stijfheid en magnesium

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stijfheid en magnesium

Na vijf maanden niet meer te trainen ben ik er vorige week met volle goesting weer tegenaan gevlogen... Als gevolg dat ik zo stijf ben als een plank!! Echt ni te doen! Heb zelfs een training moeten overslagen omdat ik me niet kon inbeelden nog een dumbbell in mijn handen te nemen.

Ik denk nochtans dat ik voldoende proteinrijk voedsel (fruit, groenten, kip, kaas, melk...) eet én dat ik voldoende eet...

Mijn vriend, die werkzaam is is de voedingssuplementen-industrie, heeft me aangedraden om magnesium bij te nemen omdat dit de afbraak van melkzuur in de spieren zou versnellen...

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Positief voor stramme spieren en nervositeit!
    Magnesium Complex is de unieke combinatie van Magnesium en Taurine. Magnesium is belangrijk bij vrijwel alle functies van het lichaam.

Een tekort aan Magnesium leidt vaak tot prikkelbaarheid en een hogere spierspanning.

Product Informatie
    Voor het menselijk lichaam is Magnesium één van de allerbelangrijkste mineralen. Het lichaam bevat gemiddeld 20 tot 30 gram Magnesium, waarvan 60% in de botten zit en 40% in de rest van het lichaam.

Magnesium is een mineraal dat door meer dan 300 enzymen in het lichaam wordt gebruikt.

Magnesium is betrokken bij de verbranding van glucose, celreplicatie, spiercontractie en bij nog talloze andere processen.

Doordat onze voeding steeds minder Magnesium bevat ontstaan er tijdelijke of permanente tekorten aan Magnesium in de weefsels.

Vooral sporters verliezen veel Magnesium door transpiratie en verbruiken meer Magnesium door hun verhoogde koolhydraatstofwisseling. Stijve/stramme spieren, nervositeit of verminderde controle zijn daarvan vaak de eerste signalen.
    Who's the Chef

Comment

Originally posted by ladymorfeus View Post
      Na vijf maanden niet meer te trainen ben ik er vorige week met volle goesting weer tegenaan gevlogen... Als gevolg dat ik zo stijf ben als een plank!! Echt ni te doen! Heb zelfs een training moeten overslagen omdat ik me niet kon inbeelden nog een dumbbell in mijn handen te nemen.

Ik denk nochtans dat ik voldoende proteinrijk voedsel (fruit, groenten, kip, kaas, melk...) eet én dat ik voldoende eet...

Mijn vriend, die werkzaam is is de voedingssuplementen-industrie, heeft me aangedraden om magnesium bij te nemen omdat dit de afbraak van melkzuur in de spieren zou versnellen...

Heeft iemand hier ervaringen mee?

man man, ik trainde vroeger altijd tot falen... had ook altijd veel last van melkzuur in men spieren.. nam daarna op aanraden van een dokter magnesium tabletten om de stijfheid tegen te gaan... geloof mij magnesium doet wonderen voor je spieren... en een teveel eraan water je toch uit...
      If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X