supps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• supps

Hallo allemaal, sorry dat m'n vorige post zo onduidelijk was en leek alsof ik gwon een nieuwe schema vroeg enz enz, was niet zo bedoeld.

Ik zal me dan nu even voorstellen als 't niet te laat is.
    M'n naam is Dimitri A. ik ben 17 jaar, woon in België,
    en train al ongeveer bijna een jaar(fitness natuurlijk), heb ook nog verschillende sporten gedaan: boksen sinds m'n 6de tot 9de,3jaar Zwemmen, 3maanden taek wan do(was niks voor mij, was niet zo leuk), 2maand american football(was veel te ver weg dus ik had geen tijd door studies enz) en Muay thai (thai boks).

Ik ben 1.84m en weeg 82.5kg, mijn bf% weet ik op dit moment niet meer zeker, ongeveer 19-20%..Ik heb al heel veel op dit forum gelezen i.v.m supps, schema's, lijnen enz enz.. dus jah toch wel vrij veel geleerd hier op het forum

en Elke keer dat ik bepaalde dingen lees, maakt me twijfelen, nou ik ben van plan om te beginnen met creatine, maar dan hoor ik dat jij proteine erbij moet nemen, andere zeggen natuurlijk ook omgekeerd, wel Ik Denk dat ik toch zowa genoeg proteine naar binnen krijg door m'n voeding enz, dus zou dat creatine een effect hebben of niet? ik heb gwon gelezen dat spieren groeien door proteine enz, (ik weet dat voor sommigen 't niet werkt)
    ik heb weinig ervaring met die supps, dus jah ik klink wel mss stom..

dan sinds m'n bf toch wel vrij hoog is, probeer ik t omlaag te krijgen, maar wat zou nu het beste zijn? ik loop 30min op de loopband en daarna begin met training, is dat zo goed? wat de spieren betreft enz, want ik heb ook gelezen dat jij precies spierafbraak kan krijgen door cardio enzo..
    2de mogenlijkheid: 's morgens op een nuchtere maag, maar... er kan weeral spierafbraak van komen en dus zei hier iemand dat jij een shake moest drinken of bcaa innemen voor te gaan lopen.
    Dus moet ik dan toch creatine met proteine gaan kopen?
    Mijn doel is om nog meer spiermassa te krijgen, en natuurlijk ook wel aflijnen .(en daar twijfel ik aan hoe ik moet beginnen, met dat aflijnen enz)

Alvast bedankt,
    Last edited by GeneralIx; 23-02-2008, 10:53.

Je haalt een paar dingen door elkaar. Proteïne werkt voor iedereen, tenzij je er allergisch voor bent.
    Creatine is een stukje eiwit wat zorgt voor meer spieruithoudingsvermogen. Dit werkt niet bij iedereen.

Om af te vallen kun je het beste de cardio na de KT doen of nog liever op niet trainingsdagen en dan HIIT. Wat mijn advies zou zijn is een tabata na de KT en HIIT op niet trainingsdagen.

Het verhaal achter een shake of bcaa's voor het lopen op nuchtere maag is dat je zo je spieren beschermt. Als je net wakker wordt heb je namelijk een flink hoog cortisolniveau (=spierafbrekend hormoon). Wat de weishake of bcaa's doen is je cortisol drukken, zodat je spieren niet meer worden afgebroken.

Of je de creatine moet gaan kopen hangt ervan af of je het nodig hebt. Zou er zoiezo pas aan beginnen als je een jaartje trainingservaring hebt, en dan eigenlijk pas als je motivatie inzakt of je tegen een plateau aanloopt.
    Last edited by GeneralIx; 23-02-2008, 10:53.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ahzo, is wel duidelijker nu,
      maar mag ik je vragen wat HIIT en tabata is?

Comment

Google ze eens.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Je begint met een opwarming van 5 minuten op een cardio-toestel. Je kan zelf
          kiezen welk toestel de volgende 25 minuten je partner wordt!.
          • Na deze opwarming voer je de oefening 1 minuut uit op een zeer lage intensiteit.
          • Dan versnel je 15-20 seconden tot 90-95% van je maximum hartslag / minuut.
          • Je vertraagt opnieuw, zodat je terug op je lage intensiteit zit. Dit doe je
          opnieuw 1 minuut lang.
          • Dan versnel je opnieuw, net zoals voorheen.
          • Deze cyclus herhaal je 15 minuten
          • Je eindigt de cardio training met 5 minuten uitlopen.
          Klopt dit info?

dus gwon 5min opwarmen, dan op andere toestel om t 20sec versnellen/vertragen?

dus een HIIT op niet-trainingsdagen, moet ik dan nog steeds proteine shake innemen?
          en jah.. ik heb maar 1 vrije dag om dat te doen, is dat ook wel genoeg denk jij?

Comment

Ja zo klopt het ongeveer wel. Meestal wordt aangehouden 1 minuut rustig, 1 minuut voluit, maar zo kan het wel.
            Ik zou dan nog steeds een proteïne shake nemen.
            1x Hiit per week lijkt me wat weinig. Zou dan gewoon 2x per week een HIIT doen en 1x per week een tabata ofzo na de kt.

sigpic

Comment

ah ok dan ik zal dat proberen
              Bedankt

Comment

hallo allemaal, ben er weer
                Ik heb gisteren kre-alkalyn xtreme (capsules) gekocht, en jah.. heeft er iemand hiermee ervaring? hoe jij t moet innemen enz..
                er staat op t potje 3capsules voor de inspanning, op paar websites gelezen dat jij elke dag t moet nemen, dus.. op rustdagen moet ik die 3capsules over t dag verdelen? of ook gwon 3 ineens nemen?

(oh en.. jij moet ze toch gwon met water gwon inslikken eh? of.. eerst met water mengen en dat opdrinken?)

Comment

Hey ik heb ze een keer gehad!!!
                  Het zijn die paarse capsules toch? Het is de eerste crea wat ik van iets van gemerkt heb!! Gewoon doorslikken die capsules dus niet eerst oplossen in water!!! haahaha wat dacht jij dan?
                  Op niet trainingsdagen heb ik ze gewoon in de ochtend bij het ontbijt genomen!!

grtz.
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                    Hey ik heb ze een keer gehad!!!
                    Het zijn die paarse capsules toch? Het is de eerste crea wat ik van iets van gemerkt heb!! Gewoon doorslikken die capsules dus niet eerst oplossen in water!!! haahaha wat dacht jij dan?
                    Op niet trainingsdagen heb ik ze gewoon in de ochtend bij het ontbijt genomen!!

grtz.
                    jah zijn die paarse
                    Ahzo dus ik dacht dat ik t verkeerd deed door ze gwon door te slikken met water
                    wel bedankt ik zal ze dan dus bij ontbijt nemen tijdens niet trainingsdagen
                    grt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X