Hulp bij supp's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij supp's

Hallo,

Op basis van mijn knipperlichtrelatie met fitnessen de afgelopen jaren reken ik mezelf bij de beginners.

Ik ben sinds enkele maanden terug aan het trainen en ik ben eens bij maximize langs geweest voor wat supplementen.

Zij stelden een 3-whey shake voor, gecombineerd met wat BCAA's.

Ik heb deze genomen zoals ze zeiden en het is de moment om een nieuwe pot te gaan kopen.

Nu hoorde ik deze week in de fitness dat de whey-shake van Maximize in Europa maar middelmatig is en dat er betere merken zijn.

Ook hoorde ik dat BCAA's mss niet aan te raden zijn voor beginnende sporters, zeker omdat je lijf al deze supps nog niet gewoon is.

Nu mijn vragen:

1) Hebben jullie deze stellingen ook al gehoord en dien ik er veel geloof aan te hechten?

2) Neem ik als beginner boven mijn shake BCAA's, creatine of iets dergelijks of wacht ik met beiden nog een beetje?

3) Welk merk raden jullie aan voor alle3?

(kwil geen reclame maken maar kwil nu echt wel eens weten of ik morgen nar de maximize-winkel moet of beter naar een andere)

Met vriendelijke groeten,

python
    Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Whey, BCAA's en Creatine zijn basis suplementen. Als je ze als beginner wilt gebruiken kan dat gewoon. Maar het heeft eerder te maken met hoe veel je traint en of je snel aan kracht wilt winnen.

BCAA's helpt o.a. bij een sneller herstel, net zoals Creatine. Creatine levert ook wat meer energie en kracht tijdens de training. Maar die werking is afhankelijk van hoe gevoelig je er voor bent. Veel mensen voelen niks van creatine en hebben al veel merken geprobeerd. Anderen zijn er erg gevoelig voor en groeien snel. Je moet het gewoon een maandje proberen en als je voor je gevoel niet genoeg hebt gewonnen is de investering het niet waard.

Voor creatine heb je Monohydraat en Krea-Alkalynn welk ik wel goed vind. Koop het zelf altijd bij http://www.xxlnutrition.nl/

Of Maximize een goed merk is...tja. Dusver hoor ik soms niet al te geweldige verhalen zonder onderbouwingen. Of je er dan zwaar aan moet tillen betwijfel ik. Maarja zolang ik bij xxl alles bestel vind ik die verhalen wel best eigenlijk :P

Comment

tja ik vindt de whey van maximise ook goed hoor. je hoort zoveel he in de fitness zijn het tegenwoordig allemaal wetenschappelijke profesoren die alles weten. 30 jaar geleden hadden ze bijna geen supplementen en dan waren de Body builders ook al behoorlijk grote jongens hoor.
      BCAA's heb ik zelf nog niet genomen ik gebruik als suplement enkel shakes en een goed voedingspatroon.

Comment

Sorry python, ik had de PM gister gemist.

Als beginner zou ik je vooral willen aanraden zoveel mogelijk uit je basisvoeding te halen. Als jij zorgt dat je je dagelijkse voeding goed op orde hebt, kun je je uitgaven aan supplementen minimaliseren. Een Whey voor s'ochtends en na de training is zeker een aanrader, maar verder zou ik de nadruk leggen op je maaltijden. Zelf gebruik ik dagelijks 2x een whey, een vitamine supplement en een visolie capsule als supplementen.

Met creatine zou ik wachten. Ga eerst lekker trainen. Zodra je op een punt komt waarbij je weinig progressie meer boekt, kan creatine een waardevolle boost geven.

Wat betreft een merk moet je gewoon even goed rondkijken en vergelijken. niet alleen naar de prijs, maar vooral ook naar de inhoud kijken. En mocht je twijfels hebben over een product kun je er altijd even een topic voor aanmaken!

Greetz
        Becoming a human juggernaut!!!

Comment

thx

Owkey,

allemaal alvast bedankt voor de replies.
          Ik ga eerst en vooral eens werk maken van een deftig voedingspatroon gecombineerd met whey-shakes.
          Die BCAA's en creatine voeg ik er dan binnen enkele maandjes aan toe.

Grtz,

python
          Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X