voedingsschema, nog suggesties ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema, nog suggesties ?

Ok ik eet het volgende iedere dag, als jullie nog op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag Ik eet alleen wel een beetje onregelamatig aangezien ik alleen savonds en snachts werk maar dat moet niet uit maken als het goed is.

opstaan: whei shake, banaan

45 min tot een uur later: 3 boterhammen met pindakaas of appesstroop of kipfilet. 2 amino tabs

45 min latere trainen

direct na het trainen: proteine reep en 4 bcaa tabs

2uur later: warme eten: kip of bief met rijs en groente of als ik vrij ben dan is dat te vroeg en eet ik gewoon brood met beleg.

30 min later: 2 amino tabs

2:30 uur later: whei shake

2:30 uur later: brood met beleg

voor het slapen nog 2 amino tabs

Ik hoor het wel.....

Ik zou wat meer koolhydraten en vetten nemen. Ik zie nu alleen maar pindakaas als vetbron in je schema. Dus meer vetten nemen, noten, vis, olie, enz.

Die aminocaps zou ik alleen rond de training nemen. Waar je ze nu neemt kan je beter vast voedsel eten.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by marc - H View Post
      Ok ik eet het volgende iedere dag, als jullie nog op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag Ik eet alleen wel een beetje onregelamatig aangezien ik alleen savonds en snachts werk maar dat moet niet uit maken als het goed is.

opstaan: whei shake, banaan

45 min tot een uur later: 3 boterhammen met pindakaas of appesstroop of kipfilet. 2 amino tabs

45 min latere trainen

direct na het trainen: proteine reep en 4 bcaa tabs

2uur later: warme eten: kip of bief met rijs en groente of als ik vrij ben dan is dat te vroeg en eet ik gewoon brood met beleg.

30 min later: 2 amino tabs

2:30 uur later: whei shake

2:30 uur later: brood met beleg

voor het slapen nog 2 amino tabs

Ik hoor het wel.....
      Hey marc

Ben zelf nog maar een beginner, maar wou toch even paar dingen zeggen.
      Ik weet niet juist wanneer je opstaat, zou handig zijn als je de exacte tijden enzo kan posten en de tijden van wanneer je moet werken, dan is het al iets makkelijker om je te helpen denk ik.

Maar ik denk zowiezo dat wanneer je ook opstaat, dat het eerste eten dat je eet toch wel een groot deel moet zijn van je volledige aantal kcals, dat is hetgeen dat ik toch geleerd heb hier al .

Die banaan smorgens is volgens mij overbodig, je kan die misschien beter vlak voor je training nemen, dat is mijn mening dan. En misschien ook wat meer fruit in begin van de dag, en de boterhammen voor het slapen gaan zou ik persoonlijk door iets anders vervangen, proberen toch wat meer eiwitten te nemen voor het slapen gaan. Ik weet natuulijk niet of dat mogelijk is ivm je nachtwerk, maar boterhammen bevatten heel wat koolhydraten, die opgeslagen zullen worden als vet, en dat is niet wat je wil denk ik. En misschien dat je tussendoor wel wat noten ken eten, of een bakje tonijn, zitten goede vetten in die je toch wel nodig hebt.

Dat is mijn mening, kan zijn dat ik volledig fout zit maar dat hoor je dan wel van de mensen hier met meer ervaring.

Grtz

Comment

Ow en dan nog iets, maar dat is weer iets dat ik niet weet ivm je werk, ik denk dat je die "tabs" toch voor een gedeelte moet vervangen door vast voedsel. Ik ken helemaal niets van amino tabs en al die andere dingen dat je had gepost zoals bcaa tabs, maar zou het toch proberen te vervangen door iets anders. Misschien niet mogelijk door je werk, maar weet ik niet.
        Want als ik zo gewoon vluchtig kijk naar je schema, dan zie ik in grote lijn staan TABS. Maar weer, dat is mijn mening, en kan zijn dat ik hierbij ook verkeerd zit, aangezien ik beginner ben op gebied van voeding.

Grtz

Comment

ok ik sta meestal pas rond 11 of 12 uur op en dan binnen anderhalf uur moet ik sporten anders red ik het allemaal niet omdat ik eind van de avond al op me werk moet zijn en idd tonijn eet ik wel ja alleen geen noten enzo... en ik zit nog een beetje met die amino's en bcaa's omdat ik me heb laten vertellen dat je die niet samen in kan nemen terwijl ik die bcaa's na het sporten moet nemen en die amino's schijn ik ook beter met het sporten in te kunnen nemen dus ja kan niet allebei dan of toch wel ? en brood voor het slapen gaan is mischien wel waar ja alleen doe ik het niet altijd eet ook wel es wat eieren ofzo of een shake, soms kan het nog wel es verschillen wat ik savonds met mijn eten doe mede door dat werk. Maar goed ik ga es kijken wat we nog kunnen veranderen, en mocht iemand nog weten hoe ik dat nu met die bcaa's en amino's moet doen dan hoor ik het graag want wat ik me heb laten vertellen schijnt het zo dat je ze ook niet te snel voor of na een proteine shake moet innemen dus ja dan word het toch moeilijk. maar ik hoor het wel.

Comment

Originally posted by massiveX View Post
            Want als ik zo gewoon vluchtig kijk naar je schema, dan zie ik in grote lijn staan TABS.

Grtz
            klopt maar ik nam die altijd of neem ze altijd vlak na een maaltijd in.

Comment

hey maar zoals ik al zei weet ik dus niet al te veel van al die supplementen en dergelijke, ik weet ook niet hoe lang je al traint, maar als je nog niet zo lang traint kan je toch even goed zonder die amino en bcaa, ik denk dat velen er pas veel later aan beginnen, als ze al wat meerdere jaren heb getraind.
              Maar als het is om je schema op te vullen en omdat je niet genoeg tijd hebt om zelf een maaltijd te maken, dan is het weer een andere zaak.
              Maar goed, er zullen nog wel andere mensen met meer ervaring dan mij hier op reageren, dus je zal zeker wel een goed antwoord krijgen, voor je bcaa's en amino tabs.

Succes met je training en avondwerk, ik zou het in ieder geval niet kunnen combineren

Grtz

Comment

Ja dank je komt goed en ach je moet er wat voor over hebben toch

Comment

Ok ik heb nu de afgelopen week het volgende gedaan:

opstaan: 50 gr whey en een banaan

45 min later 3 boterhammen met beleg

voor de trainin 5 amino tabs ( waar ik overigens erg ehm nerveus van werd )

na het trainen 30 30 gr dextro en 30 gr whey en 4 bcaa tabs

2 uur later warm eten ( kip, vis, bief groente en rijst )

2,5 uur later proteine reep

2,5 uur later 3 boterhammen met beleg

voor het slapen 40 gr noten en 500 gram kwark

krijg het redelijk makkelijk weg allemaal maar ben nu dus in 1week tijd 3 kg aangekomen en kan je vertellen dat dat aan mijn buik meteen te zien is....

ik weet niet of er mensen zijn met suggesties aangezien het volgens mij niet echt te veel is wat ik eet.

hoop op nog wat reacties

Comment

1. Wat zijn de totalen? Volgens mij veel te veel eiwitten en zeker ten opzichte van de koolhydraten. Eiwitten worden veel moeilijker omgezet tot energie en dus makkelijker opgeslagen als vet; zoals zo vaak, meer is niet altijd beter.
                    2. Noten voor het slapen gaan? Zijn bijna pure vetten terwijl je 'niks' meer verbruikt in je slaap, puur vet aanzetten dus.

Comment

die noten had ik van iemand die zei dat dat goed was voor je natuurlijke vetten ofzo en dat ik die voor het slapen moest opeten.... en verder zitten de koolhydraten wel goed geloof ik maar die noten mischien maar niet meer doen nee of op een ander tijdstip.. ?

Comment

Koolhydraten zitten wel goed 'geloof je'...
                        Misschien toch wel handiger om ff de totalen te berekenen en plaatsen denk je niet?
                        Noten zijn idd wel heel goed maar dan veel vroeger in je schema.

Comment

ok ik ga wel even rekenen en wat zouden dan de totalen moeten zijn ?
                          en die noten eet ik idd wel smiddags ergens tussendoor ofzo

Comment

Dit is er nu ongeveer uitgekomen met behulp van iemand anders.....

opstaan: 50 gr whei, banaan

45 min later 4 boterhammen pindakaas, kip, appelstroop

trainen

na het trainen 50 gr whei en 30 gr dextrose en 4 bcaa's tabs

2 uur later warm eten: kip, bief, zalm met rijs en groente

2 uur later 30 gr whei of kwark

2 uur later kip, bief of zalm met rijst

2 uur later 30 gr whei of kwark

2 uur later 4 boterhammen pindakaas, kip, appelstroop 40 gr noten

voor het slapen 500 gr kwark

Comment

Wat die totalen zouden moeten zijn hangt af van je behoefte natuurlijk!
                              Als je die niet weet én je weet de totalen van je schema niet ben je dus eigenlijk maar wat in het wilde weg aan het schieten...
                              Is een optie als je de spiegel en weegschaal en bf meting goed in de gaten houdt maar de kans dat je jezelf tekort doet is groot, zou dus toch ff de moeite nemen om wat te gaan rekenen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X