulinegevoeligheid toe, wat wil zeggen dat je minder snel vet aanzet als je daarna gaat bulken. Plus, ik denk dat het voor veel mensen psychologisch beter is als ze zich niet dik gaan voelen tijdens een bulk. Eerst cutten dan bulken, zo adviseren veel pro's het ook.

Comment

of nu op onderhoud eten, bij beginners is het toch zo dat als je op onderhoud eet en toch traint dat je dan zowel spiermassa aanzet als vet verliest, of heb ik dat mis?

Comment

Mn voornaamste doel is om breder en sterker te worden, daarna vind ik m'n vetpercentage belangrijk te verlagen. Maar om geen dikkerd te worden, zal ik de kcal per dag verlagen. Mentaal zal ik het juist slecht trekken als ik af zou vallen. Kan ik dan nog wel op trainingsdagen boven onderhoud eten?

Comment

Ik ben het met Rainman eens.

Ik zou eerst lekker op je geschatte onderhoud gaan zitten. 1 tot 2 maanden trainen nog eens meten en dan je voeding mogelijk aanpassen.
                      Ernstig noh!

Comment

hij kan als hij wil op trainingsdagen wel iets boven onderhoud eten als hij persee sneller wil aankomen of heb ik dat nu helemaal mis?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X