Ik lees zoveel over voedingssuplementen,koolhydraten,eiwitten, testeron boosters wie heeft er genoeg ervaring voor te zeggen dit suplement werkt goed en dit doet niks
Suplementen, wie wat en hoe
Collapse
X
-
Nou, ik heb wel het een en ander uitgeprobeerd kwa voedingssupplementen. Het heeft me genoeg geld gekost.
Ik hou het voortaan alleen bij de basissupplementen, een goede weightgainer voor de koolhydraten, whey-eiwit voor de proteïne en creatine.
Al die speciale formules geloof ik allemaal niet zo meer in. Heb wel het een en ander geprobeerd maar ik denk dat het allemaal dure rotzooi is dat voor geen meter werkt.
Ik weet niet of er mensen zijn die het niet met me eens zijn? Maar het meeste spul van die speciale formules, zoals testosteron boosters enzo werkt niet denk ik.
Als je met je testosteron wilt spelen kun je beter een kuur pakken, dan denk ik dat je meer waard heb voor je geld.
Het beste voedingssupplement vind ik nog creatine, dit werkt bij mij heel goed, ga zeker 10% in kracht vooruit. Het is gelijk merkbaar. Dus creatine gebruik ik wel regelmatig. 3 weken on, 3 weken off.
En natuurlijk de extra vitamines, die heb je ook hard nodig. Zeker ik als roker voor de Vit C :-D
Ik ga ff trainen nu,
Mzzl
-
Simpel gezegd zijn whey eiwitten snelle eiwitten die dus vlak na je training of 's morgens best ingenomen worden. Je kan het een beetje vergelijken met snelle en trage koolhydraten.
De gewone of tragere eiwitten zijn goed voor tussendoor of net voor het slapen gaan. (let wel, sommigen mensen kunnen er niet goed door slapen)
Comment
-
Een goede basis van vitaminen is:
B-100 Complex.
C-1000 TR
E-400 caps
Zink
Dit is pure basis, ga vanaf hier evt. uitbouwen, maar verwacht geen wondermiddelen, die bestaan niet buiten de AS, anders was iedereen wel 120 kg. droog.
Succes.
Geurt-G
Comment
-
1) Van teveel Kcal word je sowieso vet maar dat je van eiwitten vet zou worden...nee...geloof dat maar niet.
2) Je totale eiwitbehoefte = 2gr per kg vetvrije massa.
En nee, je moet niet nog eens 140gr whey-eiwit nemen.
Probeer wel zoveel mogelijk dierlijke bronnen voor eiwit te gebruiken.
30gr whey eiwitten vlak na je training (wel met water en niet met melk! is oké. Meer moet je niet nemen. Dus de rest uit je gewone voeding halen.
mzzl
Comment
-
Je moet nooit direct na de training eiwitten nemen. Deze worden dan opgenrand tot glycogeen en zijn dan waardeloos voor je lichaam. Een beetje zonde van het geld. na het trainen kan je beter beginnen met koolhydraten en dan na ongeveer 60 min een eiwitshake nemen. Ik zou ook geen whey nemen na het trainen maar gewoon melkeiwit. Whey zou ik nemen voor het slapen en voor het ontbijt.
Hier een stukje over whey-eiwitten
'Je ziet overal advertenties voor wheyproteïnes. Verschrikkelijk duur. Zijn die dingen echt zo goed? Of is het allemaal verkooppraat?'
Wheyproteïnes zijn gemaakt van eiwit dat overblijft bij het maken van zuivelproducten als kaas, yoghurt en kwark. Het zijn vaak korte en dus lichte stukjes eiwit. Het gros van het eiwit in melk bestaat uit lange en zware ketens van vrij simpele, zichzelf steeds herhalende, ketens van aminozuren. Dat is het eiwit dat je lichaam gebruikt om spieren op te bouwen.
De korte stukje eiwit in whey hebben echter speciale functies. Koeien maken ze aan om hun kalveren meer weerstand te geven. Je kunt dan denken aan:
Lactoferrines: eiwitten die de opname van ijzer verbeteren en virussen, bacteriën en ontstekingen bestrijden;
immunoglobulines: eiwitten die zich hechten aan vreemde indringers zodat je afweercellen ze makkelijker kunnen vernietigen;
bovine serum albumine: levert grondstof voor glutathion, een anti-oxidant die het lichaam zelf aanmaakt.
De bijzondere eiwitten zorgen er voor dat het immuunsysteem beter werkt. Het gros van het eiwit dat het lichaam verbruikt komt op het conto van het immuunsysteem. Ontlasting van het immuunsysteem betekent: meer ruimte voor spiergroei. Daardoor zijn wheypreparaten interessant voor atleten.
Er is dus wat voor dit soort producten te zeggen. De bijzondere eiwitten lijken echter alleen te werken als het lichaam over voldoende eiwitten beschikt. Is dat niet het geval, dan worden veel van die kostbare stoffen gebruikt voor de opbouw van spierweefsel. Pas als je de basis van je voeding op een rijtje hebt, werpen ze vruchten af. Is dat bij jou niet het geval, besteed dan je lieve geld alsjeblieft aan het spul uit het koelvak van je supermarkt - en niet aan wheyproducten.
Hier kan je dus uitlezen dat whey niet de allerbeste spieropbouwer is maar meer een bron die je lichaam goed laat herstellen en sterker maakt tegen infecties. Hierdoor kan je dus betere spiergroei krijgen. Je kan beter je nodige eiwitten uit kwart en dergelijke producten halen en dan de whey als extra gaan gebruiken.
greetz
Comment
-
Die eiwitgekte is gekomen doordat gewichtheffers uit de oostbloklanden de rest van de wereld lieten geloven dat zij hun goede prestaties aan eiwitten te danken hadden terwijl acheraf bleek dat dit natuurlijk aan de AAS lag, maar ja toen zat de rest van de wereld (met name USA) al volop eiwitten te vreten, laat je niets wijs maken, het is puur commersie, gewoon goed uitgeballenceerd eten (en gevarrieeerd) kijk naar de natuur, met name naar de apen waar wij van afstammen, het meest geSPIERDE dier is de gorrila, weet je wat die eten, heb je die wel eens een shake zien drinken, nee mensen ik geloof niet zo in die eiwithype. Voorbeeldje een baby die borstvoeding krijgt groeit als kool ER ZIT NOG GEEN 5% EIWIT IN BORSTVOEDING.
Comment
-
Eh Marcel, het is uit genoeg onderzoeken gebleken dat eiwit de spiergroei bevorderd en voor spieren heb je gewoon eiwit nodig en eh die eiwit shakes zijn gewoon fucking handig, die apen zijn van zich zelf gespierd en krijgen die eiwitten toch zelfde geld bij babys want je onzin over dat er maar 5% eiwit in borstvoeding zit zal misschien wel waar zijn maar voor spieren zijn eiwit nodig en ze komen op 2 maanden geen 10 kilo spiermassa er bij, ze hebben maar een klein beetje VVM dus hebben ze ook niet veel eiwit nodig."Go Hard or Go Home"
"Welcome to The Pain Zone, This is Were We Live"
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (Marcel35 @ Sep. 04 2002,22:20)]Die eiwitgekte is gekomen doordat gewichtheffers uit de oostbloklanden de rest van de wereld lieten geloven dat zij hun goede prestaties aan eiwitten te danken hadden terwijl acheraf bleek dat dit natuurlijk aan de AAS lag, maar ja toen zat de rest van de wereld (met name USA) al volop eiwitten te vreten, laat je niets wijs maken, het is puur commersie, gewoon goed uitgeballenceerd eten (en gevarrieeerd) kijk naar de natuur, met name naar de apen waar wij van afstammen, het meest geSPIERDE dier is de gorrila, weet je wat die eten, heb je die wel eens een shake zien drinken, nee mensen ik geloof niet zo in die eiwithype. Voorbeeldje een baby die borstvoeding krijgt groeit als kool ER ZIT NOG GEEN 5% EIWIT IN BORSTVOEDING.
Comment
-
Ik zou alleen voor mass gainers gaan (veel koolhydraten) wanneer je werkt of student bent en niet heel de dag boterhammen en spaghetti kan vreten. Maar in feite is dit pure commerce. Pak een banaan, honing, brinta of weet ik veel wat en je hebt de beste mass gainer die er bestaat
Het gaat niet zozeer of die 'werken', je hebt ze gewoon nodig..en veel, en liefst zoveel mogelijk met een laag glycemische index zoals volkorenbrood, volkorenspaghetti, zilvervliesrijst enz enz enz
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
23 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment