voedings- en trainingsschema opbouw; advies welkom!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedings- en trainingsschema opbouw; advies welkom!

Ok.. Hier mijn poging tot een voedingsschema opbouwen.
    Vanochtend gewogen:
    86,5 kg
    23,2% vet

Dit ingevoerd op voedingscalculator en kwam dit uit:
    3340 kcal
    Eiwitten 146
    Vet 74
    Koolhydraten 522

Dus, wil ik spiermassa opbouwen en afvallen, dan kom ik op:
    3340 - 500 = 2840 kcal (85%)
    Eiwitten 124.1
    Vet 63
    Koolhydraten 444

Training: dinsadags,donderdags en zaterdag
    4 x 8, 45 sec rust tussen rep
    Leg press
    Benchpress
    Lat pull nek
    Dumbell biceps
    Dumbell shoulder side raise
    Dumbell triceps
    Abs
    Hierna ga ik doordeweeks hardlopend naar huis, zo'n 40 min. Op zaterdag doe ik na kracht nog roeien, crosstrainer, fietsen, dit allemaal een x 10 min. en dan nog een half uurtje hardlopen, rondje dorp.

En als ik het goed begrijp zijn de eiwitten exclusief de dagelijkse eiwitten die in voeding zitten? En over welke koolhydraten praten we? De trage? Of is dat 1 pot nat?

De kcal lijken me zo hoog. Heb niet het lichtste werk, vleesverwerker, dus van 6 tot 4 hangen en wurgen in t vlees. Maar goed. Heb ook t verhaal doorgenomen van 1e 5 weken trainen met 2 weegmomenten in de week en dan concluderen of je t goed doet.

Ben dus van plan om morgen whey perfection te gaan halen. Wanneer neem je dan een shake? Voor de training en na? Dus tussen kracht en cardio in? Of valt cardio in dit scenario weg?

Het voedingsschema gaat wel goed komen, ik wacht op jullie reacties!

Ps:
    Ben wel een levensgenieter en zondig dus int weekend wel met een biertje en een ditje en een datje, dit accepteer ik (vooralsnog).
    Last edited by dayfox; 22-05-2015, 09:40.

Het is wat veel kcal idd, maar hangt ook af van je dagelijkse bezigheden. Dus ik zou eens kijken wat het op 2700 kcal doet.

Verder, je eiwit moet omhoog. Hou 180 gr aan in zowel een cut of een bulk op je huidige lichaamsgewicht. Vetten zijn prima maar zou niet veel lager gaan zitten, eerder wat hoger.

Je trainingsschema's is daarentegen gewoon matig. Als je een beginner bent, er staan een aantal prima schema's in de stickies.

Wat betreft dat weekend, I feel you en dat kan ook maar hou er wel rekening mee dat je als je uit de bocht vliegt je hele week voor niks is geweest als je teveel kcal erin mikt. Dus stel ik heb iedere dag hypo-calorisch dieet van -500 per dag en ik klap er op zaterdag een dag van 6000 kcal bij dat het geen zin heeft. Dat heft elkaar gewoon op.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Nuff said.. maar wat betreft eiwitten. Is die 180 gr extra dmv whey of samen met je dagelijkse voeding?

Comment

Whey = eiwit. Ik gebruik het niet maar als je het wel doet, het is gewoon eiwit. Dus 180 gr eiwit = 180 gr eiwit.

Comment

Zou dit wat zijn dan? Is full body beginners

Deadlift 3 10-15
          Seated calf raise 3 15-20
          Bench press 3 5-10
          Seated rows 3 10-15
          Shoulder press 2 8-12
          Standing alternate
          dumbell curl 2 8-12
          Tricep push down 2 8-12
          Squat 3 10-15

Vraag me wel af waarom sommige oefeningen maar 2 sets zijn. Ook maar veranderen in 3 denk ik.

Let me know

Comment

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ersschema.html

Comment

Haha aye aye caap'm! Zal morgenvroeg s proberen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X