Wanneer beginnen met Creatine (of beter nog... uberhaupt beginnen met Creatine?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer beginnen met Creatine (of beter nog... uberhaupt beginnen met Creatine?

Ik ben nu bijna een jaartje bezig, en zat pas weer opnieuw te spelen met de gedachte om eens creatine uit te proberen.

Dus ik dacht... laat ik het eens opgooien. Ik zat sowieso aan een Ethyl Ester creatine te denken en niet aan een monohydraat.

Zoals ik al zei... ik ben nu dus ongeveer een jaartje bezig. En groei op zich nog steeds gewoon door. Niet supersnel, maar er zit nog steeds behoorlijk structureel groei in.

Eerder had ik me bedacht dat ik het een keer zou gaan proberen als de groei er echt behoorlijk uit is... maarja, aan de andere kant, als het gewoon nu ook al zou helpen...waarom dan niet.

Nu merkte ik al tijdens het inlezen, dat de meningen over creatine behoorlijk uiteenlopen. Maar dat het wel zo ongeveer het enige supplement is wat resultaat bied.

Maar ik heb er vooral niet zoveel zin in om toename te merken in kracht, pump, motivatie... waar niks van overblijft als ik stop... met netto uiteindelijk geen toegevoegde waarde.

Ik ben dus vooral benieuwd naar de wat meer 'die hard' mensen hier. Liefst powerlifters niet bodybuilders. En van hun horen waarom wel of niet... en wat een goed moment is om er mee te beginnen.

Maar alle meningen zijn welkom. Net als alle overige feedback.
    Fear is the mind killer

Het maakt niet echt uit wanneer je er mee begint, verwacht geen wonderen. Het werkt ook niet bij iedereen, dat kan je zien aan hoeveel je plast. Als de creatine werkt slaag je meer water op in je lichaam en ga je dus minder plassen.

Sommige merken tijdens de training dat ze net dat laatste repje halen en bij anderen merken ze geen verschil.

Ik vind dus dat je het eens moet proberen en dan zelf uitmaken of je het waard vind om er je geld in te stoppen ( al is het niet echt duur).

Comment

Originally posted by mayamaster View Post
      Het maakt niet echt uit wanneer je er mee begint, verwacht geen wonderen. Het werkt ook niet bij iedereen, dat kan je zien aan hoeveel je plast. Als de creatine werkt slaag je meer water op in je lichaam en ga je dus minder plassen.

Sommige merken tijdens de training dat ze net dat laatste repje halen en bij anderen merken ze geen verschil.

Ik vind dus dat je het eens moet proberen en dan zelf uitmaken of je het waard vind om er je geld in te stoppen ( al is het niet echt duur).
      De TS vertelde net dat hij eerder creatine ethyl ester zou nemen dan monohydraat, dit verhaal gaat over monohydraat. De ethyl ester creatine houd namelijk geen vocht vast en geeft droge spiermassa.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        Ik ben nu bijna een jaartje bezig, en zat pas weer opnieuw te spelen met de gedachte om eens creatine uit te proberen.

Dus ik dacht... laat ik het eens opgooien. Ik zat sowieso aan een Ethyl Ester creatine te denken en niet aan een monohydraat.
        Ik zou voor mono gaan
        Zoals ik al zei... ik ben nu dus ongeveer een jaartje bezig. En groei op zich nog steeds gewoon door. Niet supersnel, maar er zit nog steeds behoorlijk structureel groei in.
        Groei doet er niets toe
        Eerder had ik me bedacht dat ik het een keer zou gaan proberen als de groei er echt behoorlijk uit is... maarja, aan de andere kant, als het gewoon nu ook al zou helpen...waarom dan niet.

Nu merkte ik al tijdens het inlezen, dat de meningen over creatine behoorlijk uiteenlopen. Maar dat het wel zo ongeveer het enige supplement is wat resultaat bied.
        Het werkt bij de meesten onder ons.
        Maar ik heb er vooral niet zoveel zin in om toename te merken in kracht, pump, motivatie... waar niks van overblijft als ik stop... met netto uiteindelijk geen toegevoegde waarde.
        Fout, crea heeft wel een toegevoegde waarde. Trouwens, crea kan je blijven nemen indien je wilt.
        Ik ben dus vooral benieuwd naar de wat meer 'die hard' mensen hier. Liefst powerlifters niet bodybuilders. En van hun horen waarom wel of niet... en wat een goed moment is om er mee te beginnen.
        Moment doet er niet toe, zolang het niet te warm is (beter geen crea nemen dan). En ben BB'er geen powerlifter.
        Maar alle meningen zijn welkom. Net als alle overige feedback.
        Ik zou zeggen, gewoon eens doen, baadt het niet, dan schaadt het niet
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik heb nog een pot te koop.............
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

waarom Mono en niet Ester Ethyl?
            Ik kon eigenlijk geen enkele reden vinden om niet Ester Ethyl te verkiezen boven Mono... behalve de smaak... of als Ester Ethyl niks voor je doet.
            Fear is the mind killer

Comment

waarom Mono en niet Ester Ethyl?
              Ik kon eigenlijk geen enkele reden vinden om niet Ester Ethyl te verkiezen boven Mono... behalve de smaak... of als Ester Ethyl niks voor je doet.
              Heb jij eigenlijk wel iets opgezocht?
              Als je even googled vind je al snel dat veel meer mensen beter reageren op mono. Enige 'nadeel' van mono is dat het minder goed absorbeerd. En dat is ook allemaal maar relatief. Neem gewoon mono met wat dextrose ofzo.

Supplementen | 'Creatine Ethyl Ester kan helemaal niet werken'
              niet alle bronnen die ze gebruikt hebben zijn betrouwbaar, maar toch de moeite waard om eens te lezen..
              Sportvoeding | Studie: creatine ethyl ester werkt niet

Comment

grappig artikel... hele waslijst van waarom het niet werkt onderzoek zus en zo...

eindconclusie... wij geloven nog steeds dat het werkt.

En ik had al best wel wat lopen zoeken maar was dit niet tegengekomen. Ook de laatste tijd wat kritische geluiden gehoord over ergogenics trouwens.

Mijn neigen naar de Ester Ethyl zat hem vooral in: geen oplaadfase en minder kans op vocht vasthouden. Toch nog maar eens goed over nadenken dan
                Fear is the mind killer

Comment

grappig artikel... hele waslijst van waarom het niet werkt onderzoek zus en zo...

eindconclusie... wij geloven nog steeds dat het werkt.

En ik had al best wel wat lopen zoeken maar was dit niet tegengekomen. Ook de laatste tijd wat kritische geluiden gehoord over ergogenics trouwens.

Mijn neigen naar de Ester Ethyl zat hem vooral in: geen oplaadfase en minder kans op vocht vasthouden. Toch nog maar eens goed over nadenken dan
                  ergo is goed, ze geven zelf weer indien ze vinden dat hun bronnen niet betrouwbaar zijn.

Oplaadfase is zever, mono werkt vanaf eerste dag bij mij. En er is toch niets ergs aan vochtvasthouden???
                  Zeker als je de strongmen/powerlifter toer op wilt.

Ik zou mono nemen, goedkoper en heeft (voor mij althans) geen nadelen ten op zichte van ethyl ester.

Maar goed, eindbeslissing ligt uiteindelijk bij jou.

Comment

Bij mono is de oplaadfasen ook niet echt nodig
                    Met oplaadfase ga je over de opslagcapaciteit in je spieren dus gaat er een deel van je creatine verloren maar ben je dus sneller "opgeladen".
                    Zonder oplaadfasen duurt het langer voor je spieren vol zitten maar spaar je wel geld uit (gaat er minder crea verloren)
                    Zorg ook dat je voldoende drinkt voor de aanvoer van de crea.
                    Btw het is geen wondermiddel.
                    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

hmmm. kwam net wel een aanbieding op mono voorbij zetten

@Wasofski nee snap ik... maar net een paar extra zware reps halen kan toch wel weer helpen wat sneller te groeien.
                      Fear is the mind killer

Comment

Ja, dus door oplaadfasen zou je enkele dagen eerder enkele zware reps meer kunnen doen dus dat komt dan neer op voor iedere spiergroep 1 training terwijl je al die trainingen ervoor ook zonder creatine trainde. Het is dan ook gedeeltelijk weggegooit geld. Of je zou evengoed gebruik kunnen maken van een placebo effect en gewoon direct die zware reps doen
                        Creatine is ook geen pre workout supplement, maar je kan het wel het beste innemen voor de training.
                        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

hehe... niet pre-workout... maar wel voor de workout innemen. Epic
                          Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt

Ga dan denk ik toch maar eerst een monohydrate proberen.
                          En placebo werkt natuurlijk niet zolang je gelooft nog in opbouw te zitten :P
                          Fear is the mind killer

Comment

hehe... niet pre-workout... maar wel voor de workout innemen. Epic
                            Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt

Ga dan denk ik toch maar eerst een monohydrate proberen.
                            En placebo werkt natuurlijk niet zolang je gelooft nog in opbouw te zitten :P
                            moest het toch tegenvallen en dat betwijfel ik, kan je alsnog de andere proberen

Comment

nog 1 dingetje...

Creatine het beste tijdens op kracht trainen... of tijdens op massa trainen. Ik wissel ze een beetje af. Hoewel kracht voor mij een hoger doel is.

Of is het gewoon bij allebei idem nuttig?
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X