keuze merk supplementen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• keuze merk supplementen

Ik was erg benieuwd waarom jullie een keus maken voor een bepaald merk van supplementen.

Zo zitten er per merk verschillende hoeveelheden in en soms nog andere werkzame stoffen in. Bv visolie de hoeveelheden epa en dha verschillen per merk en bij sommige is voor een betere opneembaarheid vitamine e toegevoegd.

Ik vergelijk zelf vaak de producten wel, maar vaak is het een hele uitzoek klus, zeker als je meer dan 1 supplement gebruikt.

Waarop baseren jullie je keuze?

Vergelijken jullie de verschillende merken? Of koop je gewoon wat?
    Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Ik ga zelf altijd uit van reviews van producten. Als ik een product zie dat mij interessant lijkt ga ik eens kijken wat anderen van dat product vonden. Als nou blijkt dat ze 't niks vonden.. tsja dan hoef ik 't natuurlijk ook niet.

Maar aan de andere kant, als ze er nou laaiend enthousiast over zijn.. dan vind ik het proberen wel waard. En als ik geen review kan vinden.. tsja.. dan ga ik er maar vanuit dat 't niet zo goed is
    An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Voor de eiwitten vaak wat anderen ook kopen (XXL, al heb ik nu sportpharma van bodylab). Overige meer spannende supps zoals creatine esthers en fatburners check ik de reviews voor.

Comment

Ik koop gewoon het geen wat ik lekker vind of waar ik goede resultaten mee behaal.
        Who's the Chef

Comment

Vergelijk zelf de inhoud vaak, en zoek ook nog wel eens naar reviews of kijk of er testertjes zijn.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik koop multivitamines altijd van centrum omdat ik de samenstelling van vitamines en mineralen van dat product erg goed vind.
            Proteine en creatine koop ik altijd van MDY omdat ik daar altij goede resultaten mee geboekt heb. Ik koop het altijd via mijn oom.

Omega 3 heb ik geen vast merk van. Ik koop altijd een verpakking die in de aanbieding is. Vitamine C neem ik altijd 1000 mg van het kruidvat. Die is redelijk goedkoop.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik kijk niet naar de reviews van producten, immers ieder mens verschilt. En wat de één fantatisch vind, kan de ander helemaal niets vinden.
              Ik lees wat er in zit per 100 gram en kijk naar de ingrediënten lijst.

Ook kijk ik naar het bedrijf dat er achter zit. Weet men waar ze over praten, wat vertellen ze over de producten. Staan ook alle gebruikte ingrediënten en eventuele aminozuren patronen op de site vermeld.

Hoelang bestaan ze, staan ze ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, is er een adres aanwezig (geen postbusnummer), kan ik vragen stellen per mail, telefoon en fax. Waar komen de producten vandaan, produceren ze zelf of laten ze produceren, of zijn het wederverkopers van diverse merken.

Als ik testers kan aanvragen en de producten bevallen mij, dan blijf ik daar zéker kopen. Zeker als de levering snel en correct gebeurd en de prijzen fair zijn, ik koop o.a bij bodyfood.

Comment

@ fanatic: jij zoekt het goed uit!

Ik kijk bij gewone supps zoals multi,vitamine c, cla en visolie, naar de inhoud, dosering en wie ze gemaakt hebben. Tevens naar de opneembaarheid ervan. Zo wilde ik laatst een multi kopen voor sporters, maar bij nader onderzoek bleek, dat er in sport multi toch te weinig van de hoeveelheden inzitten die je als sporter nodig hebt. Dan zou je 2 pillen moeten slikken en dan kan je beter een multi kopen waar de hoeveelheden juist zijn omdat dat in verhouding goedkoper is. Bij bv vitamine c kijk ik ook of er bioflavonoiden inzitten omdat zij bij vitamine c de opneembaarheid verhogen en een zeer sterke anti-oxidant is.

Bij producten als whey, of andere supps kijk ik naar de reviews, maar die zijn vaak nogal dubbel. Net wat fanatic zegt, wat bij de een werkt, hoeft niet bij de ander te werken.

En vaak laat ik bij adviseren over dit soort dingen bij een sportzaak waar ik vaak heen ga, en ga dan nog eens op onderzoek uit op internet. En soms is het ook gewoon proberen wat werkt. Testertjes of proefmonster heb je van veel producten niet of het is zo weinig dat je er niet veel over kan zeggen na zo’n korte periode van gebruik.

Comment

Bij een multivitamina/mineralen kijk ik naar de inhoud.

Whey eiwitten bekijk meer uit een prijstechnisch oogpunt en/of smaak (moet wel te zuipen zijn ).

Creatine pak ik altijd de monohydraat van MDY gewoon omdat ik al die reklames met alle nieuwe soorten esters etc. grote bull shit vind.

Andere supplementen gebruik niet.

Grts.

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
                    Ik kijk niet naar de reviews van producten, immers ieder mens verschilt. En wat de één fantatisch vind, kan de ander helemaal niets vinden.
                    Is helemaal waar, maar als 90% van de reviews zegt: "het werkt niet", dan kan ik wel voorspellen in welke categorie ik ga vallen, en dan koop ik het niet.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Uitzoeken...

Vitaminen en mineralen koop ik de multi's en C van de drogist/kruidvat. Het boeit me niet echt wat er in zit.

Whey koop ik van xxlnutrition omdat het de eerst was die ik kocht en ben er tevreden genoeg mee. Al ben ik ook bezig om Surge van Biotest te krijgen om te proberen.

BCAA's, Creatine etc kijk ik altijd naar de omschrijving van het produkt en wat er in zit en het bedrijf. Maar meestal koop ik het en probeer het gewoon. Reviews lees ik ook wel, maar is pas echt nuttig als er vele reacties zijn waar een duidelijke meerderheid een zelfde mening heeft.

Diepgaand uitzoeken doe ik pas zodra er meerdere sups zijn die gebruikt worden. Wil immers niet dezelfde hebben en het liefst sups die elkaar complimenteren.

Comment

Heeft er iemand eigenlijk een onderzoek dat aantoont dat multivitamines goed voor je zijn?

Ik kan deze namelijk nergens vinden. Ik gebruik sinds korte tijd multivitamine maar kan nou niet zeggen dat ik er iets van merk. Je hebt ook kans op een overdosering lijkt me.

Comment

Hier een stukje over multivitamine op het voedingscentrum

Vitaminesupplementen
                          Vitamine- of andere voedingssupplementen zijn producten in de vorm van pillen, poeders, druppels, capsules of drankjes zijn bedoeld als aanvulling op de dagelijkse voeding. Het gaat bij (multi)vitaminepreparaten vrijwel altijd om een combinatie met toegevoegde mineralen en spoorelementen. Bij een evenwichtig eetpatroon is in principe geen vitaminesupplement nodig. Alleen kinderen tot vier jaar, vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven en senioren hebben een aanvulling nodig in de vorm van een vitaminesupplement. Voor alle anderen geldt het advies dat àls aanvulling gewenst is, te kiezen voor een multivitaminesupplement met niet meer dan de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

Vitaminesupplementen bevatten industrieel geproduceerde vitamines en mineralen en soms ook andere bioactieve stoffen. Ze zijn verkrijgbaar in de vorm van:
                          • <LI style="FONT-SIZE: 13px; COLOR: #003f6a; FONT-FAMILY: Arial, Helvetica, sans-serif; LIST-STYLE-TYPE: square">preparaten met één vitamine, zoals vitamine C
                          • combinatiesupplementen en multisupplementen waarin diverse vitamines of vitamines en mineralen zijn gecombineerd, zoals vitamine B-complex of een multivitamine met een mineralenpreparaat.
                          Te veel vitamines en mineralen
                          In sommige gevallen is overmatig gebruik van bepaalde vitamines en mineralen schadelijk. Een grote hoeveelheid vitamine A kan vergiftiging veroorzaken met symptomen als hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid, vermoeidheid en afwijkingen aan ogen, huid en skelet. Bij zwangere vrouwen kan teveel vitamine A zelfs schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Overmatig gebruik van vitamine D kan kalkafzettingen overal in het lichaam veroorzaken. Ook een teveel aan ijzer kan mogelijk schadelijk zijn.
                          Een teveel aan vitamines is bijna altijd het gevolg van overmatig gebruik van vitaminesupplementen. Wie een vitaminepreparaat wil gebruiken, wordt aangeraden een multivitaminepreparaat te nemen in een dosering van ongeveer de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). Daarmee krijgt het lichaam ruim voldoende, maar niet te veel binnen.

Andere voedingsstoffen
                          In Nederland is het opnemen van aminozuren in voedingssupplementen verboden. De Gezondheidsraad heeft wel een rapport uitgebracht over de veiligheid van aminozuren. Hierin zijn ook grenswaarden aangegeven.

Ik mag zelf op 't moment geen multivitamine slikken van de dokter omdat ik een medicijn gebruik dat een afgeleide is van vitamine A. Anders krijg ik een te hoge dosering binnen en ik zit nu al vrij hoog
                          Last edited by Danko; 22-03-2008, 14:30. Reason: Link deed 't niet

Comment

En hier nog een uitgebreid onderzoek van de amerikanen over vitaminesupplementen. Best interessant om eens door te lezen.

http://www.acsh.org/docLib/20040402_...nerals2000.pdf

Comment

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn de minimale hoeveelheden die een mens nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Ik heb laatst vernomen (maar kan het nergens vinden op internet) dat de richtlijnen voor de adh opgesteld zijn in de jaren 50. In hoeverre dit waar is weet ik niet.

Van veel onderzoek wat te vinden is op internet, staan alleen bepaalde fragmenten in een tekst, mist de bron of heb je geen toegang tot het gehele artikel. Hier wat ik wel heb kunnen vinden:

Supplements may have a large contribution to total micronutrient intake of individuals, since
                              users have an average frequency of use of 0.5 to 2 supplements per day. However, few data are
                              available to quantify the contribution. Based on the sparse information, there seems little need for concern for too high intakes of individual micronutrients in the general population. The 90th
                              percentile of micronutrient intake from supplements and foods was well below the safe upper
                              limits among adult supplement users. Since reliable estimates for 97.5th or 99th percentile of
                              intake cannot be made, a too high intake cannot be excluded for a small proportion of supplement users. This conclusion was also drawn recently based on two realistic scenarios of supplement consumption.28 Similarly, too few data are available among specific (vulnerable) subgroups, like children. Dietary supplement use in the Netherlands Current data and recommendations for future Assessment: M.C. Ocké, E.J.M. Buurma-Rethans, H.P. Fransen

Een onderzoek dat in juni 2002 in het 'Journal of the American Medical Association' gepubliceerd werd heeft uitgewezen dat 'Alle volwassenen elke dag multivitamines moeten nemen.' Volgens dit artikel is deze aanbeveling gebaseerd op onderzoek dat 'het nemen van multivitamines de kans op een aantal chronische ziekten waaronder hart- en vaatziekten, sommige soorten kanker en osteoporosis vermindert.'

De Stichting Orthomoleculaire Educatie heeft onderzoek gedaan (gecontroleerd door TNO) dat zelfs een evenwichtige voeding ONVOLDOENDE vitamines bevat. Onder de gehele bevolking komen tekorten voor van vitamine A, selenium en koper. Bij de groep tussen 22-50 jaar van zowel mannen als vrouwen, komen verder nog tekorten voor van vitamine D, calcium, ijzer, zink en magnesium. Verder zijn de inname van vitamine B1 en B2 te klein.

Drs Kathleen Fairfield and Robert Fletcher of Harvard medical School in Boston, Massachusetts, USA, recommend that everybody - regardless of age or health status- take a daily multivitamin. Fletcher pointed out that most Americans - except those who follow what he described as a "super-perfect" diet - likely do not get enough of certain vitamins in their diets and would benefit from multivitamins. In addition, Fletcher said, some physicians may not understand the importance of vitamin deficiency and may fail to recommend multivitamins. The evidence promoting the benefits of various vitamins is relatively new, Fletcher explained, so doctors may not yet be aware of it. Furthermore, vitamins are considered to be somewhat of an alternative therapy and some doctors have "this prejudice against anything that's not very orthodox," the researcher stated. The Jrnl of the American Medical Association 2002;287;3116-

Bij veel onderzoek wat ik heb gevonden op internet zijn vaak ook de maximale veilige dosering overschreden, waardoor er alleen negatieve effecten ervan bekend zijn. Je moet de maximale dosering niet overschrijden en zeker niet bij in vetoplosbare vitaminen (a, d, e, k). Deze kunnen anders tegen je gaan werken. Maar overal waar te voor staat is niet goed.

Voor veel onderzoek geldt dat je vaak niet weet hoe het onderzoek is uitgevoerd, in opdracht van wie, of de daadwerkelijke gegevens kloppen etc. Heb ook wel eens (voor studie) wetenschappelijk onderzoeken onder de loep genomen waarbij de data verwerking incorrect uitgevoerd bleek, waardoor de resultaten een vertekend beeld gaven. En tot de data heb je zelden toegang. Wetenschappelijk onderzoek en artikelen zou je eerst moeten uitpluizen voordat je kan zeggen dat het betrouwbaar is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X