kre-alkalyn en handbal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kre-alkalyn en handbal

Beste allemaal,

Ik lees veel over de voordelen van het toedoenen van creatine en kre-alkalyn bij alleen krachtsport. Nou wordt er ook gesproken dat bij spelsporten deze supplementen (legale) voordelen opleveren.
    Ik ben echter benieuwd of bij handbal (of welke andere soortgelijke sport ook, zoals basketbal, voetbal, e.d.) de wijze van toedienen anders is dan bij krachttraining.

Ik lees bij krachttraining:
    1 uur voor de training en direct na de training en op rustdagen 's ochtends en 's avonds.

Geldt dit ook voor de spelsporten? Of is hiervoor een ander toedieningsschema nodig? Ook ben ik benieuwd of de hoeveelheden anders zijn?

Ik train in de periode van augustus t/m mei 2x per week en in het weekend een wedstrijd. Op de overige dagen probeer ik aan cardio- en krachttraining te doen en minimaal 1 rustdag in te lassen.
    In de zomervakantie houd ik mezelf bezig met hardlopen en krachttraining.

Ben benieuwd of ik voor deze manier van sporten ook kre-alkalyn kan gebruiken en dus of dit verschilt i.v.m. alleen krachtsport.

Mijn voorkeur gaat uit naar kre-alkalyn, gezien de eenvoudige wijze van innemen, direct effect en de weinige afvalstoffen. Trouwens is deze voorkeur alleen gebaseerd op informatie van het internet (zowel forums als verkoopsites).

Ik hoor graag wat de adviezen zijn van de kenners.

Groeten,

Gerjo

Vraag is of creatine wat toevoegt voor jouw sportdiscipline. Overigens is en blijft monohydraat beter dan Kre-Alkalyn of andere varianten.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Eerlijk gezegd, een gespierder lichaam trekt me ook wel

Maar het mag mijn sport niet direct in de weg zitten. Door mijn lengte (2 meter) ben ik sowieso niet de snelste en de meest explosieve i.v.m. met teamgenoten van 1,70 meter.
      Dus ik moet ook veel van kracht hebben, om ook de zwaardere tegenstanders tegenstand te bieden c.q. te kunnen verslaan.

Monohydraat beter dan kre-alkalyn? Ok?! ik lees veel tegenstrijdigheden op dit gebied. Ik wacht nog even af om te kijken wat overige reacties zijn, voordaat ik een eigen mening opmaak. Niet dat ik de jouwe niet serieus neem, hoor.

Comment

Een gespierder lichaam zul je enkel krijgen door hard te trainen. Creatine maakt je niet gespierder. Voor jouw sport is het belangrijk iets te kiezen voor uithoufingsvermogen. Zoiets als beta alanine bijvoorbeeld

Sports Nutrition voedings supplementen :: Anti Oxidanten :: Interactive nutrition - Beta alanine 200 caps
        De beste supplementen tegen de scherpste prijzen!

Check ook onze FACEBOOK pagina

Comment

zoals sport nutrition al zei,

je krijgt geen gespierd lichaam van creatine,
          daarvoor moet je idd hard trainen.
          (denk dat zijn supplement je meer voordelen biedt)

verder kan ik je aanraden om 1x pw plyometric oefeningen te gaan doen en mischien nog iets van hit of hiit.

succes
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Lijkt mij logisch dat er hard getraind moet worden om gespierder te worden. Alleen in het verleden als ik veel en zwaar trainde (met voldoende rust ingebouwd), gebeurde er lichamelijk bijna niks. Ook niet na een aantal maanden.
            Daarom ben ik op onderzoek uit, of supplementen (het woord zegt het al "toevoeging"), mij kunnen helpen om de spieren groter te maken.

Ook let ik nu beter op wat ik eet, dan vroeger, dus sowieso begin ik nu nog niet aan creatine of iets soortgelijks, maar ben wel op onderzoek uit.

Alvast tnx voor de antwoorden

Comment

als je al vaker getraind hebt, en genoeg rust,
              dan kan het bijna alleen maar eraan liggen dat je te weinig eet.

lijkt mij dan
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dan was voeding inderdaad waarschijnlijk je bottleneck.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by gerjo1980 View Post
                  Lijkt mij logisch dat er hard getraind moet worden om gespierder te worden. Alleen in het verleden als ik veel en zwaar trainde (met voldoende rust ingebouwd), gebeurde er lichamelijk bijna niks. Ook niet na een aantal maanden.
                  Daarom ben ik op onderzoek uit, of supplementen (het woord zegt het al "toevoeging"), mij kunnen helpen om de spieren groter te maken.

Ook let ik nu beter op wat ik eet, dan vroeger, dus sowieso begin ik nu nog niet aan creatine of iets soortgelijks, maar ben wel op onderzoek uit.

Alvast tnx voor de antwoorden
                  Je zal er krachttraining bij moeten doen anders krijg je niet meer spiermassa

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X