Interessant stuk over creatine en caffeine en creatine inname

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Interessant stuk over creatine en caffeine en creatine inname

Bodybuilding.com - John Berardi - Creatine Combinations: What Works?

Basis van dit stuk is dat het helemaal niet zo zeker is dat je creatine niet met koffie kan nemen (in voorgaande onderzoeken werd het zelfs zo toegediend!), dat je creatine het beste kan nemen NA een shake van proteine en wat carbs en dat je je creatine het beste kan oplossen in een warme drank.

Interessant om te lezen iig.

Warme vloeistof hoeft niet meteen koffie te betekenen, zoals de auteur zelf al aangeeft :"This is where the creatine coffee debate started as most guys just dumped the creatine into the coffee for convenience sake. Warm coffee, tea, or even just warm water will do just fine." En de reden dat je het met een vloeistof moet nemen is omdat creatine een poedvorm is. Deze heeft vloeistof nodig om uberhaupt door het lichaam opgenomen te kunnen worden.

"
    Although, we are pretty convinced that coffee will probably not lead to a huge reduction in the effectiveness of creatine supplementation, we have decided to go ahead and do a definitive study". Leuk, maar gedurende de rest van zijn tekst bespreekt hij verscheidene zaken van creatine en vermeld nergens iets concreets waaruit blijkt dat koffie inderdaad een betere of slechtere opname van creatine ondersteund.

Comment

Zeg ik toch ook niet, geef alleen aan dat er volgens de schrijver dus onderzoeken zijn geweest die de werking van creatine onderzochten en als positief onderstreepten koffie gebruikten om de creatine in op te lossen

en van iemand die creatine droog neemt heb ik nog nooit gehoord, het ging me om het 'warme' gedeelte.

Hij geeft idd alleen aan dat het onderzoek niet helemaal sluitend is en dat ze zelf een eigen onderzoek zijn gestart.

Comment

Vond het best een interessant stukje. Ben zeer benieuwd naar het resultaat van hun studie. Overigens klopte het stukje waarin ze het vorige onderzoek afkraakten niet helemaal, als de creatine nog werkte had de groep die met het placebo begon geen effect moeten merken terwijl die andere groep het wel meteen had. Vanaf de crossover zouden de resultaten gelijk hebben kunnen liggen, maar voor de crossover zeker niet, tenzij de creatine met koffie niet aan sloeg. Jammer dat ze daar geen gegevens over hebben.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Kevf View Post
          Zeg ik toch ook niet, geef alleen aan dat er volgens de schrijver dus onderzoeken zijn geweest die de werking van creatine onderzochten en als positief onderstreepten koffie gebruikten om de creatine in op te lossen

en van iemand die creatine droog neemt heb ik nog nooit gehoord, het ging me om het 'warme' gedeelte.

Hij geeft idd alleen aan dat het onderzoek niet helemaal sluitend is en dat ze zelf een eigen onderzoek zijn gestart.
          Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Doe zelf je onderzoek.
          Los 100 gram Creatine Monohydraat op in 2 liter water van ± 68 graden.
          Als de Creatine Monohydraat zich heeft vermengd met het water, laat je het geheel 24 uur afkoelen. Na deze periode moet de Creatine Monohydraat terug zijn gekristalliseerd, je kunt dit het beste uitvoeren in een hitte bestendige fles. Zo weet je ook of je zuivere Creatine Monohydraat hebt gekocht.

Als je het met koffie doet is het moeilijk te zien

Comment

Me pa had een interesante stelling toen we het hier even over hadden. Hij zei dat het op zich niet vreemd is dat men geen caffeine en creatine te gelijk moet nemen. Dit omdat creatine vocht nodig heeft om opgenomen te worden. Daarnaast heeft het lichaam vocht en creatine en eiwitten etc nodig om spiermassa te vormen. Caffeine is ontstaat of vocht te ontnemen van het lichaam waardoor je 1 van de bouw elementen mist of in mindere mate aanwezig hebt.

Ben benieuwd in hoeverre dat klopt.

Het effect van caffeine
            Vocht vasthouden/kwijt raken
            Last edited by Falstyr; 20-01-2008, 12:58.

Comment

Er staat toch duidelijk in je links dat caffeine er slechts voor zorgt dat je het vocht sneller kwijt raakt? Er staat nergens dat je meer vocht kwijt raakt. Je mist dus helemaal niks voor je creatine

Ik baal als een stekker dat ik geen sluitend antwoord kan vinden. Ik wil later op de dag maar wat graag een paar koppen koffie, zeg maar mijn enige 'zonde' (al is het geeneens slecht).

Echter waar sommige mensen beweren dat creatine en caffeine elkaar in de weg zitten wijzen onderzoeken er toch meer op dat caffeine de werking van creatine vermindert.

Nog mensen met een andere visie?

edit: Creatine Monohydraat | creatine supplementen | creatine gebruik | creatine dosering | creatine informatie bestellen kopen vergelijken goedkoop

stuk over de werking staat onderaan.

Comment

Ik heb je al een PM gestuurt. Mijn mening ken je
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Ik heb je al een PM gestuurt. Mijn mening ken je
                  Yep en ik moet zeggen dat ik vooralsnog geneigd ben om die van jou (later kan je best caffeine nemen) te geloven. Echter een wetenschappelijke onderbouwing ben ik nogal 'gek' op.

Ook vanwege het willen gaan gebruiken van RPM ben ik op zoek naar zoveel mogelijk info. Echter vooralsnog is er geloof ik geen eenduidig antwoord.

Comment

7. Waarom werkte creatine vroeger wel bij mij en nu niet meer?
                    Dat zou best wel eens kunnen komen omdat je meer koffie bent gaan drinken. Een kopje koffie bevat tientallen milligrammen cafeïne. Belgische onderzoekers hebben aangetoond dat een dosis van vijf milligram cafeïne per kilo lichaamsgewicht het prestatiebevorderende effect van creatine volledig teniet doet. De concentratie van creatine in de spier blijft weliswaar hoog, maar levert geen bijdrage meer aan het oplaadproces van de energiemoleculen ADP en AMP.[9] Als je honderd kilo weegt, dan heb je aan zeven koppen koffie genoeg om de extra creatine in je spieren volledig uit te schakelen.

Het maakt trouwens niet uit waar die cafeïne vandaan komt. Of je de opwekkende stof nu binnenkrijgt van energiesupplementen, cola of thee, als je er teveel van binnenkrijgt doet de creatine niets meer.
                    Bron:
                    http://www.ergogenics.org/crea.html

Comment

Het is dezelfde reden waarom drugsverslaafden meer en vaker moeten nemen. Ze zijn zo gewend geraakt aan de dosis die ze innamen dat hun lichaam niet meer reageerd. Om hetzelfde effect te bereiken zal er meer ingenomen moeten worden..of erger nog, een sterker product.

Nu is cafeine niet zo erg. Maar toch kan dit plantengif (want dat is cafeine in feite) ook voor vervelende bijwerkingen gaan zorgen. Spontane bloedneuzen, te hoge bloeddruk, hartkloppingen, agressie en angstgevoelens, diaree, uitdroging en hoofdpijn horen hier allemaal bij.

Gewoon 2 tot 4 kopjes koffie per dag is voldoende. Neem het ook alleen rond trainingstijd, bij het ontbijt of tijdens de "middagdip". In de avond is thee beter. Zeker kruidenthee. dat ontspant beter. S'avonds moeten we ons bezig houden met de voorbereiding op de nachtrust.

Voor wat betreft creatine..rond de tijd dat het opgenomen wordt dient men cafeine te vermijden. Afhankelijk van de soort creatine je inneemt zul je wel weten hoeveel en hoe vaak je cafeine kunt innemen.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Me pa had een interesante stelling toen we het hier even over hadden. Hij zei dat het op zich niet vreemd is dat men geen caffeine en creatine te gelijk moet nemen. Dit omdat creatine vocht nodig heeft om opgenomen te worden. Daarnaast heeft het lichaam vocht en creatine en eiwitten etc nodig om spiermassa te vormen. Caffeine is ontstaat of vocht te ontnemen van het lichaam waardoor je 1 van de bouw elementen mist of in mindere mate aanwezig hebt.

Ben benieuwd in hoeverre dat klopt.

Het effect van caffeine
                        Vocht vasthouden/kwijt raken
                        klopt, caffeine en crea is geen goede combo!!
                        dit las ik op een site van een instituut:
                        De wetenschappers Vandenberghe et al hebben onderzocht of er verschillen waren tussen het innemen van creatine zonder caffeine en het nemen van creatine in combinatie met caffeine. Aangetoond werd dat caffeine zowel de opname van creatine als de prestatietoename verminderde. Dit is van zeer groot belang, omdat veel sporters koffie en/of energiedranken gebruiken die grote hoeveelheden caffeine bevatten. Aangezien caffeine vele uren nadat het ingenomen wordt nog in het lichaam aanwezig is, moet je er rekening mee houden dat je enkele uren voor en tijdens het gebruik van creatine geen caffeine-houdende dranken neemt.
                        bigger is better

Comment

Gaan we weer.......

Comment

Dit is misschien al wel een heel oud topic maar een nieuwe starten is ook weer zoiets..

Wat is het nou eigenlijk? Ik neem elke dag 5gr creatine en op trainingsdagen 10gr.. ik drink ook geregeld (1x/dag) een blikje energy drank waar caffeine in zit.. soms zelfs 2 per dag... kan het nou dus wel of geen kwaad?

Comment

Originally posted by Wes-91 View Post
                              Dit is misschien al wel een heel oud topic maar een nieuwe starten is ook weer zoiets..

Wat is het nou eigenlijk? Ik neem elke dag 5gr creatine en op trainingsdagen 10gr.. ik drink ook geregeld (1x/dag) een blikje energy drank waar caffeine in zit.. soms zelfs 2 per dag... kan het nou dus wel of geen kwaad?
                              die blikjes energie drank zowiso schrappen tenzij er geen suikers inzitten. die insuline piek is niet echt nuttig op andere moment behalve na je training. maar dan wel door gezonde suikers.

het is zoiets dat je 5mg cafeine per kg lichaamsgewicht kon hebben dat zou neerkomen voor mensne rond de 60-70 kilo op 4 koppen koffie.. oftewel bijna 1 blikje energie drank.. maar argument 1 van mij is beter

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X