nu al creatine gebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nu al creatine gebruiken?

Hi, ik ben 16 jaar, train nu een jaar lang 1x in de week en in de vakantie's 2tot3x per week. Ik doe dit vooral om meer spiermassa te kweken.
    ik heb over creatine gelezen dat het voor krachtsporten een erg positief effect kan hebben en dat het ook je spiermassa aanzienlijk vergroot.
    zou het voor mij als 16 jarige ook al een optie zijn om creatine te gebruiken?
    alvast bedankt

grtz

ernst

Qua trainingstijd zou het kunnen, maar aangezien je maar 1x per week traint zou ik eerst wat vaker gaan trainen. Ga bijvoorbeeld nog een halfjaar-jaar 2-3x per week trainen en dan kun je het eventueel proberen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke bedankt voor je advies. Ik wacht dan nog wel een half jaar. Maar het zou dus geen negatieve effecten kunnen hebben op zowel lange als korte termijn?
      grtz

Comment

Originally posted by Ernst2291 View Post
        Hi, ik ben 16 jaar, train nu een jaar lang 1x in de week en in de vakantie's 2tot3x per week. Ik doe dit vooral om meer spiermassa te kweken.
        ik heb over creatine gelezen dat het voor krachtsporten een erg positief effect kan hebben en dat het ook je spiermassa aanzienlijk vergroot.
        zou het voor mij als 16 jarige ook al een optie zijn om creatine te gebruiken?
        alvast bedankt

grtz

ernst
        Goed eten.
        Goed trainen.

Je bent nog te jong om dit soort supplementen, te gaan gebruiken.

Comment

Ik zou ook nog effe wachten, gebruik het pas als je tegen een plafond zit.

Comment

Originally posted by Ernst2291 View Post
            oke bedankt voor je advies. Ik wacht dan nog wel een half jaar. Maar het zou dus geen negatieve effecten kunnen hebben op zowel lange als korte termijn?
            grtz
            Over een halfjaar tot een jaar na goed fanatiek trainen (dus ook letten op voeding etc), als je dat volhoudt denk ik dat je er wel klaar voor bent. De basis heb je gelegd, nu nog de voeding en wat vaker trainen.
            Als je je verder houdt aan de instructies op het potje zijn er geen neveneffecten. Bij de monohydraat versie overigens zijn er wel neveneffecten mogelijk (vocht vasthouden, maagkramp), vandaar dat ik dan een geësterde variant zou nemen.
            Last edited by GeneralIx; 02-01-2008, 17:32.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Over een halfjaar tot een jaar na goed fanatiek trainen (dus ook letten op voeding etc), als je dat volhoudt denk ik dat je er wel klaar voor bent. De basis heb je gelegd, nu nog de voeding en wat vaker trainen.
              Als je je verder houdt aan de instructies op het potje zijn er geen neveneffecten. Bij de monohydraat versie overigens zijn er wel neveneffecten mogelijk (vocht vasthouden, maagkramp), vandaar dat ik dan een geësterde variant zou nemen.
              100% Creatine Monohydraat staat bekend om het vasthouden van vocht.
              100% Creatine Ethyl Ester Malaat staat bekend om zijn hoge PH waarde,
              dat is nog zuurder dan zuur, daar krijg je het van aan de maag.

Als hij dan toch zo nodig een Creatine wil gaan gebruiken, adviseer hem dan een Blast. Dit is een Creatine Monohydraat in combinatie met koolhydraten, is te betalen voor jonge mensen en ze zien ook daadwerkelijk de resultaten.

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                100% Creatine Monohydraat staat bekend om het vasthouden van vocht.
                100% Creatine Ethyl Ester Malaat staat bekend om zijn hoge PH waarde,
                dat is nog zuurder dan zuur, daar krijg je het van aan de maag.

Als hij dan toch zo nodig een Creatine wil gaan gebruiken, adviseer hem dan een Blast. Dit is een Creatine Monohydraat in combinatie met koolhydraten, is te betalen voor jonge mensen en ze zien ook daadwerkelijk de resultaten.
                Ik heb die esther malaat gehad, nergens last van gehad. De smaak is afschuwelijk, maar je neemt dan ook geen creatine voor de smaak. Overigens is die blast wellicht een goede tip, hoewel het me in de laadfase vervelend lijkt. Ik zie hier bijvoorbeeld een blast die per dosering (5gr creatine) 41 gr suikers heeft, op zich niet erg, maar aangezien je in de laadfase 20gr creatine per dag neemt... Het lijkt me dan verstandiger om een gewone mono te nemen en dit dan te mengen met vruchtensap.

sigpic

Comment

Ik heb die esther malaat gehad, nergens last van gehad. De smaak is afschuwelijk, maar je neemt dan ook geen creatine voor de smaak. Overigens is die blast wellicht een goede tip, hoewel het me in de laadfase vervelend lijkt. Ik zie hier bijvoorbeeld een blast die per dosering (5gr creatine) 41 gr suikers heeft, op zich niet erg, maar aangezien je in de laadfase 20gr creatine per dag neemt... Het lijkt me dan verstandiger om een gewone mono te nemen en dit dan te mengen met vruchtensap.
                  Dit is ook een Creatine Blast.

Creatine Monohydraat is een voedingssuplement waarvan bewezen is dat het de prestaties helpt te verbeteren. Het heeft een opbouwende werking. Creatine draagt zorg voor de aanmaak van ATP (adenosine trifosfaat), de energieleverancier in het lichaam. Deze brandstof gebruikt het lichaam voornamelijk als het ineens extra kracht nodig heeft.

Een optimale toename van Creatine in de spieren heeft als gevolg, dat een maximale energie overdracht langer plaatsvindt. Daarnaast fungeert creatine als zuurbuffer, waardoor de verzuring in de spieren vermindert. Creatine Monohydraat kan meer spiermassa-, kracht en een snel herstel van despieren na de training en wedstrijd opleveren welke sport u ook beoefent.

Gebruiksaanwijzing als voedingssuplement:
                  Om een buffervoorraad op te bouwen; de eerste 6 dagen dagelijks 3x daags 1x maatschepje Creatine Blast vermengen met 250*ml water, het geheel goed roeren en gelijk opdrinken. Bij voorkeur tijdens de maaltijd c.q. na de training innemen.

Na de bufferperiode 2x daags 1x maatschepje Creatine Blast tijdens het ontbijt en c.q. na de training met water innemen. Micronized Creatine is veel fijner en wordt nog beter door het lichaam opgenomen.

100 gram product bevat:
                  1451 Kjoule= 347 Kcal.
                  Eiwit : 3750 mg, Koolhydraten: 85 gr., Vet: 0 gr.

Ingrediënten:
                  dextrose, maltodextrine, fructose, zuivere Creatine Monohydraat, taurine, citroenzuur, antioxidant vitamine C, aroma's.

De basis is goede voeding en voldoende training

Smaken; sinaasappel, ananas, citroen, appel, fruitmix, kersen.

Bevat per dosering =1 maatschepje:

Complexe Koolhydraten 32 gr
                  Creatine Monohydraat 5000 mg
                  Taurine 1500 mg

Voor de 1e maand heb je 2 kilo nodig, stop dan minimaal 4 weken en begin opnieuw. Een oplaadfase is dan niet meer nodig.

Comment

ok bedankt voor de tips Het is wel duidelijk dat ik nog even (1 - 2 jaar) met creatine ga wachten. zoals 'Body-Food' zei; Goed eten en goed trainen. daar hou ik me voorlopig aan.

grtz

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                      Dit is ook een Creatine Blast.

Bevat per dosering =1 maatschepje:

Complexe Koolhydraten 32 gr
                      Creatine Monohydraat 5000 mg
                      Taurine 1500 mg

Voor de 1e maand heb je 2 kilo nodig, stop dan minimaal 4 weken en begin opnieuw. Een oplaadfase is dan niet meer nodig.
                      Complexe koolhydraten, dat is het betere werk ja. Daar is zeker niets mis mee, de door mij aangehaalde blast is echter wel een van de meer voorkomende, vandaar mijn waarschuwing.
                      Ik ben alleen nog benieuwd naar hoe je na een maand laden, en een maand rust opeens geen laadfase meer nodig hebt? Ik geloof toch dat je een onderhoudsdosis dient te nemen om je creatine op peil te houden tijdens je gebruik, maar na vier weken rust met de creatine terwijl je gewoon doortraint zakt je niveau niet?

sigpic

Comment

Complexe koolhydraten, dat is het betere werk ja. Daar is zeker niets mis mee, de door mij aangehaalde blast is echter wel een van de meer voorkomende, vandaar mijn waarschuwing.
                        Ik ben alleen nog benieuwd naar hoe je na een maand laden, en een maand rust opeens geen laadfase meer nodig hebt? Ik geloof toch dat je een onderhoudsdosis dient te nemen om je creatine op peil te houden tijdens je gebruik, maar na vier weken rust met de creatine terwijl je gewoon doortraint zakt je niveau niet?
                        Dit staat er;

Gebruiksaanwijzing als voedingssuplement:
                        Om een buffervoorraad op te bouwen; de eerste 6 dagen dagelijks 3x daags 1x maatschepje.

Na de bufferperiode 2x daags 1x maatschepje Creatine Blast tijdens het ontbijt en c.q. na de training met water innemen. Micronized Creatine is veel fijner en wordt nog beter door het lichaam opgenomen.

Antwoord;

Begin je voor het eerst Creatine Monohydraat te gebruiken dan wordt je depot helemaal afgevuld. Na de onderhoudsfase is dat depot nog steeds gevuld. Na 4 weken is er bijna niets verdwenen uit dit depot, immers je lichaam maakt zelf ook Creatine aan. Het depot was na jaren eindelijk vol, dus is het niet zo snel weer verdwenen.

Weet je ook!
                        Dat je met dit product doelgericht de Creatine Monohydraat in die spieren kan krijgen, waar jij het wilt hebben?

Comment

waarom nu geen creatine dan ? buiten het feit dat hij maar 1 x gaat is dit voor blessures ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X