Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Dat hangt van het soort eiwit en de persoon af.
Volgens GeneralIx duurt het 1½ uur.
1,5 Uur voor een weishake. Staat in een studie waar iets verder in het artikel waaraan gerefereerd wordt. Ben nog aan het proberen die studie zelf op te duiken.
Als je je weishake 1,5 uur voor de training inneemt zitten de aminozuren in je bloed tijdens je training en na je training. Zo beschermen ze tijdens en repareren ze na. Dat bedoelde ik met timing. Dat maakt het wel degelijk nuttig om een shake te nuttigen voor de training. Er zullen maar weinig sporters zijn die 1½ uur van te voren een whey shake nemen. Er wordt dan eerder vlak voor de training liquid L-amino acids ingenomen, dan zijn de aminozuren gelijk beschikbaar. Dat wil dus niet zeggen dat eiwitten voor de training nutteloos zijn, alleen dat het ongebruikelijk is. Altijd uitkijken met iets beweren van onwaarheid als het alleen ongebruikelijk is. Zijn twee andere dingen.
Dat je wellicht net zo goed L-leucine kan slikken bij het ontbijt heb ik nergens ontkend. Heb je wel vaker horen zeggen dat melk amino's afbreken, ben dit verder nog niet tegengekomen. Weet dus niet of het zo is, maar als het zo is is het nadeel van amino's dat je geen melkproducten mag nuttigen. Vandaar dan de weishake. Zo niet, ik heb geen amino's en vandaar de weishake. Melkproducten zijn het tegengif bij de inname van Vrije Aminozuren de L staat voor vrij, de L betekent dat het aminozuur al is voorverteerd en gereed is voor opname. Het hoeft niet door het lichaam te worden omgezet, zoals bij eiwitten het geval is. Dat aminozuren vrij zijn weet ik, wist alleen niet of de melk de amino's buiten werking stelt. Las dat melk ze weer bindt en ze daarmee effectief als aminozuur nutteloos maakt.
En je hebt het wel over zwemmen, maar je gebruikte het in dezelfde context als eten voor het trainen. Zo niet, dan vraag ik me af waarom je het dan de moeite van het vermelden waard vond in deze discussie. Ik gebruikte het als voorbeeld om het begrijpbaar uit te leggen. Dat je voor je training beter niet kunt eten c.q een shake moet nemen. Ik snap dat je dat bedoelt, maar waarom zou je niet moeten eten voor de training als je geen kramp krijgt zoals bij zwemmen?
Dat wil dus niet zeggen dat eiwitten voor de training nutteloos zijn, alleen dat het ongebruikelijk is. Altijd uitkijken met iets beweren van onwaarheid als het alleen ongebruikelijk is. Zijn twee andere dingen.
Dat zal ik het anders uitdrukken.
Eiwitten innemen voor de training heeft totaal geen zin. Je moet je spieren eerst goed leegtrainen, daarna begint het herstel en de groei. Je kunt niet voorkomen en beschermen, want dan groeien je spieren namelijk niet.
Dat aminozuren vrij zijn weet ik, wist alleen niet of de melk de amino's buiten werking stelt. Las dat melk ze weer bindt en ze daarmee effectief als aminozuur nutteloos maakt.
Dit staat er: de poedervormen kunnen ingenomen worden met melk, maar hoe meer vrije aminozuren er in zitten hoe beter het is om ze in te nemen met vruchten sappen. Melk heeft nml. een zekere bindende werking.
Dat ze nutteloos worden staat er niet.
Ik snap dat je dat bedoelt, maar waarom zou je niet moeten eten voor de training als je geen kramp krijgt zoals bij zwemmen?
Je bloed toevoer kan verstoren en zal voor problemen zorgen, daarom is het beter nuchter te blijven voor en tijdens de training, en als je het toch niet kan laten, neem dan het liefst liquid l-amino acids of een sportdrank in, geen moeilijk te verteren zaken
De opnametijd na het nemen van een weishake en van caseine eiwitten zijn na genoeg hetzelfde. Alleen het grote verschil is dat de eiwitten van de shake veel sneller worden opgenomen dus in een kortere tijd veel meer dan de caseine eiwitten. De caseine worden geleidelijker opgenomen.
Heb je een shake met beide eiwitten zal de caseine de opname van de wei eiwitten flink vertragen.
Grtz..
Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
@GeneralIx (zwart is bodyfood, ik ben rood)
Dat zal ik het anders uitdrukken.
Eiwitten innemen voor de training heeft totaal geen zin. Je moet je spieren eerst goed leegtrainen, daarna begint het herstel en de groei. Je kunt niet voorkomen en beschermen, want dan groeien je spieren namelijk niet. Ben benieuwd hoe je dit gaat hardmaken. Dan zou je namelijk niet groeien als je een lunch hebt genuttigd met eiwitten, waarvan de amino's tijdens de training in je bloed zitten. (Ik train 1 uur en 40 minuten na mijn lunch, maar ik heb ook nog amino's van de melk van 11:15 in mijn bloed, ik train rond 15:15.)
Dit staat er: de poedervormen kunnen ingenomen worden met melk, maar hoe meer vrije aminozuren er in zitten hoe beter het is om ze in te nemen met vruchten sappen. Melk heeft nml. een zekere bindende werking.
Dat ze nutteloos worden staat er niet. Dat maakt ze niet nutteloos, maar wel nutteloos voor het doel van de snelle opname. Vandaar de toevoeging van het woord effectief.
Je bloed toevoer kan verstoren en zal voor problemen zorgen, daarom is het beter nuchter te blijven voor en tijdens de training, en als je het toch niet kan laten, neem dan het liefst liquid l-amino acids of een sportdrank in, geen moeilijk te verteren zaken Ik zie een hele hoop mensen voor de training nog wat eten die nergens last van hebben. Betwijfel of je dan kunt hard maken dat er gegarandeerd problemen de kop op steken door verstoring van de bloedtoevoer.
@GeneralIx
dus jij haalt je aminozuren uit je melk, ja die zijn zo laag gedoseerd dat ik mijn verhaal niet kan hardmaken. Een auto gebruikt ook geen benzine als je er niet mee rijd. En als je hem in de garage laat staan kan hij ook niet beschadigen.
Gewoon lekker blijven eten voor de training, veel naar andere mensen kijken en gewoon meelopen met de meute.
Geen complexe koolhydraten gebruiken maar keukensuiker.
Geen eiwitpoeders nemen maar liters melk, vooral met veel calcium erin.
Maar jij weet zoveel kun jij mij dan vertellen, wat Collageen Hydrolisaat Sol D is.
@GeneralIx
dus jij haalt je aminozuren uit je melk, ja die zijn zo laag gedoseerd dat ik mijn verhaal niet kan hardmaken. Een auto gebruikt ook geen benzine als je er niet mee rijd. En als je hem in de garage laat staan kan hij ook niet beschadigen.
Gewoon lekker blijven eten voor de training, veel naar andere mensen kijken en gewoon meelopen met de meute.
Geen complexe koolhydraten gebruiken maar keukensuiker.
Geen eiwitpoeders nemen maar liters melk, vooral met veel calcium erin.
Maar jij weet zoveel kun jij mij dan vertellen, wat Collageen Hydrolisaat Sol D is.
Elk eiwit bestaat uit aminozuren, zoveel per 100 gram als dat je eiwit per 100gram hebt. Het is dus onmogelijk dat ik met mijn melk geen 35gram aminozuren binnen heb.
Ik rijd wel met mijn auto (ik train ermee, ergo ik gebruik energie (koolhydraten en vetten, zo min mogelijk eiwitten) en ik rijd er intensief mee (train, dus je garage verhaal trekt ook nergens op). Jij zegt in wezen je moet eerst je auto volledig in de prak rijden en dan pas kun je hem repareren tot een betere staat dan ooit tevoren. Ik zeg dat je hem net zo goed kunt repareren tijdens gebruik.
Ik loop met niemand mee tenzij ik meen dat ze gelijk hebben.
Je keukensuiker (klopt overigens niet, ik ga dextrose gebruiken, geen bietsuiker, maar dat terzijde) gaat over post workout, niet gedurende de dag. Ik zie de mogelijke voordelen ervan in en ga dat uittesten. Zie verder weinig anderen dat doen, betwijfel dus of je dat kunt classificeren als meelopen met de meute. Daarnaast eet ik nooit suiker behalve na de training. Ik voeg nergens suiker aan toe, drink geen frisdrank, eet vrijwel niets waar suiker aan is toegevoegd.
Ik pretendeer nergens alles te weten, ik vraag alleen om onderbouwing van je beweringen. Dat doe jij ook, ik geef deze vervolgens in vorm van onderzoeken, van jou moet ik nog de eerste zien.
Je hydrolisaat sol d eiwit was een eiwitvorm die tot 2 tot 5 uur lang een gelijkmatige afgifte had.
body-food ben jij expert in voeding ofzo?
ik vind dat iedereen op zijn manier moet ondervinden
wat het beste is!
en we kunnen elkaar enkel tips geven!
dus waarom blijven discusieëren!
body-food ben jij expert in voeding ofzo?
ik vind dat iedereen op zijn manier moet ondervinden
wat het beste is!
en we kunnen elkaar enkel tips geven!
dus waarom blijven discusieëren!
Bodyfood is een eiwitproducent. Vandaar ook zijn vraag over sol d hydrolisaat, daar weet hij wel wat van af.
Doorgaans ben ik het eens met zijn adviezen, en af en toe niet. Dan krijgen we discussies, en uiteindelijk is dat waarvoor we hier zijn. Er mag aan uitspraken getornd worden, mits onderbouwd uiteraard.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Elk eiwit bestaat uit aminozuren, zoveel per 100 gram als dat je eiwit per 100gram hebt. Het is dus onmogelijk dat ik met mijn melk geen 35gram aminozuren binnen heb.
Daarnaast eet ik nooit suiker behalve na de training. Ik voeg nergens suiker aan toe, drink geen frisdrank, eet vrijwel niets waar suiker aan is toegevoegd.
Body-Food® B.V. is een producent / fabrikant van; sportvoeding, gewichtsbeheersing- en voedingssupplementen.
Body-Food® B.V. levert een No-Nonsense assortiment natuurlijke sportvoeding, gewichtsbeheersing- en voedingssupplementen, sinds 1982.
Al meer dan 25 jaar brengt Body-Food® voedingssupplementen op de markt voor mensen die hun lichaam graag goed verzorgen. Want misschien dacht je dat voedingssupplementen alleen voor topsporters zijn, maar dat is niet zo: iedereen kan ze gebruiken. Want wist je dat vitamines en mineralen en afslankproducten ook voedingssupplementen zijn?
Steeds meer mensen ontdekken de waarde van voedingssupplementen. Want supplementen zijn in een gezonde voeding bijna onmisbaar geworden. Dat komt omdat 'gewone' voeding helaas te weinig voedingsstoffen bevat om aan je dagelijkse behoefte te kunnen voldoen. Hiermee bedoelen we dus dat je lichaam uit 'gewone' voedingsmiddelen gewoonweg niet kan halen wat het elke dag nodig heeft. Ook al eet je heel gezond, toch is het bijna onmogelijk om door 'gewone' voeding binnen te krijgen wat je dagelijks aan voedingsstoffen nodig hebt.
Daarnaast eet ik nooit suiker behalve na de training. Ik voeg nergens suiker aan toe, drink geen frisdrank, eet vrijwel niets waar suiker aan is toegevoegd.
Dat zeg ik dus. Ik drink 1 liter melk per dag, 3,5gr per 100 ml, ergo 35 gram eiwitten--> wordt aminozuren.
Nog steeds ben ik zeer benieuwd naar je bronnen. Ik heb de mijne gegeven, ik ben toch echt benieuwd naar jouw onderbouwing, ben altijd bereid mijn mening te veranderen/verbeteren, maar dat moet wel onderbouwd zijn.
Zie overigens in de sticky niets wat jouw standpunten onderbouwd bodyfood. De mijne worden wel gestaafd.
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Comment