Mega Simpele Zomerse Salade a la Fallus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mega Simpele Zomerse Salade a la Fallus

Mega Simpele Zomerse Salade a la Fallus

Het is een tijdje warm geweest en zal het vast nog een keer gaan worden deze zomer. Op die dagen heeft men (=lees deze luie stier) geen zin om in een keuken te staan. Normaliter heb ik dat al niet, maar als het warm is word het zelfs nog minder. Honger is minder en als er gegeten moet worden dan zal er sneller iets kouds gepakt worden.

Om de wens te combineren iets kouds te eten EN zo min mogelijk tijd in de keuken door te brengen op een dag werd deze oh zo simpele "salade" bedacht.

Benodigdheden:
    500gr volkoren Macaroni. Ik neem een zak van Casa Italiana voor nog geen 29cent
    4 blikken Deep Bleu Tonijn met groenten in pikante saus van 185gr per stuk a 1,15euro p/s
    1 tomaat

optioneel
    teentje knoflook
    zilvervlies uitjes

Bereiden voor idiots
    Een pan met water vullen met 1/3 water. Flikker de macaroni er in. Wacht 10minuten. Ga even beetje chillen achter de pc of voor de tv. Kom om de paar minuten even kijken in de pan en roer zodat er niks aanbrand. Na 10minute neem wat macaroni op de houten lepel en zie of het zacht genoeg is dmv een mes er op te zetten en kijken of het er door heen gaat. Zo ja dan ben je klaar, zo nee wacht dan nog even tot het wel zacht is.

Zet het vergiet in de wasbak en giet de macaroni er in. Schut het vergiet tot al het water er uit is. Laat het nu even staan om af te koelen voor een minuutje of 5-10. Doe de macaroni weer terug in de pan en zet het in de koelkast.

Paar uur later bedenk je opeens: "shit ik was ergens mee bezig". Ga terug naar de koelkast en pak de pan met macaroni. Open de vier blikjes met tonijn en gooi de in de pan er bij. Mix de macaroni en tonijn goed met elkaar. Snij nu een tomaat aan gort en flikker het in de pan er bij. Roer het weer even goed door.

In princiepe is de "salade" nu al goed en lekker genoeg om op te eten. Maar je kan eventueel nog een teentje knoflook versnijden en er bij doen. Wellicht een paar zilvervlies uitjes. Zelf laat ik het meestal zonder het optionele en gooi er wat zwarte peper door.

Nu kun je de hele dag door wat te eten pakken zonder steeds wat te moeten maken. Je krijgt koolhydraten en eiwitten genoeg binnen. En tja...vetten doe je maar in je eigen tijd door wat noten te eten.

Voedingswaarde
    500gr Macaroni = 1725kcal, 55gr eiwit, 360gr kh, 7,5gr vet
    4 blik tonijn met groenten (740gr) = 777kcal, 80gr eiwit, 54gr kh, 27gr vet
    Totaal = 2502kcal, 135gr eiwit, 415gr kh, 34,5gr vet.

Rest van de dag nog wat casseine of proteine shakes en wat nootjes er bij en je bent er :P

Ook ideaal als je carbcycle doet. Dan maak je van dit gerecht een High Carb dag waarbij je intensief sport. En de dag er na eet je merendeels eiwitten/vetten met zo min mogelijk carbs.

Simpel maar effectief (en lekker)
    Zal het op een warme dag eens proberen

Comment

Bah. Ik heb meteen honger
      Maare lekker makkelijk! Koude salades zijn lekker met warm weer.

Comment

Ik had nooit gedacht dat de dag dat Fallus ons zou leren eten klaarmaken zo snel zou komen
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

In princiepe is de "salade" nu al goed en lekker genoeg om op te eten.
          ??

klinkt goed hoor maar eet zelf niet zoveel carbs, zou eerder gaan voor ijsbergsla met tonijn, tomaat, peper olijfolie. Husselen en bunkeren maar, wellicht rauwe lof er doorheen voor de groente.
          Last edited by Shredmaster; 08-07-2009, 09:59.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Nice, die ga ik zeker eens proberen
            " Failure is not an option "

Comment

godver wat duur 10 euro voor een dag --"
              "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

10 euro? Ik heb dat voor rond de 5 euro hoor o.O

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Bah. Ik heb meteen honger
                  Maare lekker makkelijk! Koude salades zijn lekker met warm weer.
                  Ja...nou nog warm weer....
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

normaal zeg je toch altijd:
                    "Niet de carbs uiit graanproducten etc tellen"
                    dan zit je maar op 80 gram eiwit in dit gerecht.

zelf eet ik graag, ijsbergsla met 150g feta/witte kaas, 50g walnoten,
                    3x 150g tonijn(goed uitgelekt/geknepen)(ipv tonijn kun je ook 500g kipfilet nemen), 2 gekookte eieren, dressing (4 el balsamico, 2 el oliefolie, 4 el melk, 1 beetje mosterd), een blikje mais, en 4 sneetjes brood.

das zoon 2150kcal
                    160g eiwit, 95g vet, 160g kh

samen met een bak kwark en een proteine shake kom je dan al snel aan
                    250g eiwit, 100g vet, 200g kh

wil je meer koolhydraten, add meer sneetjes brood per portie salade.
                    wil je minder, doe dan bijv half blikje mais, of geen brood.
                    (dressing appart houden van salade, en per portie wat erop doen)
                    (zo blijft de salade de hele dag door vers en lekker)

Anyways ik ga aje salade wel eens proberen in een kleinere portie op een high carb dag. dank voor de tip
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      normaal zeg je toch altijd:
                      "Niet de carbs uiit graanproducten etc tellen"
                      dan zit je maar op 80 gram eiwit in dit gerecht.
                      Blikje wat ik hier heb (gewone tonijn) zit 27 gr eiwit per 100 gram in, uitgelekt gewicht is 130. Dus zou prima kunnen kloppen

Aaaaahhh feta is zoooo lekker.

Comment

Kijk, daar hebben we wat aan..
                        Even probere van de week, aangezien ik me toch nauwelijks aan me's (K)cut-schema hou.
                        Terug van weggeweest!

Comment

Ik heb net de salade gemaakt van macaroni en tonijn, moet zeggen het smaakt erg goed.
                          Dus als iemand nog meer van deze suggesties heeft, ik houd me aanbevolen.

Bedankt Falstyr!!!!
                          Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X