Creatine rustfase

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine rustfase

Hey ik ben zojuist gestopt met creatine heb het 4 week gebruikt je mocht het maximaal 6 week gebruiken alleen dit was de eerste keer dus toch maar 4 gedaan, moet nu 6 week rust maar in hoeverre blijft crea in je lichaam en is koffie nu nog steeds gevaarlijk?
    Ik had ergens gelezen dat No-Xplode en Revo revenge V3 niet echt een crea was maar een pre workout middel is voor meer uithoudingsvermogen en kracht en dat je dat naast je gewone creatine mag gebruiken in hoeverre is dat waar?
    en is het verstandig om het te gebruiken na mn crea kuur?

ps.. ik zal foto's binnen kort plaatsen van voor mn creatine en na, je ziet duidelijk verschil in totaal met bulk dieet whey shake en crea ben ik de laatste 5 week 7.8 kilo aangekomen

Bedankt!
    Groetjes Ramon

Originally posted by Davinnie View Post
    Hey ik ben zojuist gestopt met creatine heb het 4 week gebruikt je mocht het maximaal 6 week gebruiken alleen dit was de eerste keer dus toch maar 4 gedaan, moet nu 6 week rust maar in hoeverre blijft crea in je lichaam en is koffie nu nog steeds gevaarlijk?
    Ik had ergens gelezen dat No-Xplode en Revo revenge V3 niet echt een crea was maar een pre workout middel is voor meer uithoudingsvermogen en kracht en dat je dat naast je gewone creatine mag gebruiken in hoeverre is dat waar?
    en is het verstandig om het te gebruiken na mn crea kuur?

ps.. ik zal foto's binnen kort plaatsen van voor mn creatine en na, je ziet duidelijk verschil in totaal met bulk dieet whey shake en crea ben ik de laatste 5 week 7.8 kilo aangekomen

Bedankt!
    Groetjes Ramon
    waarom zou je crea niet langer als 6 weken mogen gebruiken.
    je mag het altijd gebruiken.
    one goal: power and mass

Comment

Originally posted by annevdploeg View Post
      Juh!!!!

Als je iets niet zeker weet kan je beter je mond houden!

Creatine kan je zeker niet altijd gebruiken... Dit i.v.m. je eigen productie!
      Als je het altijd zou gebruiken zal je lichaam eraan gaan wennen en zelf niets meer produceren!

Gtrz.
      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by annevdploeg View Post
        lol ik hoop voor jou dat je het niet gebruikt en inderdaad praat mensen niet zomaar wat aan waar je zelf niet 100% van weet...

maar goed ik heb nog niet echt duidelijke antwoorden die rustfase snap ik zelf ook wel en dat je spieren dan zelf niks meer doen beetje on-topic indien mogelijk

groetjes Ramon

Comment

Originally posted by Davinnie View Post
          lol ik hoop voor jou dat je het niet gebruikt en inderdaad praat mensen niet zomaar wat aan waar je zelf niet 100% van weet...

maar goed ik heb nog niet echt duidelijke antwoorden die rustfase snap ik zelf ook wel en dat je spieren dan zelf niks meer doen beetje on-topic indien mogelijk

groetjes Ramon
          Yep je hebt gelijk on-topic blijven, Maar moest het ff kwijt!!

Maar op je vragen heb ik geen antwoord dus geef ik het ook niet.
          Komt zo vast wel iemand die er verstand van heeft.

Succes
          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

dan heb ik het mis.
            meende dat je het onbeperkt mocht gebruiken.

Hoe lang blijft extra creatine aanwezig?
            Indien je acuut stopt met creatinesuppletie dan zal je niet meteen alle extra creatine kwijt zijn. Creatine gaat relatief moeilijk uit de cel. Als je stopt dan duurt het ongeveer 4 weken voordat je weer op je oude niveau zit.
            Kun je creatine continu gebruiken?
            Door creatinesuppletie is de eigen aanmaak niet meer nodig en kan het lichaam hierop reageren door de eigen productie te verminderen. Wanneer men dan stopt met creatinesuppletie komt de eigen productie weer op gang. Het advies is wel om regelmatig periodes in te lassen zonder creatinesuppletie. Bijv. na 6 weken gebruik enkele weken te stoppen.
            Last edited by annevdploeg; 07-08-2007, 20:46.

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
              Yep je hebt gelijk on-topic blijven, Maar moest het ff kwijt!!

Maar op je vragen heb ik geen antwoord dus geef ik het ook niet.
              Komt zo vast wel iemand die er verstand van heeft.

Succes
              Geeft niet snap wel dat je direct in wou springen op die opmerking het gaat natuurlijk niet om of er nu 5gr eiwit in kwark zit of 6 gr
              nu maar hopen of hier iemand is die er antwoord op heeft..

@ Anne geen probleem weer wat geleerd no hard feelings!!

Groetjes Ramon
              Last edited by Davinnie; 08-08-2007, 00:49.

Comment

Jup 6 weken gebruiken en dan 6 weken stoppen (ken ook genoeg mensen die er maar 4 stoppen, persoonlijk vind ik 6 fijner).

Ik zit zelf nu een beetje in een ongemakkelijk fase, ik had 3 weken erop zitten en ben daarna 2 weken op vakantie gegaan dus moet ik nu kijken wat ik doe, ik denk gewoon een kortere gebruik periode van 3-4 weken dan 6-8 weken stoppen om weer een regelmaat te creeëren.

Comment

Mis. ff een stom vraagje hoor en ff off-topic maarw elke creatine had je gebruikt, want ik heb er nog nie eg 1 kunne vinde die voor mezelf werkte en ben dus aant uitzoeken welke ik volgende x kan aanschaffen.

Grtn...

Comment

Afwisseling in creatinegebruik

In het Engels noemt men dit “cycling” en het wil zeggen dat je voor een tijdje creatine inneemt, daarna volledig stopt en na een periode opnieuw je creatine dosering opneemt.
                    We willen duidelijk zeggen dat deze methode niet is ingevoerd omwille van gezondheidsredenen. Sommige mensen geloven dat het innemen van creatinesupplementen de aanmaak van creatine in het lichaam vernietigt en wisselen daarom periodes van creatinegebruik af met periodes waarin ze geen creatine innemen.
                    Creatinegebruik is niet schadelijk voor het lichaam: we nemen voortdurend creatine op via de voeding, voornamelijk uit vlees en vis.
                    Een studie toont aan dat wanneer men creatinesupplementen inneemt, het lichaam zelf minder creatine aanmaakt. Maar wanneer de creatine dosering volledig gestopt wordt, maakt het lichaam direct erna meer creatine aan.
                    Sommige gebruikers volgen een afwisselingprogramma omdat ze ervan overtuigd zijn dat het hun resultaten positief beïnvloedt. Wanneer ze gedurende een periode creatine innemen en dan stoppen, daalt het creatineniveau in de spieren. De voorstanders geloven dat als er daarna opnieuw creatinesupplementen worden ingenomen, het gehalte aan creatine in de spieren hoger wordt dan voorheen.
                    Wanneer je volledig stopt met de inname van creatine heeft je lichaam ongeveer 4 weken nodig om het creatineniveau terug te brengen tot hetzelfde peil als voor de creatinekuur. Dus het perfect afwisselingprogramma bestaat erin om gedurende 2 tot 3 weken te stoppen met creatinesupplementen en dan de ladingfase aan te vatten.
                    Bovendien zorgt het tijdelijk stopzetten van het creatinegebruik voor een stijging van de creatinetransporteurs. Hoge voorraden creatine buiten de cellen stimuleert de productie van een proteïne dat het creatinetransport inactief maakt. Wanneer je tijdelijk stopt met de creatine-inname, komt het transport weer op gang. Als je dan een ladingfase volgt, wordt er theoretisch gezien meer creatine naar de cellen getransporteerd.
                    Over de afwisseling met creatine moet nog veel onderzoek gebeuren. Daarom raden we aan om het eenvoudig te testen. Heeft het een positieve invloed op je prestaties, blijf het dan doen. Merk je geen verschil, raden we aan om een ladingfase te volgen en daarna over te schakelen op de gewone dosering van 3 gram per dag. Creatine dosering in de juiste hoeveelheid

De juiste hoeveelheid creatine die je per dag moet innemen, is moeilijk te bepalen. We kunnen enkel richtlijnen geven die je kan volgen, voor de gemiddelde persoon zijn deze hoeveelheden voldoende.
                    Grote personen, mensen met een grotere spiermassa of die zeer zware krachttraining doen, hebben doorgaan een hogere behoefte aan creatine. Ook wanneer je een vegetarisch dieet volgt (met weinig tot geen vlees of vis) heb je een grotere nood aan creatinesupplementen.
                    De aanbevelingen voor een gemiddeld persoon zijn als volgt: tijdens de ladingfase 5 gram per dosering, 4 doseringen per dag gedurende 5 tot 7 dagen. Daarna schakel je over op een gewone dosering van 3 tot 5 gram per dag.
                    Personen met een grote spiermassa of personen die zeer zware krachttraining doen, hebben in de gewone fase nood aan 5 tot soms wel 10 gram per dag.
                    Sommige gebruikers hanteren een formule gebaseerd op lichaamsgewicht, namelijk: 0,3 gram creatine per kilogram lichaamsgewicht tijdens de ladingfase, daarna één tiende van deze hoeveelheid.
                    Wij raden aan om de algemene aanbevelingen te volgen: 4 maal per dag 5 gram gedurende 5 tot 7 dagen, daarna 3 gram per dag in 1 dosering.

ben even voor je gaan zoeken.
                    meschiem heb je hier wat aan.

Comment

Originally posted by mike85 View Post
                      Mis. ff een stom vraagje hoor en ff off-topic maarw elke creatine had je gebruikt, want ik heb er nog nie eg 1 kunne vinde die voor mezelf werkte en ben dus aant uitzoeken welke ik volgende x kan aanschaffen.

Grtn...
                      Nitro Crea van no nonsense xxl nutrition in combinatie met protein shake ook van xxl nutrition en een goed bulkschema merkte wel duidelijk dat ik meer pomp had en meer reps kon doen en in deze maand kan ik nu 30kg meer bank drukken als in het begin van 40 naar 70kg en 90 kg 2 keer met hulp en bijna 8 kilo gegained! niet gek voor een beginner dacht ik

ik denk dat ik dan ook maar gewoon stop 6 week met crea en geen revo v3 ophaal zolang ik geen duidelijke antwoorden krijg, ergens op deze forum staat dat revo v3 en NoXplode een pre workout middel is en geen creatine alleen kan het nooit weer vinden..

Groetjes Ramon.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X