Alternatief voor shakes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alternatief voor shakes

Hallo,

ik lees hier en daar dat er 's ochtends maar vooral na de training gebruik wordt gemaakt van bijv. een Wey Shake. Als je dit liever niet gebruikt (zoals ik), wat is dan een goed alternatief, vooral na de training?

Magere melk of rauwe ei eiwitten. Vanwaar de aversie tegen weishakes?
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk het geld?

Comment

Vanwaar je advies om de eiwitten rauw te nemen, GeneralIx?
        Life's what you make it!

Comment

Originally posted by sis View Post
          Vanwaar je advies om de eiwitten rauw te nemen, GeneralIx?
          Schijnt zo te zijn dat rauwe eiwitten sneller worden opgenomen dan gekookte/gebakken. Vandaar.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Magere melk of rauwe ei eiwitten. Vanwaar de aversie tegen weishakes?
            Niet echt een aversie maar heb in het verleden vrienden gezien die shakes en creatine gebruikten die er niet erg droog gespierd door werden of zelfs heel onnatuurlijk breed eruit gingen zien, wat zeg maar niet bij hun normale bouw paste. Misschien is dit onzin hoor wat ik zeg..
            Maar gezien ik wat dun ben prefeer ik het om mezelf droog te trainen

Comment

Originally posted by patrickad View Post
              Niet echt een aversie maar heb in het verleden vrienden gezien die shakes en creatine gebruikten die er niet erg droog gespierd door werden of zelfs heel onnatuurlijk breed eruit gingen zien, wat zeg maar niet bij hun normale bouw paste. Misschien is dit onzin hoor wat ik zeg..
              Maar gezien ik wat dun ben prefeer ik het om mezelf droog te trainen
              Hahaha, mensen die onnatuurlijk breed worden zijn mensen met of hele goede genen, of zij zitten aan de steroïden, of beide. Of je droog gespierd wordt hangt van je voedingsschema af, dat hangt niet op dat weishakeje.

sigpic

Comment

haha nee ok maar bedoelde meer dat je mensen hebt die drooggespierd zijn en mensen waarvan het lijkt of het eiwitpoeder als een klomp opdroogt in hun armen waardoor je de mooie spieren niet meer ziet en dat idee had ik altijd wat bij creatine.. maar een Weishake is dus puur 'natuurlijk' en niet afwijkend?

Comment

Zowel creatine als weishakes maken je niet van de ene op de andere dag heel breed of heel vadsig. Ze kunnen je helpen om breder te worden en/of sterker, maar geloof maar dat je heel erg hard mag werken om "onnatuurlijk" breed te worden.
                  Er is dus echt niks mis met weishakes, of andere soorten eiwitshakes.

sigpic

Comment

Ik zou geen rauwe eieren eten ivm avidine. Ook salmonella is toch een extra risico, vooral als je eieren uit eigen kweek eet.
                    the one and only tabata overlord

Comment

Ok duidelijk thnx

Comment

Hallo,

ik lees hier en daar dat er \'s ochtends maar vooral na de training gebruik wordt gemaakt van bijv. een Wey Shake. Als je dit liever niet gebruikt (zoals ik), wat is dan een goed alternatief, vooral na de training?
                        Vloeibare Aminozuren....

Comment

haha nee ok maar bedoelde meer dat je mensen hebt die drooggespierd zijn en mensen waarvan het lijkt of het eiwitpoeder als een klomp opdroogt in hun armen waardoor je de mooie spieren niet meer ziet en dat idee had ik altijd wat bij creatine.. maar een Weishake is dus puur 'natuurlijk' en niet afwijkend?
                          idd. Je lichaam merkt echt niet of het eiwit nou uit een hoogwaardige natuurlijke bron komt of uit een hoogwaardige wheypoeder. Feit is alleen wel dat het poeder helemaal na het trainen lekker gemakkelijk is.

Probeer echter je eiwitten wel uit een verschillend aantal bronnen te krijgen: eieren, kwark, tonijn, kip, magere rund, eiwitpoeder, huttekase etc

En verder natuurlijk minstens 2gr per kg lichaamsgewicht.

Daarnaast nog even de voedingssticky's van deze site doornemen?

Comment

2gm per kg gewicht? Ja daaag! dan blijf ik bezig... moet ik 150 gram per dag aan eiwit hebben?

Comment

ik krijg geloof ik iets van 230 per dag binnen

Ik tel dan echter wel alle eiwitten mee, ook die uit brood enzo

Wat ik aan echte eiwitbronnen per dag binnen krijg:

9 eieren met 1 geel = 40 gram
                              1 bakje tonijn = 37,5 gram
                              60 gr whey (2x 30) = 48 gram
                              100 gr magervlees = 30 gram
                              1 bakje kwark (verdeeld over twee) = 45 gram

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X