Enzymen supps nodig bij hoge proteine-inname?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enzymen supps nodig bij hoge proteine-inname?

De eigenaar van mijn gym vertelde mij gisteren dat hij bepaalde enzymen neemt om de eiwitopname te bevorderen. Ik neem aan dat hij hiermee eiwitsplitters bedoelt. Hij vertelde mij dat anders je lichaam de proteinen niet opneemt en afscheidt via de urine ed.

Ik heb zelf ooit eens gelezen dat je lichaam die enzymen vanzelf extra gaat aanmaken als je extra eiwitten neemt (mitochrondien oid??). Wie heeft gelijk?

Een enzym dat je eventueel kunt aanvullen met voeding dat eiwitsplitsend is is bromelaine dat je in (verse!) ananas vind.
    Van de andere enzymen weet ik niets.
    Hier een artikel:

Ananas - Wikipedia
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Als je je eiwitinname gelijdelijk aan verhoog zal je lichaam zelf meer pepsine aanmaken (Proteasen = eiwitsplitsende enzymen)

Als je ineens grotere hoeveelheden eiwit gaat eten dan is het idd wijs om Proteasen erbij te nemen.

Je kan dit doen door papaya (papaine), ananas (bromelain) of kiwi (actinidine) erbij te nemen (papaïne en bromelaine) maar je kan deze stoffen ook als supplement kopen.

Mitochondrien is iets anders Mitochondrion - Wikipedia
      Last edited by 3XL; 06-11-2008, 20:13.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Weer wat geleerd!
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Goed om te weten dat ik Kiwi's gegeten had in de periode dat ik me eiwitten verhoogde

Erg leerzaam weer

Comment

Originally posted by 3XL View Post
            Als je je eiwitinname gelijdelijk aan verhoog zal je lichaam zelf meer pepsine aanmaken (Proteasen = eiwitsplitsende enzymen)

Als je ineens grotere hoeveelheden eiwit gaat eten dan is het idd wijs om Proteasen erbij te nemen.

Je kan dit doen door papaya (papaine), ananas (bromelain) of kiwi (actinidine) erbij te nemen (papaïne en bromelaine) maar je kan deze stoffen ook als supplement kopen.

Mitochondrien is iets anders Mitochondrion - Wikipedia
            Gaaf, nieuwe voedselkennis. alleen 'grote hoeveelheden eiwit' is natuurlijk helemaal niet SMART

Dus iaw aan welke hoeveelheden moet ik dan denken? Ik neem zelf 7x30 gr per dag.

Comment

Gaat niet zo zeer om de totale hoeveelheid, maar om het verschil.

Bv als je gewend bent aan 150gr/dag te eten en je gaat dan ineens naar de 300gr/dag dan loopt je lichaam in het begin achter met aanmaak van enzymen.

Als je 150gr/dag gewend bent en je voor gelijdelijk op naar de 300 dan heb je hier geen/minder last van.

Zelfde verhaal geld trouwens ook voor mensen die korte eiwit cyclen en dan gebrui maken van korte cycles met grote verschillen. Deze mensen zouden ook wijs doen er wat bij te nemen.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X