Goedenavond mannen en vrouwen,
Na een aantal topics doorgelezen te hebben en veel goede tips voorbij gezien te hebben van mannen en vrouwen hier, heb ik besloten om mijn eetschema hier te plaatsen. Ik leer graag van jullie, kritiek wel graag opbouwen alsjeblieft.
Ik ben sinds kort begonnen met het aanpassen van mijn voeding op trainingen. Ik train al een aantal jaar, maar ik heb mijn voeding lange tijd verwaarloosd. Na veranderen van sportschool, is bij mij de complete motivatie terug om alles aan te passen op elkaar. Mijn doel is om vetpercentage te verlagen omdat ik naar mijn idee te veel vet aankom (ik weet dat ik wat aan de vroege kant ben, maar ik wil rustig aan alles aftasten). Ik hoop dat dit een degelijke introductie is, waar jullie iets aan hebben.
Mijn stats zijn als volgt:
Leeftijd: 25
Lengte: 1,86 meter
Gewicht: 90 kg
Vetpercentage: 12,5
VVM: 77,9
Doel: 8.
Werk: ik doe zittend werk (kantoorbaan)
Sporten: 5 keer per week krachtsport. Op dit moment gebruik ik het volgende schema:
Maandag: Schouders en benen
Dinsdag: Rug en buik
Woensdag: rust
Donderdag: Borst
Vrijdag: Biceps en kuiten en schouderbladen
Zaterdag: Buik en triceps
Samen met de eigenaar van de sportschool en een dietist heb ik mijn behoeften berekend.
Mijn energiebehoefte is volgens de berekening:
2750 kcal per dag (op trainingsdagen)
Op niet trainingsdagen 2350 kcal.
Wij hebben er voor gekozen om dagelijks 2350 kcal te consumeren, dit geeft mij de mogelijkheid om in het weekend wat uit te wijken. Daarnaast heb ik overleg gekozen om de E/Kh/V verhouding te kiezen van 30% - 45% - 25%. Dit zou voor mij uitkomen op de volgende behoeften:
Eiwit: 183g
Koolhydraten: 275g
Vet: 68g
Mijn eetschema vinden jullie in de bijlage. Ik heb wel een aantal kanttekening: s avonds eet ik wat de pot schaft, maar ik probeer de aangegeven hoeveelheid kcal /eiwit/koolhydraat / vet binnen te krijgen.
Ik heb een aantal vragen:
- Zouden jullie hierop willen schieten?
- Wat vinden van mijn E/Kh/V verhouding?
- Ik kom koolhydraten te kort, hoe kan ik deze het beste aanvullen?
- Hebben jullie nog tips en tricks, wat ik beter kan doen?
- Kan ik nog noten in mijn schema inpassen?
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Na een aantal topics doorgelezen te hebben en veel goede tips voorbij gezien te hebben van mannen en vrouwen hier, heb ik besloten om mijn eetschema hier te plaatsen. Ik leer graag van jullie, kritiek wel graag opbouwen alsjeblieft.
Ik ben sinds kort begonnen met het aanpassen van mijn voeding op trainingen. Ik train al een aantal jaar, maar ik heb mijn voeding lange tijd verwaarloosd. Na veranderen van sportschool, is bij mij de complete motivatie terug om alles aan te passen op elkaar. Mijn doel is om vetpercentage te verlagen omdat ik naar mijn idee te veel vet aankom (ik weet dat ik wat aan de vroege kant ben, maar ik wil rustig aan alles aftasten). Ik hoop dat dit een degelijke introductie is, waar jullie iets aan hebben.
Mijn stats zijn als volgt:
Leeftijd: 25
Lengte: 1,86 meter
Gewicht: 90 kg
Vetpercentage: 12,5
VVM: 77,9
Doel: 8.
Werk: ik doe zittend werk (kantoorbaan)
Sporten: 5 keer per week krachtsport. Op dit moment gebruik ik het volgende schema:
Maandag: Schouders en benen
Dinsdag: Rug en buik
Woensdag: rust
Donderdag: Borst
Vrijdag: Biceps en kuiten en schouderbladen
Zaterdag: Buik en triceps
Samen met de eigenaar van de sportschool en een dietist heb ik mijn behoeften berekend.
Mijn energiebehoefte is volgens de berekening:
2750 kcal per dag (op trainingsdagen)
Op niet trainingsdagen 2350 kcal.
Wij hebben er voor gekozen om dagelijks 2350 kcal te consumeren, dit geeft mij de mogelijkheid om in het weekend wat uit te wijken. Daarnaast heb ik overleg gekozen om de E/Kh/V verhouding te kiezen van 30% - 45% - 25%. Dit zou voor mij uitkomen op de volgende behoeften:
Eiwit: 183g
Koolhydraten: 275g
Vet: 68g
Mijn eetschema vinden jullie in de bijlage. Ik heb wel een aantal kanttekening: s avonds eet ik wat de pot schaft, maar ik probeer de aangegeven hoeveelheid kcal /eiwit/koolhydraat / vet binnen te krijgen.
Ik heb een aantal vragen:
- Zouden jullie hierop willen schieten?
- Wat vinden van mijn E/Kh/V verhouding?
- Ik kom koolhydraten te kort, hoe kan ik deze het beste aanvullen?
- Hebben jullie nog tips en tricks, wat ik beter kan doen?
- Kan ik nog noten in mijn schema inpassen?
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Comment