koolhydraat houdende shake

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koolhydraat houdende shake

Hey allemaal,
    heb toch een vraagje,er wordt gezegd dat het goed is om na de training
    een koolhydraadhoudende shake met vruchten te nemen(vitarga) in plaats van wat de meeste mensen wel doen een eiwitshake.Ik heb alleen geen idee wat ik me moet voorstellen bij een koolhydraadhoudende shake?is dit zoiets al een goeienmorgen drinkontbijt,ik kan er ook niks over vinden dus vandaar deze vraag.
    groetjes Richard075

Bij bodynet zijn we nogal fan van volle chocomelk als pwo, mss kan je dat eens proberen.
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Koolhydraten met een hoge GI;
      http://www.glycemic-index.com/data/What_is_the_GI.htm

chips overigens niet, zit te veel vet bij, en vet vertraagd de opname van koolhydraten. en fruit bevat veel fructose (beetje afhankelijk van het soort fruit) en da's ook niet zo heel snel (scoort maar 20 tegen 100 van de dextrose)

zie ook:
      http://www.healthyeatingclub.com/inf...emic-index.htm
      The Glycemic Index

Deze koolhydraten worden snel door het lichaam opgenomen, en hebben dan ook een hoge insuline piek tot gevolg. Dit KAN in sommige gevallen nuttig zijn (direct NA de training bijvoorbeeld), omdat insuline de koolhydraten dan snel je cellen binnen loodst, zodat spierafbraak voor de levering van energie gestopt kan worden (voor zover ik het dus meen te begrijpen).

Onderzoekers van California State University lieten proefpersonen acht weken met gewichten trainen, en gaven ze na de training niks (de controlegroep), of een supplement dat uit koolhydraten en eiwitten bestond, of een supplement dat alleen suikers bevatte. Het combi-supplement bevatte 356 gram suikers en 106 gram eiwit. De hoeveelheid calorieen in de supplementen was hoog: 2100 kilocalorieën.

De proefpersonen trainden vier keer per week. De resultaten staan hieronder.

Supplement
      Lichaamsgewicht
      Vetvrije massa
      Kracht
      Controlegroep
      (22 mensen)
      Stabiel
      Stabiel
      Significante toename
      Eiwit + Koolhydraten
      (26 mensen)
      + 3,1 kilo
      + 2,9 kilo
      Significante toename
      Koolhydraten
      (25 mensen)
      + 3,1 kilo
      + 3,4 kilo
      Significante toename

De onderzoekers concluderen dat als sporters al voldoende eiwit binnen krijgen, het consumeren van extra eiwit geen zin meer heeft. Koolhydraten na de training werken dan nog wel. De sporters in de eiwit-koolhydraat groep bouwden daarom, behalve spier, ook vet op. De sporters in de suikergroep werden daarentegen droger.

Rozenek R, Ward P, Long S, Garhammer J. Effects of high-calorie supplements on body composition and muscular strength following resistance training. J Sports Med Phys Fitness 2002 Sep;42(3):340-7. [PubMed]
      Revalidation from the Nuss procedure ...

Comment

Originally posted by roelinho View Post
        Bij bodynet zijn we nogal fan van volle chocomelk als pwo, mss kan je dat eens proberen.
        Hoe zit het dan met magere chocomelk?

Comment

Originally posted by E C T O View Post
          Hoe zit het dan met magere chocomelk?
          Het extra aan kcal dat in volle chocomelk zit, zou zorgen voor een betere eiwitsynthese.
          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by roelinho View Post
            Of ik ben niet van bodynet, of jouw tekst klopt niet.
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Ik wou niet veralgemenen , ik bedoel gwn dat veel forumleden het doen

Comment

Valt volgens mij nog best mee, er zijn een paar die-hards inderdaad.

@ TS
                Vitargo, sapjes, dextrose.
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

<===

Chocolade melk voor na de training is geweldig. Bij voorkeur idd volle, om de reden die boven genoemd is. VOOR de training zou ik het niet doen. Je bloedsuiker sjeest omhoog en word door de hoge insuline aanmaak weer de grond in geboord wat vaak resulteerd in een energie dip.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                    Chocolade melk voor na de training is geweldig. Bij voorkeur idd volle, om de reden die boven genoemd is. VOOR de training zou ik het niet doen. Je bloedsuiker sjeest omhoog en word door de hoge insuline aanmaak weer de grond in geboord wat vaak resulteerd in een energie dip.
                    Een shake met melk en whey isolaat een halfuur voor de training, is dit wel een aanrader?

Natuurlijk is er ook een maaltijd zo'n 1,5u à 2,5u voorafgaand.

Comment

Dat kan zeker wel. De lactose uit de melk jaagt de insuline niet omhoog. Uiteraard die maaltijd met complexe carbs.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Bruce Willis--> die hard ?

Andere link kan ik even niet leggen...
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                          Valt volgens mij nog best mee, er zijn een paar die-hards inderdaad.
                          Originally posted by sch00m View Post
                          <===
                          Ik hoor ook bij de chocolademelkfanclub wilde ik daarmee zeggen.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Ik kan helaas door mijn lactose intolerantie geen chocomelk nuttigen, zeer spijtig.
                            Ach ik hou het bij soja met whey en dextrose.

Comment

E C T O zegt dat vetten de opname van koolhydraten vertraagt. Dit is toch niet? Want koolhydraten worden toch eerst verteerd en de stoffen opgenomen in het bloed? Hierna worden vetten verteerd en opgenomen en hierna de eiw pas. Daarom is het beter om smorgens geen vetten te eten omdat ze de vertering van eiw vertragen.
                              Last edited by Mateusz; 03-02-2010, 20:40.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X