visolie, multivitaminen, en andere supps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• visolie, multivitaminen, en andere supps

Hoi, ik train nu een aantal maanden,
    en hou me netjes aan me voedingsschema.

nu heb ik het gevoel dat ik niet genoeg vitaminen binnenkrijg.
    dit gevoel heb ik vooral doordat ik voorheen super gevarieerd at,
    en nu zijn de maaltijden vaak gelijk.

(eet ook minder fruit/ groenten. Ongeveer 400 gram per dag nu)

Nu is mijn vraag, is het aan te raden om multivitaminen te nemen?
    (en welke zijn goed, of zijn alle merken goed. de prijzen varieren namelijk sterk. Zo zijn die van centrum iets van 15 euro voor 50 capsules. Ook heb je centrum performance, wat is het verschil tussen normaal en performance. En hoe zit het met het huismerk van kruidvat/andere drogisten. Hier kost een pot +- 5 euro voor 100 tabletten. dat is 6x zo goedkoop)

Verder lees ik dat ook veel mensen hier visolie nemen,
    is het aan te raden om te nemen, en waarom?
    (ik eet geen vette vis, wel veel koolvis en pangasus, 30g walnoten per dag)
    (is het dan nog nodig om visolie te nemen, of krijg ik genoeg omega 3 binnen)
    (tel je de calorien van visolie mee in je schema? is toch 2 gram per cap x4 is 8 gram vet = 72 kcal)

als laatste nog ik haal genoeg eiwitten uit mijn voeding,
    ik eet dan ook bij elke warme maaltijd (4x warm eten per dag) kip, tonijn, of andere vis met groenten. bij de andere maaltijden ei, kaas, ham ofzo.
    (is het dan toch verstandig om een whey chake te nemen, en op welk moment van de dag kan ik hem dan het beste nemen. zelf dacht ik direct in de morgen omdat de kwark wel opgenomen zal zijn in de nacht en dat snelle opvulling nodig is. of na de workout, om snel alles aan te vullen)

heb natuurlijk al gezocht naar informatie onder de sectie supplementen,
    maar hier heb ik niet het antwoord op mijn vragen gevonden.

bedankt voor de hulp, groeten rene
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Ik heb zelf multi-vitaminen & mineralen voor sporters van de kruidvat. Kan je alleen niet vertellen wat nou het verschil is.

Shake in de ochtend is inderdaad wel een optie.

Comment

Je kan zo gezond eten als je wil, de kans dat je alle vitaminen en mineralen binnenkrijgt is erg klein. Zeker mensen die enkele keren per week sporten hebben meer van dit nodig. Multivitamine en visolie kan dan zeker wel en is aan te raden (ook geen bang hebben van teveel van een soort vitamine ofzo, daarvoor heb je echt enorm veel nodig).

En de whey, het is beter na een training omdat het sneller is dan andere eiwitten. Zo een enorm voordeel haal je er ook niet uit, ik ben een maand geleden het beginnen nemen omdat het gewoon veel makkelijker is (en lekker!)
      @ ketIF

Comment

bedankt voor de antwoorden tot nu toe
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Verschil tussen gewoon en performance is voornamelijk de dosis. Bij de performance heb je van de meeste vits 300% ADH (even uit het hoofd), en bij de standaard 100%. Daarnaast zitten bij de performance ook nog wat andere dingen zoals Ginseng.

Verder, ik zou geen vitamines kopen van de kruidvat. Ik geloof niet dat je daar wat aan hebt. Solgar is heel veel duurder, maar ook op orthomoleculaire congressen schijnt die te worden aangeraden.

Overigens, ik gebruik op dit moment al enige tijd geen multi of vit c.

Visolie wel.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Verder, ik zou geen vitamines kopen van de kruidvat. Ik geloof niet dat je daar wat aan hebt.
            Niet? hmmm.. misschien ook maar eens naar wat anders kijken dan... raad je een bepaald (huis)merk aan?

Comment

Het verschil tussen al die soorten tabletten zal hem in de samenstelling van de vitaminen zitten. Het zal bij multivitamine niet veel uitmaken... centrum of centrum preformace/centrum 50 + lijkt me eerder gewoon een hippe reclame stunt zodat ze meer klanten trekken.
              Ik jatte die van mijn moeder altijd (een of ander mulitvitamine huismerk) maar aangezien die op zijn, slik ik ook al een hele tijd niks meer.

Comment

Ik zoek ook eigenlijk wel iets anders nu. Ik neem nu die van biover, meeste met 300% van de dagelijkse behoefte. Maar omdat ik bijna zou gaan cutten zoek ik iets waar minder vit c inzit, omdat die vet verbranden moeillijker maakt ofzo. Ik ga dan proberen om iets van vit B complex en mineralen ofzo te nemen maar nog niet gevonden...
                @ ketIF

Comment

Moet wel zeggen dat ik qua progressie geen donder verschil maak of ik nou wel of geen vit's slik, visolie blijf ik wel doen daar geloof ik heilig in (5+gram per dag minimum). Op moment ook gewoon multivit, echt een paardepil maar als me potje leeg is stop ik daar maar eens mee voor een tijdje kijken of het uitmaakt.
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                    Moet wel zeggen dat ik qua progressie geen donder verschil maak of ik nou wel of geen vit's slik, visolie blijf ik wel doen daar geloof ik heilig in (5+gram per dag minimum). Op moment ook gewoon multivit, echt een paardepil maar als me potje leeg is stop ik daar maar eens mee voor een tijdje kijken of het uitmaakt.
                    Toen ik stopte met de multivitamine veranderde er bij mij niks. Heb jij trouwens verschil gemerkt met vooruitgang zonder/met visolie capsules? Ik heb ze namelijk nog niet uitgeprobeerd maar er zijn echt veel leute hier die erbij zweren *wacht op preken van de vele visolieliefhebbers hier*

Comment

Originally posted by Pink View Post
                      Toen ik stopte met de multivitamine veranderde er bij mij niks. Heb jij trouwens verschil gemerkt met vooruitgang zonder/met visolie capsules? Ik heb ze namelijk nog niet uitgeprobeerd maar er zijn echt veel leute hier die erbij zweren *wacht op preken van de vele visolieliefhebbers hier*
                      het gaat ook niet enkel om de vooruitgang ivm bodybuilding ofzo. dingen als multivitaminen en vooral visolie zijn erg goed voor de gezondheid, wat toch ook nog een klein beetje belangrijk is
                      @ ketIF

Comment

Originally posted by stefanh View Post
                        Niet? hmmm.. misschien ook maar eens naar wat anders kijken dan... raad je een bepaald (huis)merk aan?
                        Als het kan: Solgar. Anders is Centrum geloof ik wel een aardige. Wel die performance pakken.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hmm, ik heb die van Kruidvat genomen. Daar zat ook vanalles 100% ADH in, dus wat zou hier dan niet goed aan zijn?

Zelf neem ik nu een maandje niks meer van supps (buiten whey). Voel me niet anders, al zou ik niet weten als ik me anders zou moeten voelen...
                          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                            Hmm, ik heb die van Kruidvat genomen. Daar zat ook vanalles 100% ADH in, dus wat zou hier dan niet goed aan zijn?
                            De manier van productie (verbindingen)
                            natuurlijk/ synthetisch
                            Opneembaarheid
                            B-vitaminen in co-enzymatische vorm

Veel multi's bevatten grotendeels synthetische stoffen welke niet goed
                            worden opgenomen in het lichaam.
                            De beste supplementen tegen de scherpste prijzen!

Check ook onze FACEBOOK pagina

Comment

Originally posted by Sports-Nutrition View Post
                              De manier van productie (verbindingen)
                              natuurlijk/ synthetisch
                              Opneembaarheid
                              B-vitaminen in co-enzymatische vorm

Veel multi's bevatten grotendeels synthetische stoffen welke niet goed
                              worden opgenomen in het lichaam.
                              Hmm; jammer dan Geld buitengesmeten
                              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X