Whey poeder bijwerkingen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey poeder bijwerkingen ?

Sinds een paar dagen neem ik tussen 1 en 2 uur voor het slapengaan 30 g eiwitpoeder met 250 cl melk. Een tijdje na inname krijg ik een energiestoot die langzaam weg-ebt. Daarna voel ik me anders dan normaal, kan moeilijk in slaap komen e.d. (moeilijk te omschrijven, niet heel op de oppervlakte maar wel aanwezig) Daarnaast ben ik een nacht meerdere keren wakker geworden, klam van het zweet.

Kan dit laatste aan de whey liggen? Zijn dit mogelijke bijwerkingen en zijn die schadelijk? Gebruik ik teveel en kan mijn lichaam dat op de 1 of andere manier niet aan? Ik nuttig in totaal zo'n 130-170 g. eiwit (behalve de shake uit mijng gewone voedsel) op een dag.

Originally posted by Cubarix View Post
    Sinds een paar dagen neem ik tussen 1 en 2 uur voor het slapengaan 30 g eiwitpoeder met 250 cl melk. Een tijdje na inname krijg ik een energiestoot die langzaam weg-ebt. Daarna voel ik me anders dan normaal, kan moeilijk in slaap komen e.d. (moeilijk te omschrijven, niet heel op de oppervlakte maar wel aanwezig) Daarnaast ben ik een nacht meerdere keren wakker geworden, klam van het zweet.

Kan dit laatste aan de whey liggen? Zijn dit mogelijke bijwerkingen en zijn die schadelijk? Gebruik ik teveel en kan mijn lichaam dat op de 1 of andere manier niet aan? Ik nuttig in totaal zo'n 130-170 g. eiwit (behalve de shake uit mijng gewone voedsel) op een dag.
    Er is een groot verschil tussen whey poeder en whey eiwit.
    Whey eiwitten kun je beter niet voor het slapen innemen, pak gewoon een bak kwark dat is beter. Een whey eiwit is een snel opneembaar eiwit en niet geschikt om voor het slapen in te nemen.

Whey poeder gebruiken ze ook als veevoer.
    Last edited by Body-Food; 06-12-2007, 04:46.

Comment

Lol, ok. Mijn excuses voor de slordige formulering

Wat is een verstandigere tijd om een whey-shake te nemen? Het idee was om het als vijfde maaltijd te gebruiken, 2 uur voor het slapengaan. Ik weet dat je hem ook goed na de training kan nemen, maar ik heb ong. 20 min. reistijd (soms langer) vanaf de sportschool.
      Last edited by Cubarix; 06-12-2007, 11:38.

Comment

Smorgen bij het ontbijt, voor de training of na de training.
        Who's the Chef

Comment

Die reistijd maakt niet uit?

Comment

nee hoor. heb je nog even je cardio erachteraan of ga je met de auto ?:O dan moet je wel erg ver reizen vind ik :$

Comment

Haal anders gewoon een shakebakertje, doe er wat weishakepoeder in, en na het trainen gooi je er water bij, schudden en je hebt direct je shake. Thuis een paar boterhammen met appelstroop ofzo, en dan heb je je kh ook nog eens.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Shakebekertje..... Waar vind ik dat ?

Comment

Shakebekertje..... Waar vind ik dat ?

Supplementzaak, sportschool, apotheek, drogisterij, reformzaak...zo genoeg opties?
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

En anders gewoon naar de blokker zo'n basisschoolbeker halen. (Zo'n beker met schroefdop, die kinderen die naar de basisschool gaan meestal meekrijgen). Keuze genoeg dus.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Danku heren

Iemand die nog wat weet te zeggen over die bijverschijnselen? Kan dat van de whey komen?

Comment

Danku heren

Iemand die nog wat weet te zeggen over die bijverschijnselen? Kan dat van de whey komen?
                        Eerst lezen dan vragen, zie mijn antwoordt.

Comment

Je zegt dat je het niet moet innemen voordat je gaat slapen, maar geeft niet aan of het die verschijnselen veroorzaakt

Comment

kan die verschijnselen veroorzaken omdat je lichaam snel die eiwitten weer wilt opnemen en daarvoor weer druk aant werk gaat.

Comment

danku ik onthou t

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X