Hoi, ik train nu een aantal maanden,
en hou me netjes aan me voedingsschema.
nu heb ik het gevoel dat ik niet genoeg vitaminen binnenkrijg.
dit gevoel heb ik vooral doordat ik voorheen super gevarieerd at,
en nu zijn de maaltijden vaak gelijk.
(eet ook minder fruit/ groenten. Ongeveer 400 gram per dag nu)
Nu is mijn vraag, is het aan te raden om multivitaminen te nemen?
(en welke zijn goed, of zijn alle merken goed. de prijzen varieren namelijk sterk. Zo zijn die van centrum iets van 15 euro voor 50 capsules. Ook heb je centrum performance, wat is het verschil tussen normaal en performance. En hoe zit het met het huismerk van kruidvat/andere drogisten. Hier kost een pot +- 5 euro voor 100 tabletten. dat is 6x zo goedkoop)
Verder lees ik dat ook veel mensen hier visolie nemen,
is het aan te raden om te nemen, en waarom?
(ik eet geen vette vis, wel veel koolvis en pangasus, 30g walnoten per dag)
(is het dan nog nodig om visolie te nemen, of krijg ik genoeg omega 3 binnen)
(tel je de calorien van visolie mee in je schema? is toch 2 gram per cap x4 is 8 gram vet = 72 kcal)
als laatste nog ik haal genoeg eiwitten uit mijn voeding,
ik eet dan ook bij elke warme maaltijd (4x warm eten per dag) kip, tonijn, of andere vis met groenten. bij de andere maaltijden ei, kaas, ham ofzo.
(is het dan toch verstandig om een whey chake te nemen, en op welk moment van de dag kan ik hem dan het beste nemen. zelf dacht ik direct in de morgen omdat de kwark wel opgenomen zal zijn in de nacht en dat snelle opvulling nodig is. of na de workout, om snel alles aan te vullen)
heb natuurlijk al gezocht naar informatie onder de sectie supplementen,
maar hier heb ik niet het antwoord op mijn vragen gevonden.
bedankt voor de hulp, groeten rene
en hou me netjes aan me voedingsschema.
nu heb ik het gevoel dat ik niet genoeg vitaminen binnenkrijg.
dit gevoel heb ik vooral doordat ik voorheen super gevarieerd at,
en nu zijn de maaltijden vaak gelijk.
(eet ook minder fruit/ groenten. Ongeveer 400 gram per dag nu)
Nu is mijn vraag, is het aan te raden om multivitaminen te nemen?
(en welke zijn goed, of zijn alle merken goed. de prijzen varieren namelijk sterk. Zo zijn die van centrum iets van 15 euro voor 50 capsules. Ook heb je centrum performance, wat is het verschil tussen normaal en performance. En hoe zit het met het huismerk van kruidvat/andere drogisten. Hier kost een pot +- 5 euro voor 100 tabletten. dat is 6x zo goedkoop)
Verder lees ik dat ook veel mensen hier visolie nemen,
is het aan te raden om te nemen, en waarom?
(ik eet geen vette vis, wel veel koolvis en pangasus, 30g walnoten per dag)
(is het dan nog nodig om visolie te nemen, of krijg ik genoeg omega 3 binnen)
(tel je de calorien van visolie mee in je schema? is toch 2 gram per cap x4 is 8 gram vet = 72 kcal)
als laatste nog ik haal genoeg eiwitten uit mijn voeding,
ik eet dan ook bij elke warme maaltijd (4x warm eten per dag) kip, tonijn, of andere vis met groenten. bij de andere maaltijden ei, kaas, ham ofzo.
(is het dan toch verstandig om een whey chake te nemen, en op welk moment van de dag kan ik hem dan het beste nemen. zelf dacht ik direct in de morgen omdat de kwark wel opgenomen zal zijn in de nacht en dat snelle opvulling nodig is. of na de workout, om snel alles aan te vullen)
heb natuurlijk al gezocht naar informatie onder de sectie supplementen,
maar hier heb ik niet het antwoord op mijn vragen gevonden.
bedankt voor de hulp, groeten rene
Comment