cutschema beginner, hulp gevraagd.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cutschema beginner, hulp gevraagd.

Goedenavond mannen en vrouwen,

Na een aantal topics doorgelezen te hebben en veel goede tips voorbij gezien te hebben van mannen en vrouwen hier, heb ik besloten om mijn eetschema hier te plaatsen. Ik leer graag van jullie, kritiek wel graag opbouwen alsjeblieft.

Ik ben sinds kort begonnen met het aanpassen van mijn voeding op trainingen. Ik train al een aantal jaar, maar ik heb mijn voeding lange tijd verwaarloosd. Na veranderen van sportschool, is bij mij de complete motivatie terug om alles aan te passen op elkaar. Mijn doel is om vetpercentage te verlagen omdat ik naar mijn idee te veel vet aankom (ik weet dat ik wat aan de vroege kant ben, maar ik wil rustig aan alles aftasten). Ik hoop dat dit een degelijke introductie is, waar jullie iets aan hebben.

Mijn stats zijn als volgt:

Leeftijd: 25
    Lengte: 1,86 meter
    Gewicht: 90 kg
    Vetpercentage: 12,5
    VVM: 77,9

Doel: 8.
    Werk: ik doe zittend werk (kantoorbaan)
    Sporten: 5 keer per week krachtsport. Op dit moment gebruik ik het volgende schema:
    Maandag: Schouders en benen
    Dinsdag: Rug en buik
    Woensdag: rust
    Donderdag: Borst
    Vrijdag: Biceps en kuiten en schouderbladen
    Zaterdag: Buik en triceps

Samen met de eigenaar van de sportschool en een dietist heb ik mijn behoeften berekend.

Mijn energiebehoefte is volgens de berekening:
    2750 kcal per dag (op trainingsdagen)
    Op niet trainingsdagen 2350 kcal.

Wij hebben er voor gekozen om dagelijks 2350 kcal te consumeren, dit geeft mij de mogelijkheid om in het weekend wat uit te wijken. Daarnaast heb ik overleg gekozen om de E/Kh/V verhouding te kiezen van 30% - 45% - 25%. Dit zou voor mij uitkomen op de volgende behoeften:
    Eiwit: 183g
    Koolhydraten: 275g
    Vet: 68g

Mijn eetschema vinden jullie in de bijlage. Ik heb wel een aantal kanttekening: s avonds eet ik wat de pot schaft, maar ik probeer de aangegeven hoeveelheid kcal /eiwit/koolhydraat / vet binnen te krijgen.

Ik heb een aantal vragen:
    - Zouden jullie hierop willen schieten?
    - Wat vinden van mijn E/Kh/V verhouding?
    - Ik kom koolhydraten te kort, hoe kan ik deze het beste aanvullen?
    - Hebben jullie nog tips en tricks, wat ik beter kan doen?
    - Kan ik nog noten in mijn schema inpassen?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Kevin
    Attached Files

Je onderhoud is sowieso hoger dan 2750. Nooit luisteren naar dietisten mbt gewichtsverlies. Je zit eerder rond de 3200 heb ik uitgerekend.

Eiwit: 2,5-3x je vvm aan grammen per dag:
    Vetten: 20-30% van je totale kcal
    Koolhydraten: het restant

Dit zijn de richtlijnen en daar val je tussen, dus je kunt het zo houden.

Hoe heb je je vetpercentage berekend? 12,5% is al relatief laag.

Comment

Goedenavond,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Ik ga proberen mijn kcal op te hogen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat mijn kcal inname omhooggevallen?
      Dit Is wel iets waar ik moeite mee heb. Vooral om t op de juiste manier oo te hogen. Zijn noten gedroogd fruit en grotere hoeveelheden goede aanvulling?

Daarnaast Is mijn vetpercentage bereken obv zogenaamde vierpuntsmeting, ik moet er wel bijzeggen ik heb nooit hoog vetpercentage van mijzelf.

Ik ben blij dat de verhoudingen goed zijn.

Comment

Ik begrijp je vraag niet.

Ik raad je aan dit te doen:

Trainingsdagen:
        2500 kcal
        200 gram eiwit
        65 gram vet
        170 gram koolhydraten

rustdagen
        2000 kcal
        200 gram eiwit
        65 gram vet
        145 gram koolhydraten

Daarbij 3x per week fullbody trainen, tevens met zware gewichten zodat je je spieren behoudt.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          Je onderhoud is sowieso hoger dan 2750. Nooit luisteren naar dietisten mbt gewichtsverlies. Je zit eerder rond de 3200 heb ik uitgerekend.
          Really? Nooit luisteren naar dietisten want er zijn ook slechte ennuh gewichtverlies is echt heel complex... Mooi ook dat jij weet dat iemands onderhoud sowieso hoger is dan 2750 en dat je dat daarnaast even voor hem hebt "uitgerekend".

Vervolgens met een opzet komen die effectief hetzelfde is als die hij had. Dat die stomme dietisten maar eens hier komen kijken, kunnen ze meteen leren over periodiseren

@TS kijk gewoon wat het doet en pas aan aan de hand van je resultaten. Eerste opzet qua macro's ziet er niet slecht uit.
          Last edited by pescatore; 16-10-2014, 02:29.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik begrijp je vraag niet.

Ik raad je aan dit te doen:

Trainingsdagen:
            2500 kcal
            200 gram eiwit
            65 gram vet
            170 gram koolhydraten

rustdagen
            2000 kcal
            200 gram eiwit
            65 gram vet
            145 gram koolhydraten

Daarbij 3x per week fullbody trainen, tevens met zware gewichten zodat je je spieren behoudt.
            25 gram koolhydraten is geen 500 kcal verschil, heb ik uitgerekend. 125 wel.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
              Really? Nooit luisteren naar dietisten want er zijn ook slechte ennuh gewichtverlies is echt heel complex... Mooi ook dat jij weet dat iemands onderhoud sowieso hoger is dan 2750 en dat je dat daarnaast even voor hem hebt "uitgerekend".

Vervolgens met een opzet komen die effectief hetzelfde is als die hij had. Dat die stomme dietisten maar eens hier komen kijken, kunnen ze meteen leren over periodiseren

@TS kijk gewoon wat het doet en pas aan aan de hand van je resultaten. Eerste opzet qua macro's ziet er niet slecht uit.
              Ah je bent weer terug, gezellig. Dietisten zijn niet opgeleid om mensen advies te geven mbt gewichtsverlies, net als dat gewichtsconsulenten niet opgeleid zijn om dieetadvies (lees: inhoud, niet hoeveelheid van voeding) te geven aan iemand met bijv. darmproblemen of diabetes. Aangezien ik merk dat dietisten in vrijwel alle gevallen geen enkel benul hebben van hoe je effectief afvalt is mijn advies dus ook, nooit luisteren naar dietisten mbt gewichtsverlies.

Die 'dietist' zat alleen maar in de buurt van wat goed is, omdat de berekening van zijn onderhoud in eerste instantie al fout was; dat zegt al genoeg. No way dat iemand met zijn vvm die zovaak traint een onderhoud heeft van 2750; daar hoef je geen genie voor te zijn.

Comment

Ah je bent weer terug, gezellig. Dietisten zijn niet opgeleid om mensen advies te geven mbt gewichtsverlies, net als dat gewichtsconsulenten niet opgeleid zijn om dieetadvies (lees: inhoud, niet hoeveelheid van voeding) te geven aan iemand met bijv. darmproblemen of diabetes. Aangezien ik merk dat dietisten in vrijwel alle gevallen geen enkel benul hebben van hoe je effectief afvalt is mijn advies dus ook, nooit luisteren naar dietisten mbt gewichtsverlies.

Die 'dietist' zat alleen maar in de buurt van wat goed is, omdat de berekening van zijn onderhoud in eerste instantie al fout was; dat zegt al genoeg. No way dat iemand met zijn vvm die zovaak traint een onderhoud heeft van 2750; daar hoef je geen genie voor te zijn.
                Niet voor opgeleid . Je snapt dat je een kind van 5 binnen 5 minuten leert hoe je een inschatting maakt van onderhoud en macroverdeling toch?

Ben jij er overigens wel voor opgeleid dan?

Comment

Hij bedoeld denk gewoon dat gewichtsconsulente zich focussen op gewicht en niet lichaamscompositie.

Comment

Sommige mensen kun je idd wat leren, andere mensen leren het nooit, hè Pesc?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                      Hij bedoeld denk gewoon dat gewichtsconsulente zich focussen op gewicht en niet lichaamscompositie.
                      Ja snap het wel. Ik weet ook dat er zat slechte dietisten zijn, daar niet van hoor. Zoals in ieder beroep trouwens maar om als advies te geven om sowieso niet te luisteren naar personen werkzaam in die branche is toch belachelijk? Alsof onderhoud inschatten en macro's vervolgens invullen een mystieke kunst is en veel kennis en skill vereist....

Comment

Welkom terug pescatore !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Zou het niet beter zijn dat je stilltjes met je kcal omlaag gaat.
                          Dus bv vanaf maandag 200-300kcal minder dan einde van week kijken naar je stats.
                          Niet genoeg afgevallen? -----> nog 200-300kcal minder enzo
                          Want niemand kan het precies weten je moet het zelf uitzoeken.
                          Maar paar weken voor nodig en beetje bijhouden en je hebt het.
                          Als je teveel afvalt meer eten maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Het kan dat ik fout zit ben zelf ook beginner.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X