Voedingsschema en trainingsschema van mij

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema en trainingsschema van mij

Dit is mijn voedingsschema waar ik nu maandag mee begin:

Ontbijt:

250 ml magere melk met 50 gram brinta, gezoet met honing en een banaan er doorheen

Tussendoor:

2 plakken ontbijtkoek met margarine of 1 krentenbol of 1 mueslibol of 2 crackers met pindakaas of met 40plus kaas of met jam of 2 muesli repen

Lunch:

4 donkerbruine volgranen boterhammen met kalkoenfilet of paarden/runderrookvlees of tonijn op water of 40plus kaas met schijfjes komkommer
    of
    2 tosti’s van 4 donkerbruine volgranen boterhammen met 40plus kaas, kalkoenfilet met sambal

Tussendoor:

2 stuk fruit( appel, sinasappel, kiwi, pruimen, peren, druiven, nectarine, perzikken)

Avondeten:

150 gram vlees of vis, 100 gram rijst of volkoren pasta of aardappelen, +200 gram groente,

Voor het slapen gaan:

1 bak van 450gr magere vruchten kwark

tijdens de hele dag drink ik zeker 2 tot 3 liter water/vocht, tevens neem ik mijn supplementen zoals: vendetta, L-Glutamine, creatine, vanadyl, no-produkt en whey proteine

Mijn trainingsschema is:

dag 1) borst( even week plat en oneven week schuin) +triceps
    dag 2) rug + biceps
    dag 3) benen + schouders
    dag 4) schouders + biceps
    dag 5) biceps + armen( afhankelijk van mijn werkrooster)
    **** elke dag 15minuten cardio en buik

Ik werk in de beveiliging, dus ook onregelmatig. Hierdoor kan ik maximaal 4 keer per week trainen en als het meezit 5 keer.

Mijn Stats zijn nu:

1.80m
    34 jaar
    +- 94kg
    Vetpercentage: 18%

Doel = Afvallen / droger worden

waarom 3 x bicep in 1 wek

warom 2 x schouders in 1 week

en wat is in gods naam het verschil tussen biceps en armen??
    Who's the Chef

Comment

die armen moet triceps zijn, foutje is al laat...
      die 3x biceps is alleen als het werkrooster het toelaat, maar dat komt bijna zelden voor.
      ik doe normaal 2x biceps per week en de schouders doe is 2x per week en dan verdeel ik ze in voorkant + zijkant en de andere keer achterkant.

Comment

Je vetten zitten wel laag vind ik. Ik zou nog iets toevoegen van vette vis, noten, lijnzaadolie.

Laat ons weten hoe het gaat met afvallen.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Wat maakt dat je 2x in de week biceps en triceps doet en als je werkrooster het toelaat ook nog een 1x biceps erbij?

Schouders is een leuke verdeling, zo heb ik het ook een tijd gedaan om af te wisselen. Maar ik zou dan minstens een dag er tussen stoppen. Ik verdeelde ze bijvoorbeeld over maandag en vrijdag.

Je supplementen gebruik is ook teveel van het goede. Ik zou zeggen dat is geld weggegooid en beter besteedt aan je voeding. Voorbeeld kerel, je gebruikt no-produkt en daar zit al glutamine en creatine in (o.a.) Als je wilt afvallen of cutten dan zou ik het houden bij glutamine, creatine en eiwitten. Zelf neem ik alleen eiwitten van deze drie aan supplemten tijdens de cut.

En het meeste essentiele, je voedingschema. Je moet je dagelijkse behoefte uitrekenen. Aan de hand hiervan kun je echt aan het werk gaan met afvallen/ cutten. Zomaar wat gezond eten of weinig eten doet het niet. Je raakt dan merendeels spiermassa kwijt en dus geen vet.

Dagelijkse behoefte

Succes ermee!

Comment

Hallie hallo KeepItReal...

bedankt voor je info....
            maar qua vetten valt het best wel mee, volgens mij...
            In het voedingsschema staat het globaal een beetje...

Want bij aardappel zit nog altijd jus, de kaas die ik gebruik is jong belegen, in de quark zit ook nog genoeg vetten en als ik vis eet is het tonijn of een gerookte makreel....

Comment

Hallie hallo Achilles

Ik zal het je uit leggen waarom ik 2 x biceps doe, de ene keer doe ik oefeningen voor massa en de andere keer doe ik oefeningen voor meer vorm te geven
              En als ik het voor de 3de x biceps doe ik alleen veel herhalingen met een licht gewicht om te verzuren en voor de pomp, maar dat komt heel zelden voor vanwege mijn werkrooster en de openingstijden van mijn sportschool...

Ik werk niet met maandag deze oefeningen en dinsdag die oefeningen, vanwege dat ik onregelmatig werk.
              Daarom werk ik met dag 1 t/m dag 4 en heel soms dag 5.
              De ene keer train ik 's ochtends en de andere keer 's middags en de andere keer 's avonds.Ik weet dat de rust voor de spieren erg belangrijk is.
              De ene keer zit er 1 dag tussen de andere keer 2 dagen en soms geen en soms train ik 4 dagen achter elkaar en heb dan 3 dagen rust omdat ik geen tijd heb vanwege mijn werk en als ik dan vrij ben de sportschool dicht is...

Bedankt voor de info over de supplementen Achilles....
              Ik merk wel sinds ik de combinatie vendetta en NO-produkten gebruik een heerlijke pomp heb tijdens de training.

Bij mij op het werk, een collega daar de dochter van die is nu bezig met de opleiding voor diëtiste en die heeft voor mij uitgerekend wat mijn dagelijkse behoefte is en heeft me ook gevraagd wat ik dagelijks eet en zij heeft hierop dit voedingschema gemaakt zodat ik geleidelijk afval en weinig spier verlies....

Maar ik wou weten wat de BB's hier op dit forum vinden van dit voedingsschema omdat zij meer verstand hebben van deze sport dan zij...

Comment

Het is duidelijk dat je gewicht wil verliezen.
                Het nodige is dan dat je exact gaat berekenen wat je eet en nog beter nog wat je verbruikt de gouden regel om gewicht te verliezen is meer verbranden aan calorieen dan dat er binnenkomt.
                Je eiwit inname gaat omhoog om spierverlies en het verbranden ervan tegen te gaan.
                Je zit echt te laag in eiwit en je neemt 's avonds kwark met vruchten.
                Aangezien je tijdens je slaap niets tot niks verbrand zou ik geen extra suikers tot je nemen.
                Probeer magere kwark te eten i.p.v die chemische suikerzooi.
                40+ kaas is vrij vet en gezien je schema neem je hier vrij veel van in.
                Probeer eens koolvis filet is mager bevat ongeveer 17gr eiwit per 100gr en is lekker te combineren met groente.
                Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (spokie34 @ Sep. 26 2005,15:02)]Bij mij op het werk, een collega daar de dochter van die is nu bezig met de opleiding voor diëtiste en die heeft voor mij uitgerekend wat mijn dagelijkse behoefte is en heeft me ook gevraagd wat ik dagelijks eet en zij heeft hierop dit voedingschema gemaakt zodat ik geleidelijk afval en weinig spier verlies....
                  Studeer ook voeding & dietetiek. Welke school en welk jaar zit die dochter van je collega? Misschien ken ik haar wel.
                  Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (spokie34 @ Sep. 26 2005,14:56)]maar qua vetten valt het best wel mee, volgens mij...

Want bij aardappel zit nog altijd jus, de kaas die ik gebruik is jong belegen, in de quark zit ook nog genoeg vetten en als ik vis eet is het tonijn of een gerookte makreel....
                    In jus en kaas zitten voornamelijk verzadigde vetten, dit zijn juist de vetten die je niet binnen moet krijgen.

Grtz.
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Ik weet dat er in de kaas die ik gebruik de verkeerde vetten zitten, maar dat wordt binnenkort ook anders zodra de kaasrol op is dan ga ik naar de 20plus kaas.
                      De jus die ik gebruik is op basis van water met gekruiden en uien.....Dus de hoeveelheid is ook beperkt.
                      Ik heb laten berekenen dat de hoeveelheid calorieen die ik binnen krijg schommelen tussen de 2500 en 2800...

Comment

In 20+ kaas zit minder vet maar het blijven de verkeerde vetten hoor. In je onverzadigde vetten zit je dan ook nog steeds erg laag.

Comment

Ik weet dat er in kaas de verkeerde vetten zitten, maar ik wil ook niet alles laten wat ik lekker vind........
                          Ik probeer een rustige manier te vinden om mijn vetpercentage staps gewijs naar beneden te brengen en toch af en toe wat lekkers eten......
                          Ik zit nu op 18.1% vet en ik wil eerst naar de 14%, lukt dat goed ga ik voor de 12%......
                          En dan proberen mijn spiermassa wat ik nu hebt niet kwijt te raken......
                          Ik heb voor me zelf nog geen tijdlimiet gesteld wanneer ik droog moet staan.....
                          Ik heb tijd zat en wat langzaam eraf afgaat komt ook niet meer terug.......

Comment

Is ook niks mis met rustig aan natuurlijk en je hoort mij niet zeggen dat kaas absoluut niet kan of dat je jezelf alles zou moeten ontzeggen.
                            Gaat er alleen om dat je niet alle vetten maar als één kunt zien, je zit nog steeds te laag in goede vetten.

Comment

Hoezo ik zit nog steeds te laag in goede vetten?
                              Wat kan ik dan volgens jou daar aan doen??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X