controle van eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• controle van eiwitten

Hallo, even een vraagje over eiwitshakes.

Body builders gebruiken eiwitshakes, en het werkt goed. Ik ben zelf geen body builder en wil het ook niet zo ver laten komen. Mijn doel is wel om een stuk gespierder, maar ook niet te groot.

Is het dan verstandig om eiwit supplementen te nemen?
    Kan je wel in 1 keer stoppen wanneer je het genoeg vind?
    Wanneer je nog niet ontzettend gespierd bent en je neemt eiwit supplementen, krijg je dan geen spiergroei dat niet overeenkomt met de rest van je lichaam, of ontwikkeld dit allemaal samen?
    Wat is het gevolg als je in 1 keer stop met eiwit supplementen?

(ik heb creatine gebruikt, het hielp mij verder te komen en spieropbouw. Maar goed dan stop je en dan val je enigzins terug).

Ik sport om de dag.

Hartelijk bedankt

Hey Kasper,

Jij wilt gespierder worden.Dit kan je alleen bereiken met de juiste combinatie van voeding,training en rust.Trouwens hier zitten in jou ogen weinig bodybuilders.(we zijn niet allemaal zo huge,maar bodybuilding is een lifestyle)
    Terugkomend naar je vraag.

Als jij spieren wilt opbouwen heb je eiwitten nodig.Voor spieropbouw heb je ongeveer 2 gram eiwit/Vetvrije kg lichaamsgewicht nodig.
    Als jij dit uit je voeding kan halen zijn eiwitshake's niet perce nodig.
    Dit is heel globaal.Je hebt verschillende soorten eiwit,met een verschillende opname snelheid.Een whey eiwit kan dus na het trainen en meteen na het opstaan behoorlijk handig zijn.Je lichaam heeft dan behoefte aan een snel opneembaar eiwit.Voor het slapen gaan wilt je lichaam juist een langzaam eiwit,deze kan je b.v uit een bakje kwak halen.

Verdiep je wat meer in voeding.In de werking van kh,eiwit en niet te vergeten vetten.En aan de behoefte van je lichaam.

Ik weet ook niet hoeveel/wat je eet.Reken eens uit wat je nodig hebt.

Comment

Denk inderdaad dat je een wat vertekend beeld van eiwitten en shakes hebt.
      Eiwitten zijn hele normale dingen die je ook iedere dag uit je voeding binnen krijgt, niets magisch of engs dus. Of je ze in de vorm van een shake zou moeten nemen hangt helemaal van je voeding af, als je er al voldoende binnen krijgt heeft het geen zin.

Van een eiwitshake zul je dus niet opeens gaan groeien als kool, het is ook echt niet waar bodybuilders groot van worden. Ermee stoppen heeft dus ook geen enkel effect, behalve dan misschien spierverlies als de inname van eiwit uit je normale voeding veel te laag is. Eiwitten zijn de bouwstoffen van de spieren dus zowel voor onderhoud als voor groei heb je voldoende eiwit nodig, uit voeding of eventueel uit shakes.

Comment

Het draait voor een groot deel om je voeding eiwit shakes zijn een aanvulling op je dagelijkse portie eiwitten die je uit je voeding haald + dat er in een shake ook eiwitten zitten die je niet of nouwelijks uit je voeding kunt halen.
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by michael06 View Post
          Hey Kasper,

Je lichaam heeft dan behoefte aan een snel opneembaar eiwit.Voor het slapen gaan wilt je lichaam juist een langzaam eiwit,deze kan je b.v uit een bakje kwak halen.
          Ik hoop dat je kwark bedoelt ^^.

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik zie eiwitten gewoon als een stof dat het lichaam nodig heeft en gebruikt, zoals vitaminen, mineralen, koolhydraten enz. Ik zie die shakes dus niet als een wonder middel.

Over mijn eetgewoonte, ik woon bij mijn ouders en eet daar erg gevarieert. Gemiddeld 2 keer in de week vis. gevarieerd rijst, pasta, aardappelen.
          zelf bak ik ongeveer om de dag eieren en soms wat kipfilet. (nou moet het neit zo lijken dat ik ontzettend veel kipfilet en eieren eet want het valt nog wel mee). Ook drink ik elke dag wel melk.

Maar hoeveel eiwitten zitten er in mijn voeding? en is het genoeg? ik ben niet zo'n hele grote eter eigenlijk. op veel etiketten kan je het zien, maar bijvoorbeeld een kipfiletje?

Ik weet niet hoeveel eiwitten ik moet binnen krijgen voor een optimaal resultaat. Het is lastig op mijn eetpatroon echt aan te passen aan die van mijn ouders en zus.

Die kwark zal ik onthouden, die is nog gemakkelijk te doen.

bedankt

Comment

Daar zijn allerlei tabellen voor, die aangeven wat de voedingswaarde van bepaalde producten is en daarmee kun je dan dus gaan rekenen. Mits je ook je behoefte weet natuurlijk...

Voor je behoefte kun je kijken op voedingsbehoefte.nl en voor die tabellen kun je kijken onder links, staat een sticky met een hele verzameling.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
              Daar zijn allerlei tabellen voor, die aangeven wat de voedingswaarde van bepaalde producten is en daarmee kun je dan dus gaan rekenen. Mits je ook je behoefte weet natuurlijk...

Voor je behoefte kun je kijken op voedingsbehoefte.nl en voor die tabellen kun je kijken onder links, staat een sticky met een hele verzameling.
              Bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X