Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
ik denk dat mijn vraag hier het beste thuishoort...
Heb net gedaan met rijst... maar op de doos staat dus volgens mij de ongekookte.
Nuja ik heb het gekookt en aan bovenstaande te zien verandert die waarde dan enorm... Heb wat gegoogled en vond iets als volgt:
"de waarden veranderen wel per 100gr, maar dit komt omdat bvb 50gr ongekookt uitzet tot (pakweg) 100gr... Als je de juiste conversie weet door het koken, zal een zakje ongekookte als je ze kookt je evenveel kcal en eiwitten en dergelijke opleveren."
eigenlijk ga je nooit rijst wegen nadat je hem kookt.
je weegt vooraf, en kookt dit.
de caloriewaarde is ongeveer 350kcal per 100 gram.
wat trouwens heel lekker voor de training is,
is 50 gram rijst, 200 gram pangasus, en een courgette en wat oliefolie.
je bakt vis in oliefolie, courgette ook (+-15 ml oliefolie in totaal).
roeren en je hebt een lekkere maaltijd van 600kcal.
wil je meer koolhydraten, kun je ook 100 gram rijst pakken.
het is echter niet aan te raden om rijst net voor de training te eten,
want het zijn complexe koolhydraten die niet snel worden opgenomen.
dan raad ik je eerder een banaan, of dextrose aan.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
dus die uitleg
"de waarden veranderen wel per 100gr, maar dit komt omdat bvb 50gr ongekookt uitzet tot (pakweg) 100gr... Als je de juiste conversie weet door het koken, zal een zakje ongekookte als je ze kookt je evenveel kcal en eiwitten en dergelijke opleveren."
klopt.
dus als ik nu een 100 gr ongekookt neem... Mag ik gewoon rekening houden met die waarden als het gekookt is... Super... heb net iemand anders zijn schema gezien en ik at precies best veel... 1 zakje 125 gr en kipfilet maar weet niet meer hoeveel die was
Je weegt inderdaad alles voor je het gaat koken/bewerken. Vlees krimpt meestal of zet ietsjes uit als er veel olie aanwezig is en het absorbeerd. Groenten krimpen iets. Rijst/pasta zet uit omdat het vocht opneemt.
Ik ken ook een pasta soort die krimpt als je hem kookt. De structuur ziet er ook anders uit het heet ook kookbestendige pasta dat zou beter moeten zijn.
To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment