Calorie-deficit verdeling?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Calorie-deficit verdeling?

Hey peepz,

Ik ben nu al een paar weken met mijn 40/40/20 (1650 kcal/dag) macro's bezig.
    Nu maak ik progressie gemiddeld 0,5 KG per week.
    Aleen schommelt mijn gewicht soms om voor mij onverklaarbare redenen.

Ik eet gemiddeld 500kcal van opstaan tot avondeten/ 500kcal als avondeten en 500kcal tot het slapen gaan en na het avondeten weinig vet/carbs.

Ik heb vaak gelezen dat het niet uitmaakt waneer je wat eet zolang je maar op een dag onder je caloriebehoefte blijft.
    Maar soms als ik voor het slapen nog wat eet kwa vet/carbs kan ik soms een dag later iets zijn aangekomen.

dus heeft dat te maken dat me lichaam de carbs niet kan omzetten en als vet opslaat of zou het niet uit moeten maken als ik maar in me calorie deficit zit?

Nee, is wss vocht. Gooi je weegschaal weg en meet je taille. Je gewicht schommelt gewoon bij mij kan dat wel tot 2 kg schelen.

Taille meten een keer per week en maak foto's en vergelijk deze om de 4 weken.

1500 kcal is overigens wel erg weinig. Ben je een vrouw of een midget? Anders zou ik daar ook even naar kijken.

Succes iig!
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

oke zou het wel verklaren idd ga dat erbij doen.
      Ik ben 1,72m en weeg nu 62 kg.
      Ik werk maar 2 middagen per week en train 4x per week een uurtje en 2x per week cardio.
      Dus mijn activiteitniveau is laag vandaar 1650 kcal maar.
      Maar zolang ik wel afval lijkt het me goed als ik hoger in kcal ga met me weinig activiteitsniveau kom ik aan helaas

Comment

Ik ben ook 1,72 m EN begon op 61 KG met 2.200 kcal per dag.. Nu zit ik op 67 kg in 3 maanden met 2,500 kcal.. Ik denk dat je uiteindelijk je KCAL-inname moet gaan verhogen.. Want 6 x trainen per week is redelijk wat in mijn ogen!
        Still in a learning process!

Comment

Gewuchtschommelingen van dag tot dag zijn normaal, als de trend na verloop van tijd maar daalt
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

het ligt veel aan hoe actief iemand is dagelijks.
            Ik heb mijn kcal behoefte uitgerekend en ik kan je echt verzekeren dat als ik 2100 kcal per dag eet ik binnen een week 6kg zwaarder zal wegen als het niet meer is.
            Ik denk dat je metabolism rate ook veel invloed heeft waarschijnlijk verbrand jij stuk sneler kcal dan mij.

Right? ^^

Comment

Waarschijnlijk ligt je stofwisseling half op zijn gat.

elke week rustig kcal omhoog brengen en eens zien wat er gebeurd
              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

volgens mij is er miscommunicatie ik ben aan het cutten en verlies halve kilo per week tot nu toe was aleen benieuwd waarom ik soms aankwam waneer ik wel alles goed deed

Comment

Ben je een man of een vrouw?
                  Als je een man bent-wat ik niet uit je post kan halen-,waarom ben jij dan aan het cutten met 62 kg bij een lengte van 172 cm?
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik ben een man en ik begin strakker te worden maar in fitness en bodybuilding ga je meestal in de cut tot je vetpercentage laag genoeg is dat je op zn minst je sixpack kan zien.
                    Ik bn opweg he ng wel wat vet in me onderuik en bovenbenen dus ben nog niet droog genoeg.
                    dus dan moet ik nog doorgaan na wat ik heb begrepen.
                    mis ik iets?

Comment

Je mist niks, maar het is niet per definitie zo dat bij iedereen een sixpack zichtbaar wordt bij een laag vetpercentage.
                      Persoonlijk zou ik met jouw gewicht niet echt gaan cutten.

Niet lullig bedoeld hoor, maar stel dat je sixpack wel zichtbaar wordt, ziet dat er niet echt uit zonder massa.
                      Hoe hoog is je vetpercentage dan?
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Bedankt voor je reacties en nee wil graag meningen van meer ervaren mensen.
                        Ik heb niet mijn vetpercentage gemeten lately maar ondanks dat ik cut groei ik wel kwa spiermassa omdat ik niet zo lang train en begon zonder spieren.
                        En ik ben ook echt geen latje ik heb best wel wat spiermassa ben skinny fat type.
                        mischien dat sommige mensen van 1.72 en 62 kg skinny zijn maar ik heb wel wat spiermassa.
                        maar weet wel dat ik echt niet 10% bodyfat heb.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X