[insert onderzoek]
Ekv niet met elkaar eten
Collapse
X
-
Originally posted by akito View PostJaa precies, dat ik ook de rede dat ik ik m'n post aangeef geen snoep in iemand zijn schema te zetten. Ik denk dat Q het idee van iifym wel redelijk ondersteund overigens als ik zijn eerdere posts erop nasla, alleen de 'maccie' uitvoering zoals nocerino deed of de 40% van je dieet uit snoep-variant zoals hier geopperd worden zijn natuurlijk geen succes. Dat behoeft geen wetenschappelijke ondersteuning louter gezond verstand .
Maar mijn standpunt hierin ligt er deels aan of je het nu over het snoepvoorbeeld heb of het macro-micro-partitionen zoals het "echte" iifym voorschrijft zeg maar (dus niet de youtube cult etc ).
Hoe ik bijvoorbeeld een aantal weken UD heb gedraaid zou je IIFYM kunnen noemen zoals inferno terecht refereert. Qua invulling van het 'concept' sta ik denk ik dichter bij jullie standpunt dan je zou denken.
Ik ben het echter niet eens met dynamix zijn interpretatie van IIFYM. Want ongeacht de hoeveelheid. Als je kcal uit bagger voeding gaat halen (zoals snoep) heeft dit nooit hetzelfde effect op ons lichaam.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Pren View PostZo ken ik er nog één
Verder zou je nog verrassend veel kunnen leren van dynamix en aktito. Zij komen tenminste met onderzoeken, terwijl jij enkel "IS NIET WAAR" roeptoetert.
Ik roep helemaal nergens dat iets niet waar is dat maak jij ervan.
ik ken er genoeg op iifym (ja wedstrijd gasten natty/niet natty) en mensen op ud2 ect ect.
Dat ik het niet gebruik is een ander verhaal,alleen iets voor de waarheid neerzetten is iets anders dan je mening geven over iets.
En ik van hun iets leren? nee ,bedankt ik haal mijn info bij andere.
En grappig dat je mij bedoeld met je " ik ken er nog 1" want buiten mijn post ik inderdaad erg weinig
Als Akito en jij mij irritant of whatever the fuck vinden dan weet je dus waar ik het meest post en dan blijf je daar weg.
simpel toch?Last edited by Mvos; 12-05-2014, 14:09.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice
Comment
-
Originally posted by quibus View PostIk ben het met jou ook niet oneens, maar je neemt het zo voor dynamix droog op dat het leek alsof jij ook vond dat je kon eten wat je wil.
Probleem bij discussies over voeding, en dan wil ik hier overigens echt niet de self-proclaimed expert uit hangen want er zijn een hoop leden met veel meer diepgang qua kennis, is dat de boel altijd extreem genuanceerd ligt en bijna elke variabele (hormonale homeostase en al dat soort zaken) van persoon tot persoon ook echt variabel is. Daardoor zegt het refereren aan succescase's zoals de consistentie van een Iron Mind of de idioterie van zo'n Matt Ogus (waarbij er nog de nodige aanvullende sups ingaan) zoals hier vaak gedaan wordt mij eigenlijk ook niks. De een zal áltijd harder moeten werken dan de ander en dat persoon A beter presteert dan persoon B valt dan vaak ook maar deels te verklaren door een verschil in plan van aanpak tussen persoon A en B (hiermee impliceer ik overigens niet dat er ook maar iets af te dingen valt op de progressie van bv. IM, integendeel zelfs). Daardoor resten (helaas) persoonlijk ervaring en representatieve studies wanneer het om effectiviteit van een bepaald plan van aanpak gaat.
Het is ook niet dat ik zou aanraden volledig 'volgens de studies' te leven hoor. Ik vind persoonlijke ervaring eigenlijk ook nog wel meespelen. Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld na de training een halve doos chocolaatjes (die ik zojuist zelf had weggegeven voor moederdag ) gegeten, gevolg dat ik na een uur kneiterlam was en niks liever deed dan op de bank gaan liggen. Ondanks dat je vetoxidatie misschien onveranderlijk is t.o.v. wanneer je eenzelfde EKV uit 'schone' producten zou halen is dit toch een voor mij ongunstig neveneffect.
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostIk denk dat wij er wel ongeveer hetzelfde over denken. Ik heb zelf tijden lang elke dag anders gegeten. De basis was 4-6 maaltijden per dag. Enkel goede gezonde voeding. Voor en na het trainen sowieso een degelijke maaltijd. En het doel was het behalen van mijn totale kcal en koolhydraten eiwitten en vetten die ik nodig had. Dat zou je ook IIFYM kunnen noemen. En ja dat werkte uitstekend. (ikzelf noem het een flexibel eet schema. Veel mensen voor wie ik schema's maak gaaf ik per maaltijd 3 keuze mogelijkheden per maaltijd. Dat is ook een soort van flexibiliteit in het schema welke je onder de noemer IIFYM zou kunnen scharen).
Ik ben het echter niet eens met dynamix zijn interpretatie van IIFYM. Want ongeacht de hoeveelheid. Als je kcal uit bagger voeding gaat halen (zoals snoep) heeft dit nooit hetzelfde effect op ons lichaam.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostJe begrijpt het verkeerd. Ik beweer nergens dat het niet uitmaakt waarin je (alle) macro's vandaan komen. Ik zeg duidelijk dat het een aanvulling is (met mate) op een dieet rijk aan vitaminen, mineralen, vezels en goede vetten.
Misschien kun jij mij dan inlichten over de 'negatieve' gevolgen van bijv. 10-20% junkfood naast een dieet dat rijk is aan vitaminen, mineralen, vezels en gezonde vetten, want ik kan het niet zo bedenken.
Zoals je zelf al zegt, doet 90% hier aan flexibel dieten als er bijvoorbeeld een verjaardag is, dus in hoeverre is dat anders dan het structureel te doen? Ben je dan ook je gains kwijt als je een keer een stuk taart of pizza eet? Waar ligt de grens?
In die ene post ben jij degene die beweert 40% junk te vreten terwijl je toch nog goede resultaten behaalt. Het komt dan over alsof dat een vrijbrief is om maar erop los te junken. Want jij volgt immers het IIFYM en zolang jij je macro's maar binnen krijgt en wat groentes erbij eet, dan is het prima. Dat is de indruk die jij wekt.
Dus als jij niet verkeerd begrepen wilt worden, wees dan duidelijker. En probeer dan ook om niet over te komen alsof dat DE manier is om goede resultaten te behalen.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDus als jij niet verkeerd begrepen wilt worden, wees dan duidelijker. En probeer dan ook om niet over te komen alsof dat DE manier is om goede resultaten te behalen.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostBeste kerel, ik heb nergens iets beweerd over 10 of 20% junk. En ook niet dat het gedaan is met je progressie als je een keer een pizza eet. Mijn hele punt is dat jij het over doet komen alsof het ok is om rijkelijk te junken.
In die ene post ben jij degene die beweert 40% junk te vreten terwijl je toch nog goede resultaten behaalt. Het komt dan over alsof dat een vrijbrief is om maar erop los te junken. Want jij volgt immers het IIFYM en zolang jij je macro's maar binnen krijgt en wat groentes erbij eet, dan is het prima. Dat is de indruk die jij wekt.
Dus als jij niet verkeerd begrepen wilt worden, wees dan duidelijker. En probeer dan ook om niet over te komen alsof dat DE manier is om goede resultaten te behalen.
Jouw woorden: "dat jij het over doet komen..", "het komt dan over alsof dat..". Not my concern .
Ik zei bijv. 10-20% junk, simpelweg om te weten te komen wat jij daar verkeerd aan vindt, voordat je begint over de 30-40% waar ik een tijd van heb geleefd. Ook heb ik nergens beweerd dat dit DE manier is om goede resultaten te behalen; ik verkondig in dit topic zelfs dat het beter voor je is om volledig clean te eten.
Comment
-
Originally posted by Mvos View Post
Ik roep helemaal nergens dat iets niet waar is dat maak jij ervan.
Originally posted by Mvos View PostDat ik het niet gebruik is een ander verhaal,alleen iets voor de waarheid neerzetten is iets anders dan je mening geven over iets.
Originally posted by Mvos View PostEn ik van hun iets leren? nee ,bedankt ik haal mijn info bij andere.Ik doe een gok
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostIk vind eerder dat jij beter je best moet doen om onderscheid te maken in wat ik loop te verkondigen en de aannames die jij zelf maakt over wat ik zeg.
Jouw woorden: "dat jij het over doet komen..", "het komt dan over alsof dat..". Not my concern .
Ik zei bijv. 10-20% junk, simpelweg om te weten te komen wat jij daar verkeerd aan vindt, voordat je begint over de 30-40% waar ik een tijd van heb geleefd. Ook heb ik nergens beweerd dat dit DE manier is om goede resultaten te behalen; ik verkondig in dit topic zelfs dat het beter voor je is om volledig clean te eten.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Pren View PostJe zet hem voor lul waardoor je impliceert dat het niet waar is. Inhoudelijk ga je idd nergens op in.
Je mening over iets of je mening over de persoon? Je maakt alleen maar mensen belachelijk.
Verder weten zowel jij als Akito niks maar dan ook helemaal niks van wie ik help en op welke manier ik die help.
ik kan je namelijk verzekeren dan mijn inboxen / whatsapp iedere dag aardig doorlopen met vragen / voeding / schema's.
Maar ik ben het wel met je eens dat ik mijn visie en/of kennis in zaken bijna niet op dit forum (buiten mijn log om ) post ,want hele lappen tekst neerzetten om interessant over te komen is aan mij niet besteed (mijn mening)
Verder zijn er 1001 wegen maar Rome ,maar als er mensen zijn die hun info als algehele waarheid neerzetten of waar hun 1st post al volstaat van cynisme tegen andere mening haak ik inderdaad snel af.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Comment
-
Originally posted by wtfdennis View PostMan, man, man, ik opende dit topic om misschien wat nuttigs te leren over voeding, niet om de zoveelste Bodynet-fight te aanschouwenThe expert in anything was once a beginner..
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
1 hour ago -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
18 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
21 uur geleden -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment