eiwitrijke voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eiwitrijke voeding

Hoi,

Wie weet dit?

Ik heb zelf diabetes en al twee doktoren hebben me stellig afgeraden eiwitrijke supplementen te nemen, terwijl ik van iedereen hoor dat dit zo goed is voor je spieropbouw! Bij diabetes kan eiwitrijk voedsel je nierfunctie aantasten en ik ben liever iets minder gespierd dan aan de dialyse te moeten.
    Is er een alternatief voor spieropbouw? behalve veel trainen en het allemaal naturel laten groeien? Adviezen...??
    Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk ---

Wat is precies de medische process dat het zwaarder maakt voor je nieren wanneer je diabetes hebt?

Heel veel water drinken is iig nooit slecht. Hierdoor kunnen je nieren beter hun afvalstoffen kwijt.

Wat betreft de eiwit supplementen: op een beetje whey eiwit bij het ontbijt en na de trainen na, zijn verder eiwitsupplementen overbodig wanneer je je dagelijkse voeding goed op orde hebt. Misschien kun je een voedingsschema maken waarbij je de eiwitten gelijkmatig verdeelt over 6 á 7 maaltijden per dag (zodat je nieren gelijkmatig belast worden)!? Dit uiteraard dan eerst voorleggen aan je doktoren!!!
    Last edited by Heineken; 27-12-2007, 00:06.
    Becoming a human juggernaut!!!

Comment

hoe het precies werkt weet ik niet..maar een te grote hvh eiwitten in het bloed maken het de nieren wel moeilijker. Maar de meeste BB die in de problemen kwamen aten onderhand 5 keer zoveel eiwitten als wij. Veel water drinken is idd de beste optie als je je eiwitinname verhoogd.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Je nieren moeten het eiwit afbreken en mogen het niet, samen met de urine, uitscheiden. Dat heet albuminurie! Heb ik van mijn internist!

Comment

Er zijn op het forum toch wel twee man met diabetes die ook een eiwitrijke voeding hebben. Jammer genoeg is mnr bodyfood op vakantie, die kan je er namelijk ongetwijfeld meer over vertellen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by janwin View Post
            Je nieren moeten het eiwit afbreken en mogen het niet, samen met de urine, uitscheiden. Dat heet albuminurie! Heb ik van mijn internist!
            Ik heb me zojuist een beetje ingelezen en wat ik ervan begrijp is dat albuminurie zelf geen ziekte is, maar een symptoom dat kan optreden bij verschillende nierziektes. De oorzaak van albuminurie kan worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid eiwit die verloren gaat in de urine van een patiënt.

Wat ik me nu afvraag is of je op dit moment al nierproblemen hebt, of dat je artsen niet willen dat je meer eiwitten tot je neemt omdat dit mogelijk een vertekend beeld kan geven van je nierfunctie (door meer albumine in je urine)?

Er wordt namelijk op diverse diabetes sites gewoon een voeding met voldoende eiwit aangeraden.

Comment

Gezonde mensen kunnen zonder problemen hun eiwitconsumptie verhogen tot maximaal 3,3 gram per kg lichaamsgewicht mits daar voldoende(3 tot 5 liter vocht per dag) bij wordt gedronken.

Comment

Ja, maar de vraag was nu juist...

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Gezonde mensen kunnen zonder problemen hun eiwitconsumptie verhogen tot maximaal 3,3 gram per kg lichaamsgewicht mits daar voldoende(3 tot 5 liter vocht per dag) bij wordt gedronken.
                Wat doe je dan bij diabetes, want dan ben je dus niet zo gezond, als de meeste fitnessers graag willen zijn....Ja sorry, ik ben nu eenmaal een kneusje...

Comment

Hier wat info over bodybuilding & diabetes:

Bodybuilding.com - Christopher Mohr - Bodybuilding With Diabetes.

Diabetes and Bodybuilding - Information on Diabetic Bodybuilding

Bodybuilding with Diabetes

Diabetes & Bodybuilding/Fitness - Photochopz.com - Photoshop forum and contests

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Je hebt als diabetes patient ook een paar voordelen mbt bodybuilding! Lees maar
                  Last edited by Heineken; 28-12-2007, 08:53.

Comment

Originally posted by janwin View Post
                    Wat doe je dan bij diabetes, want dan ben je dus niet zo gezond, als de meeste fitnessers graag willen zijn....Ja sorry, ik ben nu eenmaal een kneusje...

Je bent geen kneusje, je bent gewoon nieuw. Blijf goed onder begeleiding van mensen die goed opgeleid zijn zoals goede fitnessintructeurs en (sport)artsen. Verdiep jezelf ook in deze materie want als je zelf meer kennis opdoet zal de sport minder geheimen voor je hebben.

Comment

ey

ikzelf heb ook diabetes, ik eet gewoon 6 maal per dag en neem geen enkele shake.
                      Het duurt wel wat langer om toe te nemen in gewicht en massa, maar zou het zo doen als ik jou was.
                      bench: 100(15x) squad: 120+

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X