hallo,
Ik ben op aanraden van het forum begonnen met een voedingschema te maken maar ik kom er niet helemaal uit.
ik heb uitgerekend hoeveel Kcal per dag ik nodig heb namelijk 3615Kcal, nu moet ik dat dus in 6 porties binnen krijgen voor de beste opnamen dus 602,5Kcal per maaltijd.
Ook had ik gelezen hier dat de beste verdeling is 60%/20%/20%(koolhydraten/eiwitten/vetten) dus dan kom ik op :
361,5Kcal koolhydraten
120,5Kcal eiwitten
120,5Kcal vetten
en dat 6 maal per dag.
nu heb ik geprobeerd voor de eerste maaltijd samen te stellen :
koolhydraten
Melk halfvol 1 beker 110 kcal
Bruinbrood 2 snee 170 kcal
Honing 2 broodbeleg 100 kcal
maar nu moet ik voor de eiwitten ook extra eten pakken, maar hoe weet ik nu hoeveel eiwitten er bv. in het bruinbrood zitten en moet ik dan Kcal bij koolhydraten eraf tellen?
en moet je eiwitten die je via shakes binnen krijgt hierbij tellen of zijn die extra?
En weet iemand mischien of mijn Kcal per dag kan?
alvast bedankt iedereen voor het kijken naar mijn vragen.
Ik ben op aanraden van het forum begonnen met een voedingschema te maken maar ik kom er niet helemaal uit.
ik heb uitgerekend hoeveel Kcal per dag ik nodig heb namelijk 3615Kcal, nu moet ik dat dus in 6 porties binnen krijgen voor de beste opnamen dus 602,5Kcal per maaltijd.
Ook had ik gelezen hier dat de beste verdeling is 60%/20%/20%(koolhydraten/eiwitten/vetten) dus dan kom ik op :
361,5Kcal koolhydraten
120,5Kcal eiwitten
120,5Kcal vetten
en dat 6 maal per dag.
nu heb ik geprobeerd voor de eerste maaltijd samen te stellen :
koolhydraten
Melk halfvol 1 beker 110 kcal
Bruinbrood 2 snee 170 kcal
Honing 2 broodbeleg 100 kcal
maar nu moet ik voor de eiwitten ook extra eten pakken, maar hoe weet ik nu hoeveel eiwitten er bv. in het bruinbrood zitten en moet ik dan Kcal bij koolhydraten eraf tellen?
en moet je eiwitten die je via shakes binnen krijgt hierbij tellen of zijn die extra?
En weet iemand mischien of mijn Kcal per dag kan?
alvast bedankt iedereen voor het kijken naar mijn vragen.
Comment