Voorbereiding voor mijn cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorbereiding voor mijn cut

Zie de titel :.
    Ik heb momenteel tentamens en ik wil met dit schema beginnen in de tweede week van April ivm financiƫle redenen. Nou is het zo dat ik vaak mijn EKV verhoudingen wel in orde heb, maar dat mijn indeling voor geen meter klopt. Dus bij deze mijn schema:

Meal 1:
    5 eieren (gekookt)
    E40K0V30
    40 gram havermout
    E2K25V2.5

Meal 2:
    200 gr gehakt
    E40K2V30
    250 gr broccoli
    E8K5V0,5
    50 gr volkoren pasta(onbereid)
    E6K33V1.5

Meal 3:
    200 gr kipfilet
    E45K0V2
    250 gr broccoli
    E8K5V0,5
    50 gr volkoren pasta(onbereid)
    E6K33V1.5

Meal 4:
    250 gr magere kwark
    E24K14V0

Meal 4:
    250 gr magere kwark
    E24K14V0

+ 10 gr olijfolie per dag

Eiwitten: 201 gr
    Koolhydraten: 131
    Vetten: 77.5

Kcal: 2025.5

Hierbij train ik 5/6 keer per week en doe ik 3-4 keer per week een half uur cardio (15 minuten voor mn workout, en 15 minuten na mijn workout). Als iemand op- of aanmerkingen heeft betreffende het eetschema hoor ik deze heel graag.

Moeilijk te zeggen wanneer je je onderhoud en andere gegevens er niet bij vermeld haha.
    Houd rekening dat je refeed dagen moet houden of om de (ongeveer) 4 weken een tijdje op onderhoud moet gaan eten om je stofwisseling snel te houden en daarbij dus ook je cut optimaal te maken.

Comment

Originally posted by diasog View Post
      Moeilijk te zeggen wanneer je je onderhoud en andere gegevens er niet bij vermeld haha.
      Houd rekening dat je refeed dagen moet houden of om de (ongeveer) 4 weken een tijdje op onderhoud moet gaan eten om je stofwisseling snel te houden en daarbij dus ook je cut optimaal te maken.
      Ik wist dat ik IETS was vergeten haha,
      176 cm
      74.5 KG op een nuchtere maag,
      Onderhoud ligt rond de 2900-3000 kcal per dag (BMR van +- 1850).

Graag wil ik er +- 5/6 KG afhebben ivm met boksen, gewoon voor het geval dat ik wedstrijden ga vechten na de zomer, zoniet dan wordt het lekker bulken

Mijn krachtstats op de grote drie:

BP 90KG*3
      DL 140KG*1
      SQ 110KG*4

Met de BP en SQ durf ik niet tot mijn one rep max. te gaan :P

Hoelang is een 'tijdje' op onderhoud eten trouwens?

Comment

elke dag 1000 cal onder onderhoud is wel heel veel. op deze manier ga je waarschijnlijk veel spierverlies/krachtverlies hebben...
        als ik jou was zou ik toch rond de 2500 cal blijven.

Comment

Originally posted by liquid sword View Post
          elke dag 1000 cal onder onderhoud is wel heel veel. op deze manier ga je waarschijnlijk veel spierverlies/krachtverlies hebben...
          als ik jou was zou ik toch rond de 2500 cal blijven.
          Ga je dat dan niet tegen met een verhoogde eiwit-inname? Daarom heb ik namelijk mijn eiwitten wat hoger staan.

Comment

1000 is veel te veel idd, ga rond de 200/300 zitten. Vermijd gehakt volkoren zoveel mogelijk havermout doe ik persoonlijk alleen ochtends, melk is ook niet te veel in de cut

Comment

Originally posted by Gio Romano View Post
              1000 is veel te veel idd, ga rond de 200/300 zitten. Vermijd gehakt volkoren zoveel mogelijk havermout doe ik persoonlijk alleen ochtends, melk is ook niet te veel in de cut
              Waarom zou jij gehakt en melk vermijden dan tijdens de cut?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                Waarom zou jij gehakt en melk vermijden dan tijdens de cut?
                Onderzoeksraad luidt noodklok om veiligheid vlees | Algemeen | NU.nl - Voor het laatste nieuws

The expert in anything was once a beginner..

Comment

MBT de kcal, ik voel me comfortabel bij 2000-2400 kcal per dag, als ik hoger ga heb ik JUIST heb probleem dat ik ga cheaten

het gehakt heb ik, niet lachen, van een tijdschrift. Het kwam erop neer dat je door 'vet' te eten, meer vet verbrandt doordat je lichaam harder moet werken om dat vet te verteren. Nou is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dus elke dag kan eten wat je wil, maar om deze reden leek het gehakt mij voor in ieder geval de eerste vier weken wel leuk om te proberen. Kipfilet verveelt heel, heel, heel snel :P

Comment

Mager runder gehakt kan, maar half om half gehakt zou ik persoonlijk niet doen... Gemiddeld zit er zo'n 20% vet in dit gehakt. Per 100 gram bevat het ruim 250 kilocalorieƫn, waaronder zo'n 17/18 gram eiwit. Bij mager runder gehakt ongeveer 15% vet.

okee true in melk zit calcium wat ervoor zorgt dat je lichaam minder vet opneemt. Toch zitten er aardig wat kcals in melk, daarvoor is er natuurlijk magere melk, zelf neem ik altijd halfvolle maar ik neem in m'n cut alleen de shake in de ochtend met melk en s'avonds na het trainen niet. Vermijden is misschien wat overdreven gezegd
                    Last edited by Gio Romano; 29-03-2014, 19:24.

Comment

Wil jij vetten helemaal bannen dan?
                      Ach,als het binnen je schema past ,maakt die 5 % extra vet niks uit hoor.
                      Vetten heb je ook nodig,als het maar geen transvetten zijn.

Als je kcal inname en verdeling van de macro's goed zijn,moet je het allemaal niet te ingewikkeld maken zolang je geen wedstrijdambities hebt.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als de verhoudingen kloppen maakt het inderdaad niet heel veel uit!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X