creatine vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• creatine vragen

Hallo iedereen dit is mijn eerste post hier op het forum ik heb al veel gelezen en dacht dat het niet nodig was lid te worden maar nu zit ik tog met een vraag die ik niet beantwoord kan krijgen door te zoeken op het forum.

Ik heb net een pot(908gr) high performance creatine gekocht van het merk precision engineered alleen ik snap de dosering niet helemaal en wanneer ik het moet nemen.
    Er staat op de verpakking dat ik eerst 5 dagen 4 maatscheppen(43gr) die bevatten 5.25gr creatine per schep.
    Na de 5 dagen moet ik 11 weken lang 1 schep per dag nemen.
    En na die 11 weken 4 weken stoppen met de creatine en daarna weer opnieuw beginnen.

Mijn vraag is nu klopt dit schema en geld dit dan ook voor trainingsdagen en rustdagen samen want ik neem aan dat ik op een trainingsdag 2 scheppen moet nemen namelijk 1 voor en 1 na training.
    En kan ik de creatine gewoon blijven gebruiken in combo met de whey/dextrose shake na elke training.

Bedankt alvast en sorry als ik iets doms heb gevraagt of iets wat al ergens anders staat.

Mvg Lex

eerste 5 dagen opladen met 20 gram per dag.
    Daarna 2 doseringen per dag, één bij het opstaan en één voor het trainen.
    Op rustdagen die laatste voor het slapen gaan nemen.

Dat stoppen na 11 weken hoeft niet.
    Wel moet je goed op je voeding letten (-> stickys lezen) anders is het weggegooid geld.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

is het nou voor of na training inemen lees tegenstrijdigen dingen op het forum
      trouwens thnx voor de info

Comment

Opladen met 20gr is wel zwaar achterhaald al, zowiezo zorgt opladen ervoor dat je iets eerder op je piekwaardes zit, als je van plan bent te gebruiken tot je potje leeg is boeit dat dus ook niet zoveel.

Voor de training doet ook niks extra's (tenminste niet aangetoond in onderzoek, wel hebben veel performance boosters creatine als pre-workout supplement, maar om daar nou conclusies uit te trekken is ook wel voorbarig zeker), maar je hebt kans op opgeblazen gevoel wat sommigen ervaren.

Om te onderhouden is 2-3gr per dag genoeg, 2x 5,25gr is compleet onnodig en vergroot kans op sides zonder effectiever te zijn.

On-off is nergens ooit bewezen dat nodig zou zijn, dus zou in principe gewoon on blijven tot je potje leeg is.

Verder moest ik me echt bijna doodlachen om je naam in combo met je foto, maar dat terzeide
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          om te onderhouden is 2-3gr per dag genoeg, 2x 5,25gr is compleet onnodig en vergroot kans op sides zonder effectiever te zijn.
          Ik gebruik creatine mono, en op de pot staat 10 gram per dag.

Hoe zit dat dan?
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
            Ik gebruik creatine mono, en op de pot staat 10 gram per dag.

Hoe zit dat dan?
            Goed voor de verkoop

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Goed voor de verkoop

Ja daar worden ze echt rijk van....post kost geloof ik 20 eurro.
              Hoelang doe je met een pot 3-4 maanden. Denk niet dat dat de reden is

Comment

Kosten van een pot zijn irrelevant, 10gr voorschrijven is een factor 5-3.3x te hoog.

Reden dat het erop staat is om je altijd en ever overloaded te houden met creatine, tis alleen beetje jammer dat je met 2-3gr hetzelfde effect hebt voor de producten. Heb liever dat iemand 5 potten koopt dan 1, zelfs als een pot "maar 20 euro kost"

Op sommige creatine potten staat ook nog wel is bij voorkeur innemen met grapefruit juice, ook zoiets achterhaalts

Teveel nemen heeft niet zozeer nadelen als dat het gewoon verspilling is en je zult wat meer de sides ervaren. Nou zijn sides van creatine minimaal, magoed.

Comment

Verder moest ik me echt bijna doodlachen om je naam in combo met je foto, maar dat terzeide
                  Lekker lullig.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Kosten van een pot zijn irrelevant, 10gr voorschrijven is een factor 5-3.3x te hoog.

Reden dat het erop staat is om je altijd en ever overloaded te houden met creatine, tis alleen beetje jammer dat je met 2-3gr hetzelfde effect hebt voor de producten. Heb liever dat iemand 5 potten koopt dan 1, zelfs als een pot "maar 20 euro kost"

Op sommige creatine potten staat ook nog wel is bij voorkeur innemen met grapefruit juice, ook zoiets achterhaalts

Teveel nemen heeft niet zozeer nadelen als dat het gewoon verspilling is en je zult wat meer de sides ervaren. Nou zijn sides van creatine minimaal, magoed.

Als je gelijk hebt heb je gelijk.

Hoeveel creatine?

Creatine suppletie leidt tot een toename in de totale hoeveelheid creatine bij sommige individuen, maar niet bij iedereen. De toename in de totale hoeveelheid creatine is het grootst bij mensen die met een lage hoeveelheid beginnen, zoals vegetariërs. Hogere concentraties van zowel, het vrije creatine als creatinefosfaat, zorgen voor betere prestaties wanneer er snel energie moet worden geleverd en voor een snellere aanvulling van creatinefosfaat tijdens rust intervallen.
                    Creatine blijkt niet tot verbeteringen bij duursporten te zorgen. Het enige nadeel is de toename in lichaamsgewicht als gevolg van extra vocht of toegenomen spiermassa. Bij gewichtsdragende duursporten als hardlopen en lange afstand zwemmen kan dit extra gewicht juist leiden tot mindere prestaties.
                    Uit onderzoek is gebleken dat je een relatief grote hoeveelheid creatine moet innemen (20 g per dag gedurende tenminste 5 dagen) voor een toename van maximaal 20-25%. Ter vergelijking: één kg biefstuk bevat ongeveer 5 g creatine! De hogere concentratie kan echter worden vastgehouden door vervolgens slechts 2 g per dag te nemen. Doet men dat niet, dan is de concentratie, na ongeveer een maand, weer terug op het oude niveau. Eenzelfde, maar veel geleidelijke toename, kan echter ook worden verkregen door een maand lang 3 g per dag in te nemen. Volgens sommige onderzoekers moet het gebruik van meer dan 6 g creatine per dag, beschouwd worden als een medische maatregel, omdat de dosis meer dan drie keer zoveel is als de dagelijkse afbraak van creatine en meer dan zes keer zoveel als de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Naar hun mening zouden dat soort hoeveelheden alleen door artsen moeten worden voorgeschreven bij patiënten met creatine deficiënties of andere aandoeningen.

Comment

Ik raad je aan om er een potje creatine monohydraat bij te kopen.

De high performance creatine bevat per dosering 32 gram suiker, 1 gram taurine en 5,25 gram creatine.
                      1 dosering is 43 gram dus na 6 dagen met oplaadfase is je pot (suiker) leeg.

Schema (met oplaadfase 5 dagen):

trainingsdag (oplaadfase) 3 x 5 gram creatine monohydraat en 1 dosering high performance na je training (eventueel met whey en/of aminozuren)
                      Rustdag (oplaadfase) 4 x 5 gram creatine monohydraat.

trainingsdag (onderhoudsfase) 1 x high performance na je training.(eventueel met whey en/of aminozuren)
                      rustdag (onderhoudsfase) 1 x 5 gram creatine monohydraat verdeeld over de dag.

On/off schema is niet nodig maar raad ik wel aan.

Succes!
                      Nutrition4you: Voedingssupplementen voor sport, dieet en gezondheid.

Comment

Originally posted by Nutrition4you View Post
                        Ik raad je aan om er een potje creatine monohydraat bij te kopen.

De high performance creatine bevat per dosering 32 gram suiker, 1 gram taurine en 5,25 gram creatine.
                        1 dosering is 43 gram dus na 6 dagen met oplaadfase is je pot (suiker) leeg.

Schema (met oplaadfase 5 dagen):

trainingsdag (oplaadfase) 3 x 5 gram creatine monohydraat en 1 dosering high performance na je training (eventueel met whey en/of aminozuren)
                        Rustdag (oplaadfase) 4 x 5 gram creatine monohydraat.

trainingsdag (onderhoudsfase) 1 x high performance na je training.(eventueel met whey en/of aminozuren)
                        rustdag (onderhoudsfase) 1 x 5 gram creatine monohydraat verdeeld over de dag.

On/off schema is niet nodig maar raad ik wel aan.

Succes!
                        Dan heb ik misschien weer n domme vraag.. Maar als je dosering 43gr isosering bestaat uit 32gr suiker, 1 gr taurine en 5,25gr creatine= n totaal van 38,25gr waaruit bestaat dan de resterende- 4,75gram?

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                          Dan heb ik misschien weer n domme vraag.. Maar als je dosering 43gr isosering bestaat uit 32gr suiker, 1 gr taurine en 5,25gr creatine= n totaal van 38,25gr waaruit bestaat dan de resterende- 4,75gram?
                          Ingrediënten: Dextrose, HPLC Puur Creatine Monohydraat, Taurine, Kleurstof
                          (Bietensappoeder), Dinatriumfosfaat, Trimagnesiumfosfaat, Monokaliumfosfaat, Citroenzuur,
                          Smaakstoffen.
                          Nutrition4you: Voedingssupplementen voor sport, dieet en gezondheid.

Comment

Inname met dextrose of maltodextrose had toch een voordelig effect?

Ik neem het elke morgen in met 10gr Isomax (gratis gekregen), misschien heb ik je verkeerd verstaan maar bedoel je dat het niet niet uitmaakt of je het met water neemt of snelle KH?
                            Stop Bitchin', start building!

Comment

oke bedankt voor de antwoorden heb hier veel aan.
                              en yawgmoth ik weet het haha ben net nog niet lang bezig maar kom er wel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X