het prille begin.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• het prille begin.

hey,

ik weet het, weeral een topic over whey en creatine en al, maar ik ben echt de kluts kwijt dus wil even privé geholpen worden.

ik wil dus over enkele weken men dieet gaan omzetten naar bulken, en daarbij wil ik voedingssupplementen nemen voor optimale prestatie.

ik dacht aan creatine en proteine. maar welke???

ik heb enkele brochures hier liggen met uitleg over producten en dergelijke, maar ze lijken allemaal even goed als je de uitleg ervan leest.

dus, welke creatine moet ik nu nemen om mee te beginnen? monohydraat of direct met toevoeging van ethyl ester als ik me ni vergis??? of maakt het gewoon niet uit?

en qua eiwit, dacht ik aan gewoon aan whey, weet niet of hier veel verschil in zit?snelle opname denk ik dat beste resultaten geeft voor meer massa? moet ik dit dan elke dag nemen of enkel op trainingsdagen? want ik kan maar drie dagen gaan per week.

greetz

Zou gaan voor de monohydraat en wei. Wei alleen nemen bij ontbijt en vanaf 1,5 uur voor de training tot direct erna.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Proteine moet je altijd hebben of je nu bulkt of cut of wat dan ook doet. Er zijn verschillende merken, maar als je een beetje gerenomeerd merk neemt zit je wel goed. In mijn ogen zijn de verschillen immers vrij minimaal.

Qua creatine...tja probeer Monohydraat. Volgens velerlei onderzoeken is dat nog steeds de beste soort. En als je daar niks van merkt weet je meteen dat jij geen creatine meer hoeft te proberen. Als je er wel op reageerd kun je naderhand altijd nog een ester proberen om te kijken welk jij persoonlijk het prettigst vind qua effect.

Comment

hey,

ik hoop wel dat ik reageer op die creatine. zou het jammer vinden moest het niet zo zijn.

dus een whey shake bij het ontbijt, eentje voor de training en na de training ook eentje? en bij niet trainingsdagen enkel bij het ontbijt dan?

greetz

Comment

Ontbijt en na de training wheij zou goed genoeg moeten zijn.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Proteine moet je altijd hebben of je nu bulkt of cut of wat dan ook doet. Er zijn verschillende merken, maar als je een beetje gerenomeerd merk neemt zit je wel goed. In mijn ogen zijn de verschillen immers vrij minimaal.
            Je hebt proteïne van 65% tot en met 95%.
            In die van 65% zitten altijd een heleboel koolhydraten en vetten prima voor in de bulk, in die van 95% nagenoeg niets prima voor in de cut.

Het verschil is dus niet minimaal......

Comment

Tja ik kijk eerlijk gezegd alleen naar proteine 80% en dan is het onder de verschillende merken vrij klein verschil. Maar je hebt op zich gelijk

Comment

hoeveel procent moet ik dan nemen eigenlijk? ik wil natuurlijk spiermassa bijkrijgen, maar ik wil ook zien dat men vetpercentage niet te fel stijgt.

kijk, men probleem zit em in men cholesteterol. je hebt men topic wsl wel gelezen dat die goed naar beneden is gekomen. en ik dank dat voornamelijk aan de goede voeding, het sporten, zowel krachttraining als de cardio die ik er achteraf bijdoe, maar ook men (over)gewichtsverlies. ik wil dus wel bijkomen voor de spiermassa, maar ben tegelijkertijd een beetje bang dat men cholesterol er terug van omhoog gaat. en dat moet ik echt zien te vermijden.

betreft die creatine. zitten der ook nadelen aan?? ik lees over vochtophoping, krampen??krampen in de spieren of maag en darmen???

en ik zit met een te hoge bloeddruk. enkel de bovendruk, onderdruk was goed. iemand een goede tip om die op peil te krijgen? minder zout eten weet ik al.

greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X