Pasta/ rijst?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pasta/ rijst?

Ik had een vraagje over pasta/ rijst,, zitten er veel kcal in als je ze ongezout/ zonder saus eet? Bv. voor een training?
    Thx!

Lichter er aan hoeveel je naar binnen propt en welke pasta / rijst je neemt.

rijst (basmati) 100 gr. 347 7.0 78.5 0.5
    rijst (wilde, gekookt) 100 gr. 101 4.0 21.3 0.3
    rijst (wilde, ongekookt) 100 gr. 357 14.7 74.9 1.1
    rijst (witte kleef-, gekookt) 100 gr. 97 2.0 21.1 0.2
    rijst (witte kleef-, ongekookt) 100 gr. 370 6.8 81.7 0.6
    rijst (witte snelkook-, gekookt) 100 gr. 114 2.3 24.7 0.3
    rijst (witte snelkook-, ongekookt) 100 gr. 371 6.8 81.7 0.6
    rijst (zilvervlies) 100 gr. 369 8.9 78.0 2.4
    rijst (zilvervlies, gekookt) 100 gr. 111 2.5 23.0 0.9
    rijst (zilvervlies, ongekookt) 100 gr. 370 7.9 77.2 2.9
    rijst (zilvervlies, snelkook, gekookt) 100 gr. 185 4.1 38.7 1.3
    rijst (zilvervlies, snelkook, ongekookt) 100 gr. 358 8.0 75.0 2.5
    rijst, meergranen (gekookt, Lassie) 100 gr. 124 3.1 26.4 0.6
    rijst, meergranen (ongekookt, Lassie) 100 gr. 346 8.8 74.0 1.6

hmmm dit is wel erg onduidelijk he
    kijk maar even hier CALORIETABEL.NL - de snelste Calorieenwijzer! Vind hier snel hoeveel calorien een product bevat. Calorieen, calorietabel, calorienwijzer, energiesticker, gratis calorietabel, calorientabel, calorieentabel, calorienwijzer.
    Who's the Chef

Comment

Zout levert geen kcal, peper wel. Ook zonder sauzen zijn ze behoorlijk kcal rijk.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik denk dat mijn vraag hier het beste thuishoort...

Heb net gedaan met rijst... maar op de doos staat dus volgens mij de ongekookte.
        Nuja ik heb het gekookt en aan bovenstaande te zien verandert die waarde dan enorm... Heb wat gegoogled en vond iets als volgt:

"de waarden veranderen wel per 100gr, maar dit komt omdat bvb 50gr ongekookt uitzet tot (pakweg) 100gr... Als je de juiste conversie weet door het koken, zal een zakje ongekookte als je ze kookt je evenveel kcal en eiwitten en dergelijke opleveren."

Lijkt me logisch, jullie gedacht?

(ben dus bezig aan schema voor eten lolz)

Comment

Bump..

Slotje
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Waarom? Dit is toch beter dan een nieuw topic over hetzelfde onderwerp maken?

Comment

Dacht ik dus ook, vandaar... en hoop dat ik een antwoord krijg ipv een slot.

Comment

eigenlijk ga je nooit rijst wegen nadat je hem kookt.
                je weegt vooraf, en kookt dit.

de caloriewaarde is ongeveer 350kcal per 100 gram.

wat trouwens heel lekker voor de training is,
                is 50 gram rijst, 200 gram pangasus, en een courgette en wat oliefolie.
                je bakt vis in oliefolie, courgette ook (+-15 ml oliefolie in totaal).
                roeren en je hebt een lekkere maaltijd van 600kcal.

wil je meer koolhydraten, kun je ook 100 gram rijst pakken.
                het is echter niet aan te raden om rijst net voor de training te eten,
                want het zijn complexe koolhydraten die niet snel worden opgenomen.

dan raad ik je eerder een banaan, of dextrose aan.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

dus die uitleg
                  "de waarden veranderen wel per 100gr, maar dit komt omdat bvb 50gr ongekookt uitzet tot (pakweg) 100gr... Als je de juiste conversie weet door het koken, zal een zakje ongekookte als je ze kookt je evenveel kcal en eiwitten en dergelijke opleveren."
                  klopt.

dus als ik nu een 100 gr ongekookt neem... Mag ik gewoon rekening houden met die waarden als het gekookt is... Super... heb net iemand anders zijn schema gezien en ik at precies best veel... 1 zakje 125 gr en kipfilet maar weet niet meer hoeveel die was

Comment

kipfilet is rond de 100kcal per 100 gram
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je weegt inderdaad alles voor je het gaat koken/bewerken. Vlees krimpt meestal of zet ietsjes uit als er veel olie aanwezig is en het absorbeerd. Groenten krimpen iets. Rijst/pasta zet uit omdat het vocht opneemt.

Comment

Ik ken ook een pasta soort die krimpt als je hem kookt. De structuur ziet er ook anders uit het heet ook kookbestendige pasta dat zou beter moeten zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X