Carbs vs. no carbs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zeer zeker als je het mij vraag, vooral vanuit een bodybuild oogpunt zijn carbs onmisbaar.
    Vanuit een overlevings situatie, en ook misschien ook het dagelijks leven, waarschijnlijk niet.
    Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
      Zeer zeker als je het mij vraag, vooral vanuit een bodybuild oogpunt zijn carbs onmisbaar.
      Vanuit een overlevings situatie, en ook misschien ook het dagelijks leven, waarschijnlijk niet.
      Amen. Precies dit dus.
      "Straight outta gym"

Comment

Is iedere dag weer geen struggle to survive? ☺️

Comment

Tussen overleven en maximaal resultaat met trainen, zit nogal verschil. In de natuur is veel spiermassa en amper vet juist niet zo snel gunstig (kost veel meer energie, nadelen voor vruchtbaarheid enz)
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Tussen overleven en maximaal resultaat met trainen, zit nogal verschil. In de natuur is veel spiermassa en amper vet juist niet zo snel gunstig (kost veel meer energie, nadelen voor vruchtbaarheid enz)
            Daarom is het ook zo lastig om een laag bf% te bereiken en dat weten te behouden. Bizar laag blijven staan het jaar door is gewoon niet te doen. Ik spreek dan over ver onder de 10%. Dat gaat gewoon in tegen de fysiologie van je lichaam waarmee wij duizenden jaren terug hebben weten te overleven in onherbergzame gebieden en situaties.

Je lichaam houdt van je of je lichaam haat je. Is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk
            "Straight outta gym"

Comment

Hij is niet alleen blijven hangen, maar veel mensen lijken ook niet op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen op het gebied van nutrigenomics. Je kan, zoals je al meldt, niet zeggen dat iets voor iedereen werkt. In onze genen ligt het 1 en ander vastgelegd. Daarom dat alles alleen ene leidraad is vanwaaruit jezelf moet gaan experimenteren.

Home - Nutritional Genomics

Weer een hoogleraar die is blijven hangen. Low carbbrengt meestal andere risico's met zich mee, maar lang niet altijd. De ene persoon gaat wel beter op low carb dan de andere, maar ik en ervan overtuigt dat die oorsprong ver terug ligt. De oorspronkelijke voeding van iemand uit Alaska is totaal anders dan dat van iemand uit India. Ik geloof nooit dat die oorsprong geen rol speelt, daarvoor veranderd een stofwisseling te traag.

Zucht. Wat is h
              et irritant als de 'e' en de 'b' het niet doen, en ik ze er steeds in moet plakken.

Comment

Genen, althans het overdragen en aanpassen ervan zijn juist totaal niet zo statisch als eerder gedacht werd maar vrij snel aan te passen naar gelang de omstandigheden. Al meerdere stukken erover gelezen en beluisterd. Onze manier van tegen genen aan te kijken lijkt gewoon altijd een beetje naief te zijn geweest.

Voorbeeldje:

The flexible genome | ReadCube Articles
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Weer een hoogleraar die is blijven hangen. Low carbbrengt meestal andere risico's met zich mee, maar lang niet altijd. De ene persoon gaat wel beter op low carb dan de andere, maar ik en ervan overtuigt dat die oorsprong ver terug ligt. De oorspronkelijke voeding van iemand uit Alaska is totaal anders dan dat van iemand uit India. Ik geloof nooit dat die oorsprong geen rol speelt, daarvoor veranderd een stofwisseling te traag.

Zucht. Wat is h
                  et irritant als de 'e' en de 'b' het niet doen, en ik ze er steeds in moet plakken.
                  Niet zo zeer blijven hangen hoor, hij is een beetje de pionier momenteel die dit promoot. Hij publiceert al tijden aan de lopende band hier materiaal over.

Noakes TD[Author] OR Noakes T[au] - PubMed - NCBI

Z'n laatste publicatie 'Rethinking fat as a fuel' is ook op dit forum teruggekomen.
                  Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Oh, zo te zien ben ik degene die is blijven hangen...
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Jep, ik ook
                      Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Even tussendoor een interessant en soort van semi-gerelateerd stukje voor de liefhebber. Van Tim Ferris zijn blog geplukt overigens.

Cliffs van de cliffs: kankercellen maken bijna exclusief gebruik van glucose voor ATP en hoe dit wellicht te gebruiken tegen ze.

Potential Tactics for Defeating Cancer ? A Toolkit in 1,000 Words | The Blog of Author Tim Ferriss

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                          Even tussendoor een interessant en soort van semi-gerelateerd stukje voor de liefhebber. Van Tim Ferris zijn blog geplukt overigens.

Cliffs van de cliffs: kankercellen maken bijna exclusief gebruik van glucose voor ATP en hoe dit wellicht te gebruiken tegen ze.

Potential Tactics for Defeating Cancer ? A Toolkit in 1,000 Words | The Blog of Author Tim Ferriss
                          Verschilt per kankersoort, maar dat is inderdaad het Warburg effect. Vind z'n titel misleidend 'Potential Tactics for Defeating Cancer — A Toolkit in 1,000 Words'. Er is tot op heden echt nul komma nul klinisch materiaal (m.u.v. enkele casussen) voor handen wat hier iets over kan zeggen.

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                            Verschilt per kankersoort, maar dat is inderdaad het Warburg effect. Vind z'n titel misleidend 'Potential Tactics for Defeating Cancer — A Toolkit in 1,000 Words'. Er is tot op heden echt nul komma nul klinisch materiaal (m.u.v. enkele casussen) voor handen wat hier iets over kan zeggen.
                            Vind het misleidende wel meevallen. Anyway, vond het wel een interessante insteek wat betreft kh, gewoon food for thought geen baanbrekend onderzoek idd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X