voedingssupplementen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingssupplementen

Hallo,

ik ben ongeveer twee jaar geleden begonnen met trainen twee maal per week. Heb daarin een klein jaar ziek geweest en dus stilgelegen maar ben nu gedurende vijf maanden terug begonnen en ben in die vijf maanden van 70 naar 80 kilogram lichaamsgewicht gegaan en mijn kracht gaat ook goed vooruit.

Doordat ik die lange tijd niet heb kunnen trainen ben ik zeer gemotiveerd omdat ik nu terug kan trainen en ermee bezig zijn, ik let ook goed op mijn voeding (heb een schema maar van zodra ik kan eten eet ik ook want ik kom moeilijk aan).

Nu ben ik van plan om drie keer per week te gaan trainen van zodra ik merk dat ik niet veel vooruitgang meer boek.

Ik heb ook alles altijd zonder voedingssupplementen gedaan dus gewoon door goed en gezond te eten. Nu dacht ik er de laatste tijd aan om whey te gaan gebruiken omdat ik de laatste tijd soms een uur bezig ben om gewoon bijvoorbeeld mijn ontbijt te eten omdat ik meer en meer moet eten om verzadigd gevoel te hebben.

Nu heb ik daar wat informatie over gezocht op het forum en lees dat als je whey neemt, je best ook dextrose neemt. Dat je dan ook BCAA's nodig hebt, multivitaminen, mineralen en visoliecapsules.

Nu vroeg ik mij af of dit in mijn situatie allemaal nodig is of dat dat echt voor de professionele bodybuilders is? Omdat ik tot nu toe alles op basis van gezonde voeding gedaan heb.

Een jaartje ziek zijn. Das niet niks.
    Mag ik vragen wat je had? Ben je nu weer helemaal beter?

Visolie is nooit slecht om te suplementeren.
    Whey is gewoon eiwit, wat je dus ook allemaal uit je voeding kunt halen.
    Maar omdat het vaak veel is, is het moeilijk om het helemaal uit je voeding te halen en kun je het suplementeren. Hier zitten vaak ook Bcaa's in.
    Multivitaminen zitten genoeg in je voeding als je goed gevarieerd eet.
    Het is geen must maar als je eraan begint zorg dat wel dat je goeie multivits hebt.
    Ook mineralen zitten genoeg in voeding als je goed gevarieerd eet.
    Je kan hier gerust aan beginnen en je doet ook echt niets geks ofzo.

Ow en dextrose. Is goed om te nemen samen met Whey. Versterkt de opname.
    Kijk wel uit want dextrose is pure suiker zeg maar (Glucose) en die gaat dan ook pieken in je bloed. Weet wanneer je dextrose neemt en ga het dus niet als een gek naar binnen gooien. Want dan zal je sixpack binnen no-time verdwijnen waarschijnlijk. Het kan goed na de training en smorgens als je opstaat. Aangezien je dan best wel wat glucose kan gebruiken.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik heb een huidziekte. Gedurende dat jaar heb ik eerst te lang gewacht om naar de dokter te gaan, daarna eerst verschillende dokters afgelopen vooraleer iemand wist wat het juist was en dan uiteindelijk een reeks laserbehandelingen ondergaan. Nu is het veel verbeterd maar moet om de zoveel tijd nog een laserbehandeling laten doen. Maar goed, ik ben blij dat er een oplossing voor bestaat.

Als ik het zo lees zijn die multivitaminen en zo dus niet echt noodzakelijk als je amateuristisch traint. Mijn doel is om rond de 85 kilogram lichaamsgewicht te zitten met laag vetpercentage bij 1.78 m. Dus niet echt professioneel niveau denk ik zo. En eet ook wel gevarieerd, groenten en fruit.

Ik denk dat ik binnekort eens ga beginnen met een wheyshake te nemen na de training en het daar (voorlopig) bij houden.

Comment

Originally posted by Alex- View Post
        Ik heb een huidziekte. Gedurende dat jaar heb ik eerst te lang gewacht om naar de dokter te gaan, daarna eerst verschillende dokters afgelopen vooraleer iemand wist wat het juist was en dan uiteindelijk een reeks laserbehandelingen ondergaan. Nu is het veel verbeterd maar moet om de zoveel tijd nog een laserbehandeling laten doen. Maar goed, ik ben blij dat er een oplossing voor bestaat.

Als ik het zo lees zijn die multivitaminen en zo dus niet echt noodzakelijk als je amateuristisch traint. Mijn doel is om rond de 85 kilogram lichaamsgewicht te zitten met laag vetpercentage bij 1.78 m. Dus niet echt professioneel niveau denk ik zo. En eet ook wel gevarieerd, groenten en fruit.

Ik denk dat ik binnekort eens ga beginnen met een wheyshake te nemen na de training en het daar (voorlopig) bij houden.
        Psoriasus? (spel ik het goed?)
        Een maat van me heeft dat ook, maar gelukkig niet in zo'n ernstige vorm. Hij heeft er vrij weinig last van. In het begin zat die helemaal onder de vlekken. Maar na verschillende licht behandelingen is het heel veel minder geworden.

Als je zeker weet dat je genoeg vitamientjes uit je voedsel haalt dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Als je ingewikkelde vreetschema's hanteert dan kan het nog wel eens zijn dat je ergens een tekort krijgt. Maar dat zal reuze meevallen denk ik zo.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Juist ja, als je een tekort aan vitaminen hebt zal je het ook wel voelen denk ik? Dus zolang je je goed voelt ook geen zorgen maken?

Comment

Juist ja, als je een tekort aan vitaminen hebt zal je het ook wel voelen denk ik? Dus zolang je je goed voelt ook geen zorgen maken?
            Mwoah, daar zou ik niet zo zeker van zijn. Bij mijn weten is een tekort een opbouwend iets en zodra je er iets van merkt ben je in een aantal gevallen al aardig ver van huis.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hoe weet je dan wanneer je multivitaminen moet beginnen nemen?

Comment

Je verdiepen waar welk soort vitaminen inzitten.
                En als je die soort producten niet of weinig eet aant rekenen gaan.
                Bij vitaminen gaat het om meestal Micrograms.
                De nederlandse voeding zit boordevol vitaminen.
                Als je gevarieerd eet dan hoef je je geen zorgen te maken.
                The Sky Ain't The Limit

Comment

Als ik het zo lees zijn die multivitaminen en zo dus niet echt noodzakelijk als je amateuristisch traint.
                  Noodzakelijk, dat niet nee. Maar zeker ook niet overbodig.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

voedingcentrum - richtlijnen

Er wordt altijd maar herhaald "Als je voldoende (vitamines) eet, eet je voldoende". Cirkelredenering. De "als" is waar het om gaat. Nog geen 2% eet volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. En zelfs die 2% loopt nog risico op tekort aan zeker 6 vitamines en mineralen (schrijft centrum zelf, zie quote). En dan hebben we het nog niet eens over groepen die meer nodig hebben: ouderen, medicijngebruik, overgewicht, alcohol, maar juist ook sporters!

"Bij de toets op het realiseren van de aanbevelingen voor de genoemde voedingsstoffen is ervoor gekozen om, wanneer deze vraag zich voordeed, de praktische haalbaarheid te laten prevaleren boven het realiseren van de aanbevelingen. Dit gezien het doel van de RV. Een en ander heeft tot gevolg dat de referentievoedingen niet voor alle voedingsstoffen de aanbevelingen dekken op het niveau van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) of het adequate niveau van inneming (AI)."
                    Richtlijnen goede voedselkeuze, Voedingscentrum, 2007

Comment

Als je een uur nodig hebt om je ontbijt te eten, hoe denk je dat dat een whey shake je daarbij gaat helpen? de smaak? Je wil een whey-shake om een verzadigd gevoel te krijgen? ik ben bang voor je dat je het eten wat sneller naar binnen moet duwen. gaat in het begin even lastig, maar het went heel snel!

Pak de whey erbij als je eiwitten tekort komt in je schema, want dat spul is beheurlijk duur!

over de vitamines, whey shakes bevatten ook vitamines, niet alles, maar wel wat, leest de pot!
                      Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X