prijsverschillen weight gainers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• prijsverschillen weight gainers

Hoi, Ik heb een vraagje, ik ben al 4 dagen het forum aan het afspitten voor Weight gainers , nu kom ik daardoor op verschillende site voor voedingsupplementen, wat mij opvalt is dat de prijzen zo verschillend zijn, een van de goedkoopste is 14,50 en een van de duurste is 45 euro bij een pot/zak van 1,5 kilo. Mijn vraag waarom zo'n groot prijsverschil ?
    Alvast bedankt

Tsja waarom betaal je voor een reep chocolade van het ene merk €0,80 en voor een ander merk €2,-.
    Heeft voor een gedeelte met de ingrediënten te maken en voor een ander deel marketing.

Bij een weightgainer is dat niet anders lijkt me.

Comment

ja dat snap ik maar een verschil van 30 euro vind ik een hoop, terwijl ze allemaal hetzelfde beloven. Is er iets waar ik dan speciaal op moet letten?

Comment

Er zit heel veel verschil in smaak en oplosbaarheid van de weightgainer, en het zal ook zeker met de ingredienten te maken hebben..
        Maar waarom wil je aan de weightgainer?

Grtz
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Hoi Harold , de reden dat ik aan de weightgainer wil is dat ik moet aankomen.
          ik zal je het hele verhaal vertellen
          Ik ben altijd te licht geweest, bij mijn eerste zwangerschap, 13 jaar geleden, ben ik in totaal 8 kilo bijgekomen en dat was daarna er al snel af. Bij mijn tweede ben ik 20!! kilo aangekomen, zo blij als een klein kind natuurlijk in de hoop dat er wat zou blijven "hangen" maar nu na 2 jaar is alles en misschien nog wel meer eraf. Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft alles getest wat hij maar kon testen waarom ik zo afval/niet aankom. Deze onderzoeken hadden geen resultaat alles was in orde. Daarop ben ik doorverwezen naar een dieetiste. zei vertelde mij dat ik inderdaad iets meer moest eten ( ik ben een erg moeilijke eter waar ik ook niet blij mee ben!!) en dat ik bijvoeding nodig heb ( min. 3 flesjes pd voor minimaal 6 maanden) helaas vergoed mijn ziekenfonds dit niet terwijl het volgens de huisarts en de dieetist wel noodzakelijk is. Als ik de flesjes bijvoeding zelf moet betalen ben ik per week 100 euro kwijt, nu ben ik niet arm maar zoveel kan ik echt niet neerleggen. Toen heeft een vriendin van mij, die vroeger met de sport te maken had, mij geadviseert om eens te gaan kijken naar sportvoeding. Ik ben in Den Haag naar een sportzaak gegaan en deze adviseerde mij om weightgainers te gaan gebruiken naast mijn normale voedsel. Hij had de weightgainers zelf niet meer op voorraad (promass) maar wel een pot spiermassavergroter (promass). Deze gebruik ik nu 8 dagen 3 keer pd. Maar ik ging dus wel even verder kijken naar weightgainers op internet en kwam dus grote prijverschillen tegen.
          Dus vandaar mijn zoektocht naar een goede weightgainer

Comment

Wat ik begrijp is dat je nu gewoon wheyeiwitten gebruikt? heeft alleen weinig nut want is in principe alleen voor spierherstel en opbouw..

Kijk hier eens XXL no nonsense nutrition

Carbogainer is zeker een aanrader.

Succes

Comment

Verschil in prijs zit hem vooral in de hoeveelheid eiwitten en wat voor koolhydraten het zijn (suikers(goedkoop) of complex(duur)) en wat voor vetten (verzadigd(goedkoop)/onverzadigd(duurder)/mct(duurst)).
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oh hahaha nou ja het is wel lekker
                het product wat jij zegt , daar zit havermoutmeel in, is dat slecht voor je? misschien een domme vraag maar als ik er iets over probeer te zoeken krijg ik alleen maar sites voor paarden of visvoer . Het is wel een stuk goedkoper dan vele andere.

Comment

bedank generalIx mar hoe kom ik erachter welke gezond is? Er staat niet bij elk product wat wat is? Misschien kan je mij ook iets aanraden en dan kan ik het met misschien elkaar vergelijken.
                  Wel tof van jullie om mij advies te geven terwijl ik niet eens in de sport zit !! mijn complimenten

Comment

Als je niets aan sport doet, heeft een weightgainer weinig zin. Voor personen als jij zijn er speciale Gewichtstoename producten ontwikkeld, ook daar zit een hoop verschil tussen.

Je moet vooral op de ingrediënten letten die in de verschillende producten zitten. Daarnaast moet je ook je voeding aanpassen, immers een gewichtstoename product is een aanvulling op je dagelijkse voeding en géén vervanger.

Een product met verschillende complexe koolhydraten en eiwitten is beter, dan een product met enkelvoudige koolhydraten c.q eiwitten.

Comment

het is ook niet bedoelt als vervanger maar als een aanvulling

Een product met verschillende complexe koolhydraten en eiwitten is beter, dan een product met enkelvoudige koolhydraten c.q eiwitten.
                      weet u namen van zulke producten?

Comment

Hij heeft er zelf in zijn assortiment.
                        Wat betreft je vraag: je kunt wel zien of een product goed is of niet aan de voedingswaarden. Zie je dat er per 100 gram veel suikers in zitten zou ik hem al schrappen. Een echt goede weightgainer heeft een minimaal aantal grammen suikers, een procent of 20 (of meer nog) aan eiwitten en de vetten zijn voornamelijk onverzadigd (meestal staat erachter hoeveel ervan mct's zijn, als die erin zitten).
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by fancy View Post
                          het is ook niet bedoelt als vervanger maar als een aanvulling

weet u namen van zulke producten?
                          Complexe Koolhydraten
                          Maltodextrine van mais (zetmeel)
                          Fructose van mais (zetmeel)
                          Totaal per 100 gram product 80 gram

Gecombineerde Eiwitten
                          Whey Proteïne Concentraat
                          Whey Proteïne Isolaat
                          Totaal per 100 gram product 18 gram

Vet van nature uit de eiwitten
                          Totaal per 100 gram product 1 gram

Sommige personen gebruiken het als een maaltijdvervanger, daarom de waarschuwing.

Comment

Originally posted by fancy View Post
                            oh hahaha nou ja het is wel lekker
                            het product wat jij zegt , daar zit havermoutmeel in, is dat slecht voor je? misschien een domme vraag maar als ik er iets over probeer te zoeken krijg ik alleen maar sites voor paarden of visvoer . Het is wel een stuk goedkoper dan vele andere.
                            Havermout is een perfecte bron van complexe koolhydraten. Helaas kan je havermoutvlokken niet makkelijk wegdrinken. Daarom wordt er gemalen havermout gebruikt in Complex carb Gainer. Dit is voor je doel een goede keuze. Hoog in de eiwitten, geen suikers maar complexe koolhydraten. Ik denk dat je er tevreden mee zal zijn..

Speciale maaltijdaanvullers zijn vaak erg duur en helemaal niet beter.

René
                            René
                            XXL Nutrition
                            www.xxlnutrition.nl

Comment

HALLO!!!

Het gaat hier wel om je gezondheid hé! Als ik jou was zou ik echt meer proberen te gaan eten. Lukt dat niet dan zou ik of de gainer pakken die je dokter adviseerd of in ieder geval met hem overleggen dat je een andere gainer wil.

Persoonlijk denk ik dat je je voedingspatroon aan moet passen. Natuurlijk is dat in het begin lastig maar als je doorzet dan komt het zeker goed. Op een gegeven moment raak je gewend aan de grotere hoeveelheid voeding (dat heb ik zelf ook ervaren). Succes!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X