nood aan een professioneel advies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nood aan een professioneel advies

Hallo,

Ik zit met een vraag en heb al een tijdje op het forum naar een antwoord zitten zoeken maar heb dan maar besloten om de vraag meteen te stellen.

Ik 23j weeg 87.4kg en meet 1,94 cm. Ik train al een paar maand, dus zijn mijn spieren wel al mooi zichtbaar maar daar ik een droog type ben, zie ik er ngal mager uit. Daarom zou ik graag wat meer massa willen bekomen.

hoe doe ik dit dan op de beste manier?

- gewoon meer eten nog tussen de maaltijden? (mijn voeding is normaal = ontbijt- middagmaal- tussendoor en avondmaal)

- een shake tussen mijn maaltijden innemen? zoja welke?

- gewoon harder trainen?

Waar ik vooral bang voor ben is dat door het groeien in massa mijn zichtbare buikspieren zullen verdwijnen en dit zou ik toch graag vermijden.
    Dat mijn buik droog is vindt ik totaal niet erg, wel dat mijn borst en armen heel droog zijn.

of lukt het ene niet zonder het andere?

ik zou graag wat advies krijgen van mensen met veel ervaring voor ik bepaalde stappen onderneem.

alvast bedankt

weer een vraag naar de bekende weg. Je moet als je een professioneel resultaat wilt ook professioneel te werk gaan. Daarmee wil ik zeggen dat je alles moet weten van je lichaam. En dan met name hoe het reageert op voeding. Reken je dagelijkse behoefte uit met de voedingsticky van dit forum. dat zal je een heel eind in de goede richting stuwen. verder moet je heel je dagelijkse voedingsvoorziening opdelen in 6 tot 10 maaltijdjes per dag van ongeveer dezelfde hvh en kcal. Het principe is dat je lichaam nooit zonder voedingstoffen mag zitten.
    Voor de rest adviseer ik je de zoekfunctie van dit forum te raadplegen. Veel van de dingen die je vraagt zijn namelijk al in andere topics beantwoord.
    Succes.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Farmer View Post
      Hallo,

Ik zit met een vraag en heb al een tijdje op het forum naar een antwoord zitten zoeken maar heb dan maar besloten om de vraag meteen te stellen.

Ik 23j weeg 87.4kg en meet 1,94 cm. Ik train al een paar maand, dus zijn mijn spieren wel al mooi zichtbaar maar daar ik een droog type ben, zie ik er ngal mager uit. Daarom zou ik graag wat meer massa willen bekomen.

hoe doe ik dit dan op de beste manier?

- gewoon meer eten nog tussen de maaltijden? (mijn voeding is normaal = ontbijt- middagmaal- tussendoor en avondmaal)

- een shake tussen mijn maaltijden innemen? zoja welke?

- gewoon harder trainen?

Waar ik vooral bang voor ben is dat door het groeien in massa mijn zichtbare buikspieren zullen verdwijnen en dit zou ik toch graag vermijden.
      Dat mijn buik droog is vindt ik totaal niet erg, wel dat mijn borst en armen heel droog zijn.

of lukt het ene niet zonder het andere?

ik zou graag wat advies krijgen van mensen met veel ervaring voor ik bepaalde stappen onderneem.

alvast bedankt

Ik heb in dezelfde situatie gezet op die leeftijd. 1,99m en 82 kilo. Ik vond mezelf ook veel te droog. Inmiddels ben tot 122 kilo gestegen en zit ik nu vrij stabiel op 112 kilo.
      Als je net de 22 gepasseerd bent is je verbranding vaak nog behoorlijk hoog. Dit zakt naarmate je ouder wordt geleidelijk aan wat in. Je wordt dan makkelijker zwaarder met eenzelfde hoeveelheid calorieën.
      Helaas heb je niet veel te zeggen over de plaats waar vetopslag plaats gaat vinden. Bij mannen is dit vaak de buikregio. Dus als je minder droog op de armen wil worden dan zal hetzelfde effect op de buik gaan optreden.
      Als je toch zwaarder wilt worden dan is dat een kwestie van de calorie-inname omhoog gooien. Een ontbijt met havermout zet al wat zoden aan de dijk. Eet consequent (en ietsje meer dan nu), slaap consequent en train consequent, dan zul je langzaam aan zwaarder worden.
      Ik heb tot mijn 29e nooit eiwit shakes genomen en ben er toch vrij groot mee geworden. Sinds ik het wel gebruik merk ik wel dat het herstel van trainingen wat makkelijker gaat. Dus, het helpt, maar het is geen verplichting om vooruitgang te boeken.

Succes ermee!

Jaap - Power Supplements
      powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Originally posted by Farmer View Post
        Ik zou me daar niet zo veel zorgen om maken. Hier was ik ook bang voor, maar ik merkte dat ik echt moest gaan bulken om te groeien omdat er anders gewoon geen schot in zat. Nou heb ik (door iets te enthousiast te werk te zijn gegaan) een vetlaagje op m'n buik (waarvan ik weet dat als ik maar lang genoeg train het weer vanzelf verdwijnt) en de vorm van mijn buikspieren is nog steeds zichtbaar.

Comment

oké alvast bedankt

Ik zal me dus vooral op mijn voeding concentreren en training met regelmaat.

nog tips zijn altijd welkom

gtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X