Kip in de fik!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kip in de fik!

Ingredienten

1 heel ei
    60 gram tarwekiemen
    450 gram kipfilet
    2 eetlepels sambal oelek of hete chilisaus (eigen keuze)
    bakspray

Oven voorverwarmen op 180 C. Leg een grillrooster in een ovenschaal ingevet met bakspray. Mix het ei met de tarwekiemen en snijd de kipfilet in gewenste hoeveelheden. Sop dat in de mix en leg ze op het grillrooster. Bak ze in 30 minuten gaar waarbij je ze een keer halverwege de baktijd omdraait.
    Daarna op de hoogste stand van de oven in vijf minuten aan iedere kant krokant/knapperig bakken.
    Op een bord leggen en er chilisaus/sambal oelek overheen gieten.
    Eet er wat rauwkost bij zoals selderie of wortelreepjes. Ik neem er ook graag een beetje barbeque saus bij.

Voedingswaarde van de bereide kip (niet de groenten en saus):

241 kcal
    36 gram eiwit, 12 gram koolhydraten en 3 gram vet.
    Geniet, en drink met maten!

Ik heb zoiets dergelijks gelezen in de Muscle&fitness deze maand,niet?
    getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
      Ik heb zoiets dergelijks gelezen in de Muscle&fitness deze maand,niet?
      Klopt! maar ik vond hem zo geslaagd nadat ik hem gemaakt had dat ik hem hier gepost heb! Beter goed gejat dan slecht verzonnen nietwaar?

Comment

klinkt goed! De topic titel klonk een beetje alsof er iets mis was gegaan in de keuken haha Nieuwe foto trouwens?

Comment

Originally posted by Pink View Post
          klinkt goed! De topic titel klonk een beetje alsof er iets mis was gegaan in de keuken haha Nieuwe foto trouwens?
          Hahahaha nee dan had ik het verkoolde kip genoemd!
          En ja, da's een nieuwe oude foto van mij
          Was tijdens mijn vakantie in Egypte afgelopen oktober. De foto is genomen in de tuin van het Egyptische Museum. Ik sta daar met mijn beste vriend en mijn vrouwtje.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Klopt! maar ik vond hem zo geslaagd nadat ik hem gemaakt had dat ik hem hier gepost heb! Beter goed gejat dan slecht verzonnen nietwaar?
            Ben ik volledig mee eens.
            getting back in shape...

Comment

klink heerlijk mjammmm maar kan niet tegen pittig eten kan het ook zonder sambal wat ook lekker is pilaf ik doe geen sambal erin zal de recept nieuwe bericht doen anders is het zo verwarrend

Comment

klinbkt goed gaan we proberen,
                wat ook lekker is als je van heet houd.
                Adjoema peper eentje in een vole wokpan is genoeg in het begin
                ik koop ze altijd op de markt het is de eenaarheetste peper ter wereld.
                lijkt een beetje op een klein paprikatje, ik heb na het fijn snijden altijd schrijnende handen.

Jolokia peper is nog heter alleen kan ik daar niet gemakkelijk aan komen

Pas wel op hoe heter je het maakt en hoe vaker je het eet hoe meer je nodig zult hebben en het is verslaven, heb ik zelf ondervonden!

(ze zeggen dat door het brandgevoel een stof aangemaakt wordt in de hersenen die op de zelfde receptoren gaat zitten als morfine, als je het gewoon bereid dus niet in een lab is blaren uitgesloten )

Comment

ziet er goed uit maar zou dan die sambal idd weg willen laten..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X