Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hallo!

Ik heb de applicatie 'Fatsecret' gedownload op mijn telefoon en daarmee het volgende ingevoerd wat ik op een dag eet, alleen de groente bij het avondeten is niet elke dag hetzelfde dus ik heb even voor het gemak maar één groentesoort gekozen.

Ik ben 1,88m lang en weeg 65KG. Mijn doel is aankomen en gespierder worden.

Zouden jullie mijn voedingsschema kunnen bekijken en beoordelen en eventuele tips/advies willen geven? Ik ben hier vrij nieuw in.

Qua product keuze niet verkeerd, alleen je vet is aan de hoge kant! Ik denk/vind dat 70gr vet meer dan volstaat met jou gewicht.

Ook zou ik 's avonds(voor het slapen) langzame eiwitten nuttigen, bijvoorbeeld Franse Magere Kwark, zo voorzie je je lichaam gedurende de nacht van eiwitten en zal je herstel beter zijn.

Maar hoe weet je dat dit de aantal Kcals zijn die je nodig hebt?
    Heb je theoretisch je onderhoud uitgerekend? Ik denk namelijk dat 3500 kcal een beetje hoog gegrepen is voor 65kg. Of heb je lichamelijk zwaar werk?
    In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
      Qua product keuze niet verkeerd, alleen je vet is aan de hoge kant! Ik denk/vind dat 70gr vet meer dan volstaat met jou gewicht.

Ook zou ik 's avonds(voor het slapen) langzame eiwitten nuttigen, bijvoorbeeld Franse Magere Kwark, zo voorzie je je lichaam gedurende de nacht van eiwitten en zal je herstel beter zijn.

Maar hoe weet je dat dit de aantal Kcals zijn die je nodig hebt?
      Heb je theoretisch je onderhoud uitgerekend? Ik denk namelijk dat 3500 kcal een beetje hoog gegrepen is voor 65kg. Of heb je lichamelijk zwaar werk?
      In deze applicatie kan je aangeven wat je lengte is, je gewicht en naar welk gewicht je wilt toewerken (75KG heb ik ingevuld) en dan met gematigde gewichtstoename. Daar kwam uit dat ik 3300 KCAL moet eten per dag om richting die 75KG te gaan .

En betreft het vet, wat moet ik weghalen/veranderen?

Comment

Alsnog denk ik dat je iets te hoog grijpt.

Producten met veel vet?
        In between obsessed periods

Comment

Aan welk aantal KCAL moet ik dan denken ongeveer ipv 3300?

Dan zou ik de pindakaas moeten minderen en daar iets anders voor moeten nemen.

Comment

Wat dacht je van 2800?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ja ik heb geen idee haha, daarom vraag ik het hier. Waar baseer jij die 2800 op?

Comment

Uitgaande van een hoge inschatting van je onderhoud op basis van je lichaamsgewicht kom ik op zo'n 2300 uit. Plak er 500 bij (hetgeen percentueel al vrij veel is op het geheel) en je komt op 2800.

Je weet het toch nooit hoor en moet t altijd ff aankijken maar beter stop je er na een paar weken wat bij dan dat je op voorhand te hoog zit.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Oké duidelijk, ik zal het dan even aankijken en mocht ik te weinig/geen resultaat zien zal ik het KCAL per dag verhogen.

Comment

Begin eerst eens een maandje rond de 2800 kcal (E150, K350, V88).

Kijk wat dit deze maand oplevert. Een mooi streven is om ongeveer een kilo per maand aan te komen.
                    Kom je veel sneller aan (en merk je dat buikomtrek toeneemt)? verlaag kcal met 150-250 en test dit weer een maand. Kom je niet of minder dan een pond aan per maand? verhoog dan de kcal met 150-300.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      Begin eerst eens een maandje rond de 2800 kcal (E150, K350, V88).

Kijk wat dit deze maand oplevert. Een mooi streven is om ongeveer een kilo per maand aan te komen.
                      Kom je veel sneller aan (en merk je dat buikomtrek toeneemt)? verlaag kcal met 150-250 en test dit weer een maand. Kom je niet of minder dan een pond aan per maand? verhoog dan de kcal met 150-300.

Waarom de vetten op 88 als ik vragen mag?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X