Bulken opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
    Was een typefout Rain. Ik ben er 3 maanden, rustig, mee bezig geweest. Gewicht is van 90 naar 82.5 gegaan. Steeds bijgehouden met caliper en elektronisch in sportschool. Eerste was in het begin wennen, daarna wel goed te doen.
    Ik zie net je bericht. Aangepaste aanpak die ik aanbeveel:
    - verhoog je kcal met 250 per week, dus vetten en carbs meer eten; eiwit heb je al hoog neem ik aan
    - weeg jezelf dagelijks zoals ik hierboven heb beschreven
    - begin je te stoppen met af te vallen of blijf je gelijk in gewicht, maak dan kleinere verhogingen zoals 150 kcal of 100 kcal in een week om op die 0,2-0,3kg uit te komen.
    Last edited by Dynamix; 21-12-2014, 22:30.

Comment

Bitches willen graag mannen met niet al te hoog vp. Daarom trainen we ook ja.
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Tibbers View Post
        Prima stukje tekst. Bedankt! Misschien toch na de vreetdagen(feestdagen) maar eens cutten dan. Ik sta nu redelijk hoog maar heb er nooit een fuck om gegeven omdat ik altijd mager ben geweest. Wil het liefst alleen maar groter en groter worden. Of daar nu een laagje vet bij op zit of niet. Maar ja... Als het in ene later stadium mijn gewichtsverlies kan bemoeilijken dat is het wel duidelijk dat het niet echt verstandig voor me is om nu nog langer door te gaan met bulken. Ik doe dit weliswaar behoorlijk clean (+0.2 tot 0.4 kg per week) maar toch. Ik ben denk ik gewoon bang om weer skinny te lijken. Ook al heb ik nu ongeveer 15 kg meer vvm dan toen ik begon.
        De beste manier om ervoor te zorgen dat het lijkt alsof je 10kg aan spier hebt aangezet, is om 10kg vet te verliezen .

Haast niemand vindt cutten leuk, dus denk over hoelang je moet cutten als je nog hoger in vetpercentage gaat zitten.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          De beste manier om ervoor te zorgen dat het lijkt alsof je 10kg aan spier hebt aangezet, is om 10kg vet te verliezen .

Haast niemand vindt cutten leuk, dus denk over hoelang je moet cutten als je nog hoger in vetpercentage gaat zitten.
          Ik dacht zelf een cut in januari naar ongeveer 10-12% toe. Dan weer eventjes bouwen en dan in de zomer onder de 10 (8?) te komen. Zoals Ruhl al zij over de bitches enzo Lijkt ondertussen welk mijn topic. Sorry TS!

Comment

Originally posted by Tibbers View Post
            Ik dacht zelf een cut in januari naar ongeveer 10-12% toe. Dan weer eventjes bouwen en dan in de zomer onder de 10 (8?) te komen. Zoals Ruhl al zij over de bitches enzo Lijkt ondertussen welk mijn topic. Sorry TS!
            Moet lukken. Uiteindelijk komt het erop neer hoe graag je het wilt of je het vol kunt houden tot een laag vetpercentage. Idealiter is om year-round tussen de 8-10% te blijven. Dat vinden de bitches geweldig :P. Het maakt ook echt een groot verschil voor je gezicht btw als je afvalt. VB:

Ik ben hardlopen. Er moet nog 400 kcal verbrand worden

Comment

Moet lukken. Uiteindelijk komt het erop neer hoe graag je het wilt of je het vol kunt houden tot een laag vetpercentage. Idealiter is om year-round tussen de 8-10% te blijven. Dat vinden de bitches geweldig :P. Het maakt ook echt een groot verschil voor je gezicht btw als je afvalt. VB:

Ik heb van mezelf een klein hoofd wat opzicht een voordeel is, want dan lijkt je lichaam snel groter Ik heb ook geen last van een dikke kop. Fk yeah! genetics zitten eens een keer mee!

Succes met hard te lopen.

Comment

Het nadeel van bouwen met een hoger vetpercentage is dat je nieuwe vetcellen aanmaakt (tenzij je ooit nog meer vet hebt gehad). Deze vetcellen raak je nooit meer kwijt..
                Thanx voor je berichten Dynamix. Vraagje over bovenstaande. Wanneer je komt uit een cut dan heb je toch altijd meer vet gehad dan op dit moment of gaat dit ook over momenten ver in het verleden bv?

Comment

Hm, kon niet meer aanpassen.
                  @Dynamix, een verhoging met 250kcal per week is tov nu (2000 kcal per dag) nog geen 2%. Is dat niet een erg kleine stap?

Comment

Hm, kon niet meer aanpassen.
                    @Dynamix, een verhoging met 250kcal per week is tov nu (2000 kcal per dag) nog geen 2%. Is dat niet een erg kleine stap?
                    Het is 12,5% om precies te zijn. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen praktijkervaring mee; ik denk anderen ook niet btw. De meeste kennis heb ik uit theorie.

Je kunt grotere stappen nemen, ik weet alleen niet of je lichaam dan al overgaat op vetopslag, dus ik zou zelf voorzichtig beginnen. Je bent een paar maanden bezig geweest, dus het zou zonde zijn als je de helft van je verloren vet weer in een maand terugkrijgt, en dat kan echt gebeuren, trust me.

Comment

Thanx voor je berichten Dynamix. Vraagje over bovenstaande. Wanneer je komt uit een cut dan heb je toch altijd meer vet gehad dan op dit moment of gaat dit ook over momenten ver in het verleden bv?
                      Je moet het zo zien. Stel dat ik mijn hoogste vetpercentage ooit 20% vet was, een aantal jaar geleden bijv. Ik heb dan genoeg vetcellen die volledig gevuld zijn op een vetpercentage van 20%. Als ik nu bijv. op 20% zit en ik zou gaan bulken, dan ga ik naar 21-22-23-24% etc. Je lichaam kan dan niet anders dan nieuwe vetcellen aanmaken, want alle bestaande vetcellen zitten vol. Je vetcellen heb je permanent, dus die nieuwe ook en dat maakt het bulken moeilijker als je klaar bent met een cut.

Comment

Het is 12,5% om precies te zijn. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen praktijkervaring mee; ik denk anderen ook niet btw. De meeste kennis heb ik uit theorie.

Je kunt grotere stappen nemen, ik weet alleen niet of je lichaam dan al overgaat op vetopslag, dus ik zou zelf voorzichtig beginnen. Je bent een paar maanden bezig geweest, dus het zou zonde zijn als je de helft van je verloren vet weer in een maand terugkrijgt, en dat kan echt gebeuren, trust me.
                        Het is idd 12,5% als je het per dag ipv per week neemt . Ik ga het zeker op deze manier proberen.
                        Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Tibbers. Altijd lang en skinny geweest. Ik wil rustig wat meer massa bouwen, waarbij rond 15% niet zo een groot probleem is. Bij 8% ben ik zo een beetje verdwenen met mijn huidige massa.

Comment

Het is idd 12,5% als je het per dag ipv per week neemt . Ik ga het zeker op deze manier proberen.
                          Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Tibbers. Altijd lang en skinny geweest. Ik wil rustig wat meer massa bouwen, waarbij rond 15% niet zo een groot probleem is. Bij 8% ben ik zo een beetje verdwenen met mijn huidige massa.
                          Dit.

Comment

Maakt zeker een groot verschil.
                            Je ogen gaan van blauw naar groen/grijs, en je hebt geen bril meer nodig....

Comment

Ogen zijn zelfde kleur en contactlenzen?

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                                Maakt zeker een groot verschil.
                                Je ogen gaan van blauw naar groen/grijs, en je hebt geen bril meer nodig....
                                Andere haar style, straalt meer zelfvertrouwen uit etc...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X