Koffie Goed of Slecht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

teveel koffie is HARDSTIKKE SLECHT!

ik ken iemand die veel te veel koffie op het werk en thuis dronk en die kreeg versnelde hartkloppingen.. goh waar zou dat toch van komen.. moet die harttabletten gaan slikken.. kwam dus door teveel koffie gecombineerd met werkdruk/stress

zowieso teveel cafeine (dus ook thee) is slecht voor je! maximaal 3 per dag.. maarja jullie moeten het zelf weten he..

Comment

Teveel is nooit goed uiteraard maar koffie is wat mij betreft een must

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Gek op koffie

Comment

Originally posted by Castaway
          Cafeïne of coffeïne is een alkaloïde dat onder andere voorkomt in koffiebonen, thee en cacaobonen. De systematische naam van cafeïne is 1,3,7-trimethylxanthine. De chemische formule van cafeïne is C8H10N4O2.
          Cafeïne is ook de opwekkende stof in een aantal frisdranken zoals Coca-Cola en Dr. Pepper. Soms wordt het ook toegevoegd aan pijnstillers zoals paracetamol. Cafeïne heeft adrenerge effecten: het stimuleert het zenuwstelsel, de hartslag en de ademhaling. Bij regelmatig gebruik kan gewenning optreden en plotseling stoppen met de inname kan dan zorgen voor hoofdpijn, een sterke afname van de bloeddruk en andere verschijnselen. Dit verschijnsel wordt vrij regelmatig gezien bij mensen die op het werk veel koffie drinken en dan in het weekeind hoofdpijn hebben.
          Cafeïne heeft in het lichaam een halfwaardetijd van circa 5 uur, dus wanneer men de dag om 8.00 uur zou beginnen met acht koppen koffie, dan heeft men om 13.00 uur nog steeds het equivalent van vier koppen koffie in het bloed, om 18 uur nog het equivalent van twee koppen en wanneer men gaat (proberen te) slapen is het alsof men net een kop koffie gedronken heeft.
          Cafeïne kan uit koffiebonen worden verwijderd met behulp van superkritische kooldioxide. Dit is een toepassing van het kritische punt van kooldioxide.

Goeie info post Castaway, dat van die halfwaarde tijdsduur, dat wist ik nl niet.
          Brear.

Comment

Ik denkd dat ik indd imuum ben dan ik drink echt veel koffie en neem daarbij in de middag ook vaak redbull en slapen dat gaat makkelijk.

Zaterdag avond drink ik alleen maar redbull omdat ik geen alcohol drink

Comment

Hoe zit het dan met decaffeïne?

Comment

Ben zelf een espresso drinker, heerlijk!!!
                Maar het schijnt toch dat koffie drinken (vanaf 3 a 4 "tassen" koffie) leidt tot een verminderde soepelheid van de aorta/bloedvaten en een hogere bloeddruk. Of dit nou bevordelijk is voor een krachttraining waarbij je toch veel bloed door het lichaam wil laten pompen...Maar aan de andere kant maakt het je ook weer alerter, meer focus en minder vermoeidheid tijdens training. Dus ja.... zeg het maar... Train anders een maand zonder koffie en een maand met koffie, kijk dan wat het resultaat is.
                Ik blijf het lekker drinken!

Links:

Koffie en Gezondheid

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koffie_(drank)

"Prestatieverbetering
                Met cafeïne kun je als sporter je prestaties zelfs verbeteren. Niet voor niets is het waarschijnlijk een van de meest gebruikte (of misbruikte) stimulerende middelen in de sport. Duursporters gebruiken de stof om vermoeidheid tegen te gaan, sprinters om de reactietijd te verminderen en krachtsporters om de maximale kracht te vergroten. Wetenschappelijk is alleen een prestatieverbeterend effect aangetoond bij sporters die zich gedurende ‘langere’ tijd inspanden (vanaf twee minuten). Sprinters en krachtsporters hebben niet aantoonbaar baat bij cafeïne.
                Er is een aantal gangbare verklaringen voor het prestatieverbeterende effect (cafeïne spaart glycogeen, voert het brandstofgebruik op en stimuleert (sommige) spieren), maar over de precieze werking van cafeïne in het lichaam bestaat nog veel onduidelijkheid. Voor wetenschappers is er op dit gebied zeker voldoende voer om de komende jaren hun tanden in te zetten."

Deze tekst staat op de volgende link:
                http://www.disporta.nl/index.php?zone=standaard&group=news&template=item& id=49

Voor de koffiedrinkers onder ons, wie zijn koffiediploma wil halen:

http://www.koffiethee.nl/examen/asp/index.asp?categorie=koffie

Greetzzz J.

PS:
                Voor diegene die wat anders willen doen met hun koffie, Hier een aantal recepten> http://www.de.nl/DeKoffiewereld/Recepten/DrinkEnDroom/HeavenlyHazel.htm

Comment

Goede en leuke post, Ami-Amour! Ben zelf ook gek op koffie. Drink 2-4 koppen per dag en zou niet zonder kunnen. Groene thee drink ik ook graag.
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Koffie is een must in de ochtend voor mij!!

Comment

koffie is zo slecht voor been dat als ie een bakkie oop heeft al zijn het maar 2 slokjes hij binnen een uur aan de schijt is
                      slecht om te bulken maar wel goed voor een alternatieve klisma
                      Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X