Originally posted by akito
View Post
Invloed protein-timing op spierkracht- en hypertrofie
Collapse
X
-
Goed stuk en ik had het er vandaag met inferno nog over.
Ik moet redelijk veel maaltijden en hoeveelheden naar binnen schuiven op een dag
en na een training is dat voor mij gewoon een moment dat ik veel honger heb
en dus makkelijk maaltijd nr (vul maar in) naar binnen werk.
Vergeet ik deze te nemen dan maak ik me er niet druk om als ik savonds alles maar op heb.
Mealtiming e.d. is voor mij pas van belang als je in de laatste weken van je wedstrijd voorbereiding in een erg erg groot kcal deficit zit.
Kijk maar eens hoe belangrijk het is tijdens een carb up , te weinig en je bent te plat , teveel en te snel en je loopt over.
Zelfs in een gewone cut is dit gewoon niet nodig,maar er is wel een verschil in doel en relevantie van dit soort zaken waar sommige in hun reactie soms te snel voorbij gaan.Last edited by Mvos; 10-05-2014, 22:26.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice
Comment
-
Heel leuk zo'n meta-analyse, maar als je er irrelevante data ingooit voor bodybuilders, komt er ook irrelevante data uit voor bodybuilders. Je kunt dan nog wel subgroep analyse doen, maar dat is vrij oninteressant in dit geval, gezien er maar twee relevante studies zijn voor bodybuilders. En dat zijn de studies van Hoffman et al. en van Cribb & Hayes. Die hier te vinden zijn:
Effects of supplement timing and resist... [Med Sci Sports Exerc. 2006] - PubMed - NCBI
Effect of protein-supplement ti... [Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2009] - PubMed - NCBI
Beide een relevante steekproef (recreational male bodybuilders en well-trained young males), beide een ochtend/avond groep en pre-post-workout groep die eiwit kregen gesuppleerd, en beide metingen met DXA. Cribb & Hayes vonden:
"Significant increases in lean body mass and muscle CSA of type II fibers in immediate vs. delayed supplementation"
Hoffman et al. vonden:
"No signifficant differences in total body mass or lean body mass between groups"
Probleem met die van Hoffman et al. is dat de am/pm groep van 1.40 gr/kg lichaamsgewicht eiwit naar 2.28 gr/kg en de pre-post van 1.80 gr/kg lichaamsgewicht naar 2.16/gr/kg ging. Ofwel een stijging van 63% vs 20% in totale eiwit inname. Iets met protein change theory. Trek zelf je conclusies maar met deze data.Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).
Comment
-
Vandaar ook dat ik aangaf nog e.e.a.te willen verduidelijken/nuanceren. Overigens trek je hier dezelfde conclusie als de auteurs zelf, namelijk:
Since causality cannot be directly drawnfrom our analysis, however, we must acknowledge the
possibility that protein timing was in fact responsible for
producing a positive effect and that the associated increase
in protein intake is merely coincidental. Future
research should seek to control for protein intake so that
the true value regarding nutrient timing can be properly
evaluated. Particular focus should be placed on carrying
out these studies with well-trained subjects to better determine
whether resistance training experience plays a
role in the response.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment