CLA en visolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CLA en visolie

Hey!
    Ik heb net cla gekocht, erg goede dingen over gelezen en ik denk dat het me wel kan helpen tijdens de cut. Had ook wel gelezen dat er wat mindere kantjes waren aan het gebruiken van cla (leververvetting,...), maar dat dit deels kon worden verholpen door het nemen van visolie.
    Nu vraag ik me af hoeveel visolie ik zou moeten nemen om:
    1) voordeel te halen uit de visolie zelf
    2) bijwerkingen van cla te verhelpen

Ik neem nu elke dag 6 visolie caps (3600mg EPA + DHA) en 3 cla caps (3000mg)

thx!
    @ ketIF

Leververvetting door CLA? Dacht het niet. De grote boosdoener van die aandoening is alcoholmisbruik!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Leververvetting door CLA? Dacht het niet. De grote boosdoener van die aandoening is alcoholmisbruik!
      Dat alcoholmisbruik een grote oorzaak van leververvetting is, wil niet zeggen dat iets anders dat niet kan zijn. Ik heb inderdaad ook meerdere malen gelezen dat CLA leververvetting veroorzaakt, heb me er verder niet in verdiept.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
        Dat alcoholmisbruik een grote oorzaak van leververvetting is, wil niet zeggen dat iets anders dat niet kan zijn. Ik heb inderdaad ook meerdere malen gelezen dat CLA leververvetting veroorzaakt, heb me er verder niet in verdiept.
        Het wordt inderdaad op verschillende plekken beweerd, weet verder niet of dit echt bewezen is en of het risico groot is.
        Groeten

Comment

Interessant topic hierover: http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...30057-cla.html
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            Jep, had dit topic ook al gelezen.
            Wat ik begrijp uit wat ik al gelezen heb is dat CLA de lever kan vergroten en insulinegevoeligheid kan verminderen, maar dat dit effect enkele weken na gebruik zo goed als verdwijnt. DHA uit visolie kan dit tegen gaan (cla vermindert ook de concentratie DHA).

Wat ik nog niet heb gevonden is hoeveel er juist nodig is om dit effect tegen te gaan. 6 gram visolie is toch al een redelijke dosis maar weet niet of het genoeg is. Nuja ben niet van plan om het lang te nemen (een maandje ofzo) dus zoveel zorgen maak ik me er niet om.
            @ ketIF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X