Vaak honger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rainman View Post
    Inderdaad, een beetje zelf uitzoeken kan geen kwaad.

Als je dan toch een standaard splitschema ipv fullbody of ub/lb/fullbody wilt gaan doen, kan je ook:

Borst /triceps, rug/biceps, schouders/benen doen.

Ik ben er geen voorstander van om schouders bij borst te trainen ,die zijn normaal gesproken aardig leeg na borst.
    Tenzij je maar 2 x per week kan en perse een split wilt doen zoals je eerder zei.
    Ik ben van plan maandag woensdag en vrijdag te trainen en woensdag kan ik geen halters gebruiken enkel machines. . Mag niet van de gymdocent -.-

Comment

En ik zit heel veel op het forum en zoek veel zelf uit maar er staat zoveel informatie en verschillende meningen dat het soms niet duidelijk voor me is.. vandaar mijn vragen maar bedankt voor jullie reacties!

Comment

Tsja, schouders pak je met borst vooral de voorkant van de schouder mee. Ik doe naast BP ook OHP op borst - schouder - tricep dag. Soms op het laatst nog DB side raises. Vind het opzich wel prima werken, maar ieder zijn ding natuurlijk Rainman . De achterkant van je schouder op rug - bicep dag dan nog even meenemen met een Face pull/rear delt raise oid.
        Become the best version of yourself - Elliot Hulse

Comment

vergeten dat je zo jong was maar lees de stickies nog eens he en zorg dat je 3x per week naar een echte sportschool kan
          mooi full body beginnerschema: StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts
          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Thanks! En ja ik was zo jong , ik va twee keer per week zelf en woensdags ga ik met school er mogen alleen geen losse gewichten gebruikt worden die twee uur..

Comment

Originally posted by niels123 View Post
              Tsja, schouders pak je met borst vooral de voorkant van de schouder mee. Ik doe naast BP ook OHP op borst - schouder - tricep dag. Soms op het laatst nog DB side raises. Vind het opzich wel prima werken, maar ieder zijn ding natuurlijk Rainman . De achterkant van je schouder op rug - bicep dag dan nog even meenemen met een Face pull/rear delt raise oid.
              Daarom zeg ik ook dat ik er geen voorstander van ben,niet dat het niet kan.
              Ik heb zelf ook lange tijd schouders na borst getraind.

Er zijn er juist heel veel die schouders bij borst trainen,maar mijn schoudertraining wordt dan verre van optimaal.
              En bij borst belast je ook je triceps aardig en laat je die nou ook nodig hebben voor je schoudertraining.

Maar nogmaals,het kan absoluut wel maar sinds ik mijn schouders 'apart'ben gaan trainen,zijn ze harder gegroeid.
              Achterkant schouders eventueel bij rugdag ben ik ook een voorstander van.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                vergeten dat je zo jong was maar lees de stickies nog eens he en zorg dat je 3x per week naar een echte sportschool kan
                mooi full body beginnerschema: StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts
                Ik heb wel een niet al te sterke onderrug, niet echt hol maar daar mag nog fix aan getraind worden dus is deadliften dan niet een beetje link? Wil mn rug niet verknallen of moet dat wel gaan

Comment

Dan moet je hem toch juist mooi trainen met DL enzo

Ga je gewoon niet te zwaar, rustig aan met de DL, goed op techniek letten. Als je het zo doet moet het wel goed komen toch?

Comment

Ik zou eerder gaan voor een:

Borst - schouders - triceps

Rug - Biceps (incl. DL)

Benen

Of UB/LB/ Full body split, zodat je alles 2 keer in de week pakt.

Als je consistent traint, goed eet en genoeg slaap meepakt zou je prima moeten gainen ja.
                    Als je een zware BP reeks achter de rug hebt zullen de gewichten die je omhoog duwt met de OHP niet erg hoog zijn. Niet vergelijkbaar met wanneer je met verse schouders en triceps diezelfde oefening zou doen.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Dat klopt. Dan is het maar net de vraag of je doel is om de OHP erg zwaar te doen.

Comment

Dat klopt. Dan is het maar net de vraag of je doel is om de OHP erg GOED te doen.
                        Fixed.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oke, lijkt me te doen dan , en wat betekent ohp btw?

Comment

Overhead press

Als je uitvoering goed is en je progressie maakt lijkt het me geen probleem. Ik volg falstyrs 4 dagen schema, volgens mij wel prima dus.

Comment

Overhead press

Als je uitvoering goed is en je proefeningenijkt het me geen probleem. Ik volg falstyrs 4 dagen schema, volgens mij wel prima dus.
                              Zeker een goed schema, maar dan heb je voor de push press niet eerst 3 a 4 oefeningen borst gedaan maar max 5x 5 benchpress.
                              Maar iedereen moet doen wat hij of zij fijn vindt .
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

5 x 5 BP vind ik ook aardig slopen ghehe.

Ik doe indd OHP VOOR incline DB benchpress. Deze is dan wel wat minder, maar het valt me erg mee hoeveel minder gewicht/reps ik op de incline pak. Voorheen deed ik alleen BB flat bench 3x 8-12 voor de incline.. dus een stuk minder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X