Cutten, zwaar.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten, zwaar.

Ey ben ik weer bodynetters.

Ik had effe een vraag en weer benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb altijd gebulkt in de jaren dat ik train. Het heeft me 3 jaar gekost om van 52kg naar 77kg te gaan en heb daarbij bergen voer naar binnen gewerkt.

Nu ben ik 5 weken bezig met cutten voor het eerst. Ik eet 350kcal ongeveer onder mn onderhoud. (Nu dan,dit hebk wel rustig opgevoerd)

En het cutten voelt zwaar kut. Ik herstel trager, op sommige compounds wat zwakker heb t sneller koud etc. Nu hebk net mn wekelijkse cheat meal van 1600kcal binnen. En gelijk ontspant mn lichaam, krijgk t weer warm etc.

Is dit altijd zo met cutten? Want tis echt zwaar kut
    verder klopt mn verhouding gewoon kwa vetten kh en eiwitten. Ben benieuwd naar reacties

Met 350 onder behoefte zou het wel vrij easy moeten zijn

Comment

Hoe weet jij dat je 350 kcal onder je behoefte zit?
      Hoeveel ben je afgevallen ?
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Niet een licht griepje?
        Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
        People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
        BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Heb je het volume teruggeschroefd? Het is niet de bedoeling dat je nu evenveel doet als tijdens een cut.
          Ik doe een gok

Comment

Krijg je je micro's wel binnen?

Heb zelf op het trager herstellen na nooit last van de dingen die jij noemt in een reguliere cut namelijk..
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

@rain

Naja ik weet dat 2730kcal mn onderhoud is omdatk op dat punt geen gewicht verlies. Heb dit paar maanden uitgetest op verschillende aantallen. Vanaf dat punt eet ik 350kcal minder. Ik ben 2kg afgevallen in 5 weken.

Daarnaast was ik ook verkouden ja. Volume aanpassing is deze week gedaan. Was ook vooral benieuwd hoe andere BNers zich voelen tijdens cuts. Merk je er nauwelijks wat van? Of voel je je ook zwakker.

@fitnessboer.

Krijg alles binnen, zit alleen lager in de KH. maybe is het omdatk voor t eerst cut. Maar jij hebt dus niet zoveel last hoor ik

Comment

Jawel maar wat lager in de koolhydraten zou niet zo'n probleem moeten zijn, zeker niet als het 'maar' 350 kcal onder onderhoud is.

Hoe zit je in al je vitaminen, mineralen etc?
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Probeer alles zonder sups te doen dus eet gwn dagelijks groente en een banaan. Of dat zo een impact heeft idk.

Zou visolie met vitamins een idee zijn?

Comment

Originally posted by Indiana View Post
                    Probeer alles zonder sups te doen dus eet gwn dagelijks groente en een banaan. Of dat zo een impact heeft idk.

Zou visolie met vitamins een idee zijn?
                    het kan natuurlijk nooit kwaad en veel geld kost het niet. Ik slik zelf multivitamine, omega 3, valc/zink/magnesium en vitamine d3
                    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Als je op dit tempo cut dan wordt het wel een lange etappe ja. Bite down your mouthpiece en gewoon shredden. Hoe je het ook wendt of keert je hongert jezelf in zeker zin uit, dat voelt uiteraard slechter dan bulken wanneer je een overvloed aan alles hebt. Of denk je dat andere mensen fan van cutten zijn?
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Cutten kent net als met bulken leuke en minder leuke dagen. In de bulk zul je dagen hebben dat je misschien niet alles op kunt. In de cut daarentegen zal je merken dat je zin hebt in dingen die dan niet mogen. Dit verschilt erg van dag tot dag. Mijn tip om het makkelijker te maken houd jezelf goed bezig.
                        Meet elke 2 weken je vetpercentage op zodat je weet of het goed gaat en of je iets aan moet passen. En als extra het motiveert ook.
                        Cutten tot de 10% zal niet zo lastig zijn voor de meeste eronder duiken en KH schommelen kan wel zwaar zijn zeker op de low days maar goed er zijn meer manieren om het te doen.
                        Een cut vind ik zelf meer motiveren dan een bulk.
                        Veins die doorkomen alles tekent langzaam aan beter en beter af.

Comment

Thanks voor de reacties guys.

@pescatore. Inderdaad gekozen om het traag te doen zoveel mogelijk spier conserveren.

@Bigdude. Helemaal mee eens. Was altijd skinny vroeger en altijd psychologisch bang om te cutten want stel je word weer skinny. Snel beseft dat dit onzin is. Ben pas 2% gezakt en vind het nu al mooier eruitzien dus we gaan gwn lekker door.

Ik hoor in ieder geval dat niemand er fan van is qua gevoel

Comment

350 kcal onder onderhoud zwaar? Wat denk je van 1350 onder onderhoud, da's pas kut. Ik denk eerder dat je probleem mentaal is dan lichamelijk. Cutten is niet leuk, maar 350 cal onder onderhoud is maar vrij weinig.

Comment

ben jij 1350 onder onderhoud aant eten dyna?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X