omega 3-6-9 vetzuren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• omega 3-6-9 vetzuren

Ik ben sinds kort overgestapt van lijnzaadolie naar omega vetzuren. ik heb nou de 3-6-9 variant, omdat ik 2 potten voor de prijs van 1 kreeg (dus niet alleen omega 3 wat ik eerst van plan was). In 1 capsule zit 1 gram omega vetzuren.

Het probleem is nou, dat er een enorm gat valt: eerst nam ik 2x per dag 1 eetlepel (10 ml) lijnzaadolie. Ik neem aan dat 1 capsule bij mij 1 ml is? lijkt me sterk dat ik dan 20 pillen op een dag kan wegkanen.

Of is 1 gram omega vetzuren veel meer dan 1 ml? dan kan ik ook een beetje rekening houden in de cut met wat ik de rest van de dag inneem.

Bedankt!
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

20 Caps kan makkelijk hoor. Zit zelf nu op 10, en ga ook richting de 15. Doorgaans is een pil iets van 1200mg visolie, waarvan een bepaald % omega 3, omega 6 en omega 9 en iets aan EPA. Zou gewoon even kijken wat er op het potje staat.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

pff veel man. er zitten maar 60 caps in voor 20 euro ofzo (nu dus 2x zoveel). dan betaal ik me echt helemaal scheel toch.
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik koop potten met 500 capsules voor 45 euro maar ik neem er 4 per dag geen 20 vind ik wel erg veel idd.

Comment

Eventueel kun je dan de goedkopere alleen omega 3 variant flink inslaan, en die er dan flink bij slikken. Dan is het beter te financieren.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Omega 3 is idd het duurste supplement wat er is. Maar het bied teveel voordelen om niet te nemen.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Misschien is Cod Liveroil een optie, is vloeibaar verkrijgbaar.

Comment

en hoeveel caps is voldoende voor een optimale werking van de omega 3? afgezien van de rest van de inname op de dag. Ik neem er nou 3 per dag

Comment

Ik weet het eerlijk gezegd helemaal niet. De een neemt de voorgeschreven dosering die op de verpakking staat (ik neem er 2 perdag) en de ander neemt er 15 tot 40 per dag!!!

Ik heb echt werkelijk geen flauw idee wat nou eigenlijk echt de ideale dosering van omega 3 per dag zou moeten zijn...
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X