Creatine gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine gebruik

hallo bbers,

ik heb creatine mono gehaald,

op de doos staat oplaad fase is 10 gram per dag,
    dus dat is bij ontbijt en (nu de 1e vraag) voor of na de training wat is het meest effectief?

en daarna 5 gram per dag staat erop,

moet die dan bij het ontbijt, voor of na training?

sjoerd

anyone?

Comment

De oplaadfase is schijnbaar achterhaald en dus niet waar.
      Dus je pakt gewoon de hele cycles dezelfde dosering.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

10 gram per dag is geen rare dosis, daar kun je sowieso mee beginnen. spreiden in twee dosissen lijkt me het beste de tijd waarop je het innemmt is niet zo heel belangrijk.
        De eerdere oplaadfases bestonden uit 20 gram of meer per dag, dat is een beetje achterhaald.

Comment

Je kan er ook voor kiezen 5 gram in de ochtend en de andere 5gram door je drinken tijdens de training.
          meng 1 deel sinaasappelsap op 5 delen water, theelepeltje creatine er door en je hebt een prima workout drink.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

10 gram smorgens en 10 gram meteen na het trainen met snelle koolhydraten en heel drinken zal je net meeste voldoening geven en zit je het snelst van vol.
            Face your demons...........

Comment

oke,
              dus sowiso de 5 gram bij ´t ontbijt

en dan 5 gram onder de training?

Comment

Je lichaam neemt het het beste op in combi met snelle suikers, je spieren moeten ermee verzadigt raken.
                Smorgens na het eten 1 keer en als je net hebt getraint schreeuwt je lichaam om glucose als je er dan nog is die creatine bij doet wordt het super goed opgenomen.
                Als je spieren verzadigt zijn ga je door op een onderhoudt van 5 gram per dag maar wel steeds om dezelfde tijd en dat zou ik na je training doen en op niet trainingsdagen op dezelfde tijd dus.
                Ik zelf ga dan door on 1x per dag 10 gram die 5 gram wat ze zeggen voelde bij mij toch als te weinig
                Face your demons...........

Comment

ik ga ook ±50 grap dextrose na de training nemen en moet ik daar dan door dat zelfde drankje ook die 5 gram creatine door doen? of appart nemen.

dus ik neem bij het ochtend eten.
                  en na de training direct met dextrose.

en op niet trainings dagen neem ik het oo kbij ochtend eten, maar dat is dus sweekends dus dan sta ik later op, is dat erg?

Comment

Originally posted by Sjorssss View Post
                    ik ga ook ±50 grap dextrose na de training nemen en moet ik daar dan door dat zelfde drankje ook die 5 gram creatine door doen? of appart nemen.

en op niet trainings dagen neem ik het oo kbij ochtend eten, maar dat is dus sweekends dus dan sta ik later op, is dat erg?
                    Creatine sowieso ook tijdens niet trainingsdagen nemen, en dat je later opstaat maakt toch niet uit je bent even goed in katabole toestand op dat moment als dat je wat vroeger op staat.

En je kan wel minder dan 50g dextrose gebruiken imo
                    Last edited by Joshua90; 14-11-2010, 19:50.
                    You can be part of my meal tonight.

Comment

Originally posted by Sjorssss View Post

Het is niet erg als je het wat later neemt in het weekend.
                      Wat Kevin zegt kan wel, maar zelf neem ik het altijd tijdens de training, dan wordt het ook direct opgenomen en ook gebruikt. Je hebt juist tijdens de trainingen extra nodig, daarom zit het in veel NO en pre-WO spullen, dan is het tijdens de training beschikbaar.

Ik merk wel het verschil als ik het neem tijdens de trainingen ben ik sterker en ga ik langer door dan wanneer ik het niet gebruik.

Maar na de training neem je suiker, vergeet je niet dan ook je shake te nemen? Gewoon door elkaar mieteren he voor betere opname van de suikers en sneller bijvullen van je glucogeenvoorraden en gelijk weer je proteïne in positieve balans te brengen.
                      En wat amino's voor de training nemen he.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Het is niet erg als je het wat later neemt in het weekend.
                        Wat Kevin zegt kan wel, maar zelf neem ik het altijd tijdens de training, dan wordt het ook direct opgenomen en ook gebruikt. Je hebt juist tijdens de trainingen extra nodig, daarom zit het in veel NO en pre-WO spullen, dan is het tijdens de training beschikbaar.

Ik merk wel het verschil als ik het neem tijdens de trainingen ben ik sterker en ga ik langer door dan wanneer ik het niet gebruik.

Maar na de training neem je suiker, vergeet je niet dan ook je shake te nemen? Gewoon door elkaar mieteren he voor betere opname van de suikers en sneller bijvullen van je glucogeenvoorraden en gelijk weer je proteïne in positieve balans te brengen.
                        En wat amino's voor de training nemen he.
                        ik neem zowiso 30 minuten na mijn training (dus naar huis fietsen) dan direct me shake, moet ik daar de dextrose door doen? want ik hoor ook veel meningen dat het direct na je training moet, of maakt die 15 minuten niet uit.

gebruik je aminozuren uit van die potten? of is het ook uit een pebaald voeding te halen?

Comment

Losse amino's kan je alleen uit potjes halen idd. in tabs, caps of liquids.
                          Als je die niet hebt kan je ook een uurtje voor de training een kleine shake maken met 20gr whey. Dan zijn de amino's ook beschikbaar tijdens de training.

de suikers kan je ook best een kwartiertje mee wachten, geen probleem. Dan thuis lekker door elkaar gooien.
                          Die meningen zijn op niks gebaseerd. Is gepapagaai.
                          Alleen en gelijk dextrose nemen brengt je glucose voorraad niet op peil, blijft negatief, maar ook je proteïne balans blijft dan negatief.
                          Alleen als je beiden neemt wordt alles snel en effectief opgeladen.

Comment

top.
                            heb nu al zin in morgen!
                            lekker knallen.

alles ff op een rijtje,

ochtend eten, 5gr creatine

uur voor training 20 gram whey (ik ga wel van die losse amino's regelen)
                            tijdens training
                            5 grap creatine met water en sinasappelsap of wat we inhuis hebben (neem aan dat het voor de smaak is)

na trianing 1 maatschep (30 gram) dextrose + 30 gram why.

Comment

nee is niet alleen voor de smaak, creatine wordt goed getransporteerd als je het inneemt met sinaasappelsap.
                              Liefste neem je vers geperste sinaasappelsap trouwens. Daar zitten geen toegevoegde suikers in en de citruszuren helpen bij de vet verbranding.
                              De citrussappen geven je ook sowieso al wat extra energie en omdat je er zoveel water in hebt 1:5 is de drank isotoon geworden en wordt erg snel opgenomen.

Dus vandaar de sinaasappelsap (vers-kan je in de super kopen -koelvak- per liter/halve of 2 liter, lekker...en gezond)

ziet er verder goed uit zo, lekker knallen en groeien.

succes man.

We spreken je over een maand tot 6 weken, je zal dan aardig gegroeid zijn en er tevreden mee zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X