Wel of geen Vitamine C 1000 mg? Mineralen bij ontbijt of na sporten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wel of geen Vitamine C 1000 mg? Mineralen bij ontbijt of na sporten?

Ik heb een zware multivitamine met mineralen. Daarnaast heb ik een mineralen complex voor sporters van de hema en een vitamine c 1000mg time released suppje..

Nou lees ik steeeds meer negatieve effecten van hoge doseringen vitamine c op de massa groei.. je lichaam schijn vrije radicalen nodig te hebben om te kunnen aanzet..

Nou zit er in die multi al 250mg vitamine c.. welke ik smorgens anderhalf uur voor het sporten neem. Is dit niet al voldoende? zal ik de c 1000 een tijdje in de kast laten staan?

Ook neem ik meteen de mineralen al bij mijn ontbijt.. is het misschien slim om deze na de training te nemen? omdat je tijdens het trainen veel mineralen verliest?
    "The only thing worse than failing is not trying."

Maakt niet uit wanneer je ze neemt, je krijgt gewoon extra binnen.

Vitamine C is prima om extra van te nemen in deze vervuilde wereld. Ik heb nog nooit gehoord van belemmering van groei door vitamine C. Wel is bekend dat extra vitamine C helpt met afbreken van bf.

Verder of 250mg genoeg is, ligt er aan hoe je verder leeft en eet. Als je rookt is het verstandig om veel meer te nemen. Per cigaret rook je de inhoud aan Vit C kapot van een hele sinaasappel, dus reken maar uit.

Als je veel kant en klaar spul eet dan zit er meestal ook grote hoeveelheden vitamine C in om het langer houdbaar/vers te houden.

Dan zou je dus echt alles moeten gaan bekijken op de inhoud en aanwezigheid van conserveer- en vershoud-middelen.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

rook niet.. drink niet.. eet elke morgen een appel bij mijn ontbijt.. als kickstart na de whey..

verder eet ik elke dag vers.. geen kant en klaar.. laatste keer dat ik kant en klaar heb gegeten kan ik me niet meer herrinneren..

dus gewoon die extra vitamine c erin hoppaaaaa!
      "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Het teveel aan vitamine C wordt gewoon via de urine afgevoerd, een ander voordeel van vitamine C is dat het de aanmaak van cortisol afremt.....
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Extra vit c nemen heeft geen zin terwijl je ziek bent. Dan kan 2-3 dagen flink over doseren helpen voor sneller herstel.

Ipv extra vit c had je beter extra vit d, e en b's kunnen nemen.

Comment

Hoge doseringen hebben positive effecten op de blaas, het verminderd de kans op darmkanker. En een belangrijke antioxidant, daarnaast zorgt het ervoor dat ijzer uit de voeding kan worden opgenomen wat de bloedaanmaak weer ten goede komt. Dus gewoon nemen die vitamine C.

Comment

aardige info over vitamine C.
              Ascorbinezuur - Wikipedia

conclusie voor mij uit die tekst; lekker wat extra nemen.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Extra vit c nemen heeft geen zin terwijl je ziek bent. Dan kan 2-3 dagen flink over doseren helpen voor sneller herstel.
                heeft het nou wel of geen zin volgens jou?

Volgens mij kan extra vit C helemaal geen kwaad, alles wat teveel ingenomen is verlaat het lichaam via je urine dacht ik

Comment

Vitamine C laat de T-lymfocyten beter functioneren die zijn van belang bij de celafhankelijke imuunrespons. Dat heeft proces duurt enige tijd en heeft daarom niet veel zin tijdens ziekte. Zink en selenium zijn dan betere mineralen, deze stimuleren het herstel van cellen en de nieuwe aanmaak daarvan.

Comment

Ik zou niet overdrijven met vitamine C. Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is ongeveer 100mg. En meer dan 2000mg is niet zo goed voor je omdat het belastend is voor je nieren en gewoon wordt uitgeplast. Neem lekker 's ochtends als je opstaat een multivitamine tablet. Krijg je meerdere vitamines binnen, waaronder vitamine B die onmisbaar is voor sporters, maar ook een paar honderd milligram C en dat is meer dan genoeg!
                    "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Supplementen met fikse hoeveelheden anti-oxidante vitamines kunnen de aanmaak van vrije radicalen remmen, en ondermijnen zo het positieve effect van training op de endogene aanmaak van anti-oxidanten.

Hum.

Vraagje van onze kant: verminderen antioxidante vitamines ook dat spieren door krachttraining ueberhaupt groter worden? Die vraag is nu niet zo raar meer. Sportwetenschappers van Liverpool John Moores University meldden in 2006 al dat het slikken van een gram vitamine C het herstel van spieren na intensieve training vertraagt.

Stukje van Ergogenics.
                      Last edited by resike; 09-11-2010, 16:16.
                      Mind is everything.

Comment

Originally posted by djyeppi View Post
                        heeft het nou wel of geen zin volgens jou?

Volgens mij kan extra vit C helemaal geen kwaad, alles wat teveel ingenomen is verlaat het lichaam via je urine dacht ik
                        Je hebt al vit c in de multivits. en je krijg nog wat binnen via voeding. en dan is extra los aanvullen overdreven. zou dan eerder wat andere vits regelen.

Comment

Ik nam het apart in toen ik nog rookte, en ben het daarna eigenlijk blijven doen.
                          500 mg volgens mij, time released.
                          En ik ben zelden ziek of verkouden, maar of het daar echt aan ligt?
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Ik nam het apart in toen ik nog rookte, en ben het daarna eigenlijk blijven doen.
                            500 mg volgens mij, time released.
                            En ik ben zelden ziek of verkouden, maar of het daar echt aan ligt?
                            Vast niet alleen aan jouw vitamine C inname

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X